Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-01, 22:36
  #313
Medlem
Ringhals3s avatar
Kan vi nu enas om att det för dessa individer är oerhört viktigt att visa framgång! Framgång visar man enklast genom att glida runt i en bil som imponerar på de andra som tycker det är viktigt att visa framgång medans vi svenskar ler lite och undrar varför man ska lägga alla sina pengar på en sönderstylad BMW och sedan bo hemma hos morsan!
Citera
2017-10-22, 00:57
  #314
Medlem
Redors avatar
Det är nog vanligare att man lägger pengar/ sparar pengar (eller hur man nu skaffar sig pengar ) till en bil som alla kan se. Än att t.ex köpa en lägenhet.
Svenskar är nog exakt tvärtom.

Kör det förbi en stylad bmw så är det till 99% alltid en blatte bakom ratten. Rätt komiskt ändå. Menar du ser ju inte en svenne (även om pappa betalar) köra runt i en överstylad BMW eller Audi.

Många babbar bor väl ff hemma hos föräldrar, och en bil är då en perfekt samlingspunkt där man kan hänga och vara ute dygnet runt oavsett väder.

Den värsta sortens blattar är dock de som tjänat sina pengar genom sälj och kör runt i riktiga prestige bilar. De tror att de äger hela världen för att de säljer bra genom att lura andra. Jag har större respekt för rikemansbarn som får cash av pappa än blattar som har ett ego större än kuken
Citera
2017-10-29, 01:44
  #315
Medlem
shadow666s avatar
sedan är det ingen slump att blattar kör audi,bmw,mercedes, då det är väldigt vanligt med automat lådor.
Citera
2017-11-02, 23:26
  #316
Medlem
Omaskeradmasks avatar
De har egentligen inte så fina bilar utan det som är "grejen" är att de håller lägre klass än bilarna de kör. Det är därför man instinktivt reagerar på att det är något som inte stämmer!

Sedan är det ju så att de ofta inte har den allra finaste bilen, men den är ändå finare än vad de själva är!
Citera
2017-11-26, 13:53
  #317
Medlem
CaptainBlueshearts avatar
Har aldrig sett en arabisk kvinna i sjalett köra en BMW. Däremot svenska kvinnor i knyblus.
Har inte bilen varit en statussymbol sen den uppfanns i alla motoriserade kulturer? Oavsett vilket land man för tillfället råkar bo i.

Jag skulle kunna köpa en ny BMW imorgondag men jag behöver den inte. Vare sig som färdmedel eller statussymbol. Jag är ju svensk och fri att färdas hur jag vill utan att bli utstött från den gemenskapen.
Citera
2017-11-28, 02:18
  #318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Det är nog vanligare att man lägger pengar/ sparar pengar (eller hur man nu skaffar sig pengar ) till en bil som alla kan se. Än att t.ex köpa en lägenhet.
Svenskar är nog exakt tvärtom.

Kör det förbi en stylad bmw så är det till 99% alltid en blatte bakom ratten. Rätt komiskt ändå. Menar du ser ju inte en svenne (även om pappa betalar) köra runt i en överstylad BMW eller Audi.

Många babbar bor väl ff hemma hos föräldrar, och en bil är då en perfekt samlingspunkt där man kan hänga och vara ute dygnet runt oavsett väder.

Den värsta sortens blattar är dock de som tjänat sina pengar genom sälj och kör runt i riktiga prestige bilar. De tror att de äger hela världen för att de säljer bra genom att lura andra. Jag har större respekt för rikemansbarn som får cash av pappa än blattar som har ett ego större än kuken

Många bor hemma hos päronen har jag sett. Att inte flytta hemifrån i vuxen ålder är inte lika tabu i deras sydliga kulturer heller så de ser nog bara det som en vinst att bo hemma hos familjen/klanen. De gifter sig och blir främst ihop med sina egna kvinnliga landsmän som förstår sig på kulturen.

I vår kultur hade en svensk kvinna undrat varför en 25-årig något bor hemma.

De står vid garagen och mekar, stylar sina ghetto-hood-rat bilar som de har tjänat ihop på något sätt, kanske via ett hederligt jobb eller jobbat svart hos någon klan medlem eller kriminalitet. Hela den här BMW/Snygg bil grejen har suttit i länge nu. Så långt bak jag kan minnas i alla fall.
Citera
2017-11-29, 10:14
  #319
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainBluesheart
Har aldrig sett en arabisk kvinna i sjalett köra en BMW. Däremot svenska kvinnor i knyblus.
Har inte bilen varit en statussymbol sen den uppfanns i alla motoriserade kulturer? Oavsett vilket land man för tillfället råkar bo i.

Jag skulle kunna köpa en ny BMW imorgondag men jag behöver den inte. Vare sig som färdmedel eller statussymbol. Jag är ju svensk och fri att färdas hur jag vill utan att bli utstött från den gemenskapen.

Så är det, och min uppfattning är att status är viktigare i den arabiska kulturen, och att status dessutom visas i högre utsträckning genom materiella tillhörigheter (tänk tyska premiumbilar, guldklockor, guldkedjor m.m), jämfört med svensk kultur. I svensk kultur är materiella tillhörigheter inte lika viktiga, och fokus ligger på annat (fint hem snarare än brackiga guldsmycken, utbildning och ödmjukhet snarare än en dyrare bil än vad man "egentligen" har råd med o.s.v).
Citera
2017-11-29, 10:50
  #320
Medlem
Olika kulturer. De flesta vanliga svenskar ser väl BMW och Audi som töntbilar, Audi är ju också groteskt fula. Förebilderna för mohammedanmännen är gangsterkungarna som drar hem pengar på knark och rån. Förebilderna för unga svenskar är annat. Ingen vill bli förknippad med våldsamma töntfjantar i adidasbrallor och Audi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback