Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-15, 04:39
  #229
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
1. Dina påståenden saknar helt förankring i forskning. Det enda stället där du finner stöd är hos incels och på Flashback (vilket i relationsfrågor innebär ungefär liknande representation av män).

2. Punkt 1 är nuff said, men ser vi till mina egna erfarenheter, inklusive nätverk och omvärldsstudier, så är dina åsikter fortfarande fantasy. Det är, oavsett ålder och förutsättningar, lätt för svenska kvinnor att hitta män, både för sex och relationer. Män, särskilt på Flashback, vill gärna ge sken av att de är selektiva och att svenska mäns värde stiger med åldern medan svenska kvinnors värde sänkts med tiden. Sanningen är att den stora majoriteten av (svenska) män saknar selektion som går utanför kravet att de helst inte vill ha en överviktig partner och att det helst ska finnas någon som påminner om attraktion. That´s it. De svenska män som förbittras över att de inte lyckas attrahera svenska kvinnor - importerar kvinnor, många gånger fattiga analfabeter och prostituerade från utvecklingsländer. Detta är så klart ett nederlag för en svensk man som påstår sig ha någon som helst relationsvärde, som dessutom ökar med åldern, så de klär omständigheterna med påståenden om att kvinnor från utvecklingsländer, som hamnar i direkt beroendeställning till en svensk man, är mycket bättre/smartare/snyggare/kåtare/lagar bättre mat/är mer omhändertagande osv än svenska kvinnor.

3. För att citera Lady Merwinna: "Du måste ge dig ut i verkligheten mer...", ta gärna med dig Flashbackmännen som brukar hänga i relationsforumet.

Då forskning verkar vara din specialitet är det väl min tur och fråga om studier och vetenskapliga rapporter på det du påstår? Att alla som finns på flashback skulle vara incels och att alla svenska män bara söker någon som inte är överviktig. Du ser så extremt komisk ut när du ber andra att komma med studier i det ena och andra och själv kommer du inte med en enda referens. Har du någon form av funktionsnedsättning? Det är även roligt att du säger att det bara är folk på Flashback som har dessa åsikter när det finns influencers som Andrew Tate med åtals miljoner fans som har samma åsikter samt andra infleuncers på olika sociala medier såsom YouTube, Twitter m.m med hundratusentals likes och visningar DAGLIGEN som säger emot allt du säger. Kan leta upp lite länkar sen när jag har tid. Det är även självklart så in i helvete det inte finns några vetenskapliga rapporter kring detta då det är ett såpass nytt fenomen. Du vet väl även att incels är något som inte funnits särskilt länge och endast är något som skapades för anledningarna du motsätter dig?
__________________
Senast redigerad av thebyebyeman 2023-05-15 kl. 04:48.
Citera
2023-05-15, 04:51
  #230
Medlem
Det kommer inte fungera eftersom kvinnor kommer tycka det är en dålig idé .

Vad jag tror kommer män få betala för att bli fäder. Kvinnor kommer få listor på donatorer av sperma och olika män erbjuder olika mängd pengar för att fortplanta.

Om då en 40-åring kan erbjuda 150000 $ kommer det vara kvinnor som nappar.

Alternativt kan han betala samma summa för en surrogat men då måste han ta hand om barnet själv,
Citera
2023-05-15, 12:59
  #231
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Då forskning verkar vara din specialitet är det väl min tur och fråga om studier och vetenskapliga rapporter på det du påstår? Att alla som finns på flashback skulle vara incels och att alla svenska män bara söker någon som inte är överviktig. Du ser så extremt komisk ut när du ber andra att komma med studier i det ena och andra och själv kommer du inte med en enda referens. Har du någon form av funktionsnedsättning? Det är även roligt att du säger att det bara är folk på Flashback som har dessa åsikter när det finns influencers som Andrew Tate med åtals miljoner fans som har samma åsikter samt andra infleuncers på olika sociala medier såsom YouTube, Twitter m.m med hundratusentals likes och visningar DAGLIGEN som säger emot allt du säger. Kan leta upp lite länkar sen när jag har tid. Det är även självklart så in i helvete det inte finns några vetenskapliga rapporter kring detta då det är ett såpass nytt fenomen. Du vet väl även att incels är något som inte funnits särskilt länge och endast är något som skapades för anledningarna du motsätter dig?

Är det någon som ser lustig ut så är det du när du med det fetstilta inte förstår innebörden i det kursiva "Det enda stället där du finner stöd är hos incels och på Flashback (vilket i relationsfrågor innebär ungefär liknande representation av män) / men ser vi till mina egna erfarenheter, inklusive nätverk och omvärldsstudier"

Vet du vad som är bra med att tröska igenom minst en kandidatexamen? Läsförståelsen tränas och man lär sig att åsikter saknar relevans.
__________________
Senast redigerad av Lava 2023-05-15 kl. 13:02.
Citera
2023-05-15, 15:20
  #232
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Är det någon som ser lustig ut så är det du när du med det fetstilta inte förstår innebörden i det kursiva "Det enda stället där du finner stöd är hos incels och på Flashback (vilket i relationsfrågor innebär ungefär liknande representation av män) / men ser vi till mina egna erfarenheter, inklusive nätverk och omvärldsstudier"

Vet du vad som är bra med att tröska igenom minst en kandidatexamen? Läsförståelsen tränas och man lär sig att åsikter saknar relevans.

Kommer aldrig läsa någon kandidatexamen, vill inte bli en sorglig jävel som du med 16 år här med ett snitt på 2 inlägg om dagen i samma forumdel. Pinsamt att bli så överkörd av någon som inte ens kan handla ett 6-pack på bolaget. Peace.
Citera
2023-05-15, 23:06
  #233
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Hur kan det vara praktiskt att män skaffar barn sent i 40 åldern? När barnet börjat bli mycket aktiv så har kanske fadern gått i pension. Det är väl rekommenderat att ha en stadig inkomst? Fadern är gammal som inte orkar leka med sitt barn,, det ser ut som barnet går ut med sin farfar.

Hur troligt är det att fäder är med när sitt barn tar studenten. säg att barnen kom då fadern var 45 år.
Men snälla? 62-63 år vid studenten? Inte med? Inte ens pensionsålder riktigt. Dom allra flesta lever och är friska i den åldern.
Citera
2023-05-17, 03:17
  #234
Avstängd
Min brorsa fick barn när han var 41.
Nu är hans första barn 14 och hans andra barn 10.

När yngsta är 20 kommer han vara 61, och det är väl inte så farligt egentligen.
Grejen är ju mest att när man blir äldre så brukar man bli sjukare, och inte så kul med en farsa som är seg och sjuk även fast man är 20 år och kanske flyttat hemmifrån.

Min erfarenhet är att åren kring 65-70 kan gå fruktansvärt fort när det gäller hälsa.
Farfar fick hjärtinfarkt när han var 67 och åt medeciner restenav livet, dog när han var 76
Farmor fick stroke när hon var 72 men kunde ha ett bra liv trots det. Dog vid 87 års ålder.
Mormor fick bröstcancer när hon var 67 och levde tills hon var 82.
Morfar blev dement vid 72 och blev snabbt så illa att han inte kände igen oss.

Dock kan man absolut leva ett gott liv om man får vara frisk, och då tycker jag inte ålder är relevant.
En kompis har en pappa som nu är 89 år gammal och frisk som en nötkärna.
Cyklar,plockar bär, och håller igång.
Citera
2023-05-17, 03:22
  #235
Avstängd
Elclassico163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Hur kan det vara praktiskt att män skaffar barn sent i 40 åldern? När barnet börjat bli mycket aktiv så har kanske fadern gått i pension. Det är väl rekommenderat att ha en stadig inkomst? Fadern är gammal som inte orkar leka med sitt barn,, det ser ut som barnet går ut med sin farfar.

Hur troligt är det att fäder är med när sitt barn tar studenten. säg att barnen kom då fadern var 45 år.
För män är de ju ingen problem att skaffa barn till "sent"
Men som du säger blir det inte så bra om åldersskillnaden är för stor mellan fadern och barnet

https://nyheter.ki.se/aldersskillnad...ism-hos-barnet
Citera
2023-05-17, 03:39
  #236
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonitmannen
Min brorsa fick barn när han var 41.
Nu är hans första barn 14 och hans andra barn 10.

När yngsta är 20 kommer han vara 61, och det är väl inte så farligt egentligen.
Grejen är ju mest att när man blir äldre så brukar man bli sjukare, och inte så kul med en farsa som är seg och sjuk även fast man är 20 år och kanske flyttat hemmifrån.

Min erfarenhet är att åren kring 65-70 kan gå fruktansvärt fort när det gäller hälsa.
Farfar fick hjärtinfarkt när han var 67 och åt medeciner restenav livet, dog när han var 76
Farmor fick stroke när hon var 72 men kunde ha ett bra liv trots det. Dog vid 87 års ålder.
Mormor fick bröstcancer när hon var 67 och levde tills hon var 82.
Morfar blev dement vid 72 och blev snabbt så illa att han inte kände igen oss.

Dock kan man absolut leva ett gott liv om man får vara frisk, och då tycker jag inte ålder är relevant.
En kompis har en pappa som nu är 89 år gammal och frisk som en nötkärna.
Cyklar,plockar bär, och håller igång.

Ja, innan man tar ett beslut om att skaffa barn sent, är det i alla fall vettigt att tänka igenom vilken släkthistorik man har, när det gäller åldrande, sjukdom och dödsålder.
Citera
2023-05-17, 18:56
  #237
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Har hört teorier om att det är främst hos kvinnan de genetiska förändringarna kan påverka barnet negativt. Även så otroliga idéer som att ju äldre far desto bättre. Detta sagt med reservation för helt åt helvete fel.

Jaja, en fördel är ju att du som en äldre fader har mycket mer livserfarenhet, och kan därmed förmodligen lotsa ditt barn genom livets kobbar och skär på ett bättre vis än en 18-årig målbrotts-moppemusche-rookie-farsa.

Har du en källa på teorin om att det är bra ju äldre pappan är? Låter som något en riktig gammal gris har bryggt ihop i sin studiekammare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback