Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-11, 12:45
  #1
Medlem
Jag tog min navelpiercing för snart 4 år sedan. Jag är en person som alltid kan hitta små fel och har gått och stört mig på att min navelpiercing kanske sitter för långt ner?
Jag använder mig aldrig utav långt hängande smycken även fast jag har flera stycken. Är rädd att piercingen kommer töja ut piercinghålet och att det kommer sitta ännu längre ner.

Sedan kommer jag till det andra som jag också stör mig på och det är att jag har ett ärr över piercing kulan. Jag har då talat med en skönhetssalong som kan lasra bort ärret men det är dyrt som fan. 800kr för 1 gång och mitt ärr kan behöva 3-6 gånger.

Vet inte ens vad min fråga är längre haha.
Citera
2015-04-11, 13:04
  #2
Medlem
norrlandsguldares avatar
Jag är glad att jag inte tog hål i naveln när jag som 13-åring tjatade på mina föräldrar. Du är inte den enda som får problem med piercingen - snarare tillhör du en majoritet - och det finns inte så mycket du kan göra.

En navelpiercing sitter snyggt i några år och därefter börjar den hänga och huden mellan navelpiercingen blir mindre och mindre. Du måste välja om du vill ta ut den nu och rädda naveln från ytterligare ärr, eller ta om hålet och riskera att få fler ärr.
Citera
2015-04-11, 16:35
  #3
Medlem
hexA.s avatar
Sleva upp en bild!
Har piercat i många år.
Citera
2015-05-17, 21:14
  #4
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Jag är glad att jag inte tog hål i naveln när jag som 13-åring tjatade på mina föräldrar. Du är inte den enda som får problem med piercingen - snarare tillhör du en majoritet - och det finns inte så mycket du kan göra.

En navelpiercing sitter snyggt i några år och därefter börjar den hänga och huden mellan navelpiercingen blir mindre och mindre. Du måste välja om du vill ta ut den nu och rädda naveln från ytterligare ärr, eller ta om hålet och riskera att få fler ärr.

Min har sett likadan nu i snart 11 år. Och när magen börjar bli rynkig tror jag jag är så pass gammal att ett litet hål inte troligtvis kommer störa mig..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback