• 1
  • 2
2015-04-10, 15:22
Medlem
Full Dalaprofil orsakade trafikolycka

Olyckan hände förra året och nu är saken upp i tinget. Två personer i bilen blev allvarligt skadade.
Det står att vederbörande är engagerad i samhällsdebatten, så jag är intresserad av vem personen
är
http://www.dt.se/allmant/dalarna/ful...e-trafikolycka
Citera
2015-04-10, 15:28
Medlem
Readyfreddies avatar
"Vid en vänstersväng tappade dalaprofilen kontrollen över fordonet, körde in ett staket och ut i en hage för att slutligen krocka med ett träd."

Vilken idiot, tur att det var hans medpassagerare som skadades och inga andra.
Synd att Greider är 56 annars hade ju han suttit fint, och Gunde är väl ingen samhällsdebattör.
Citera
2015-04-10, 15:47
Medlem
Starobrnos avatar
"... bilfärden föregicks av en middag där öl, vin och snaps förtärdes och sällskapet sedan, sent på kvällen, bestämde sig för en bilutflykt under vilken alkohol också konsumerades"

Skönt gäng. Och detta hände i augusti 2014. Om det vore en riktig kändis/profil så borde det väl kommit ut tidigare. Bloggare?
Citera
2015-04-10, 19:40
Medlem
Svårslagen känsla av seger när tittar upp över ratten och ser att man har kört in i ett träd, vevar undan några ölburkar och spritflaskor för att skaka liv i polaren som ser ut som en tappat köttpaj.

Känner nästan lukten av ampullen i krockkudden.. Fan vilken skön känsla! Drick och kör för fan!

Hur känd är denna person egentligen? "Känd" kan ju betyda vad som helst så länge man visat sitt ansikte.
Senast redigerad av Istidraj 2015-04-10 kl. 19:42.
Citera
2015-04-10, 20:59
Medlem
Storalfs avatar
Tänker spontant på P*r Gudmu*dsson, han är både dalmas och minst sagt engagerad i samhällsdebatten. Han är 45 så inte faller han bort på åldern heller.
Hoppas dock inte det är han, jag tycker han får till en och annan bra ledare i svd.
Citera
2015-04-10, 21:15
Moderator
HelgeBuks avatar
Hmm, jag hoppas jag är på helt fel spår men Martin Borgs, a.k.a. Slöseriombudsmannen (f.d.) bor i södra Dalarna och är 41 år, och minst sagt engagerad i "samhällsdebatten".

http://www.martinborgs.se/
Citera
2015-04-10, 21:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Det framgår inte att det är en han....
Citera
2015-04-10, 21:58
Medlem
stom72s avatar
Oj måtte det inte vara Jan Milld
Citera
2015-04-10, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Hmm, jag hoppas jag är på helt fel spår men Martin Borgs, a.k.a. Slöseriombudsmannen (f.d.) bor i södra Dalarna och är 41 år, och minst sagt engagerad i "samhällsdebatten".

Sist jag träffade han var han helnykterist. Så det vore en dramatisk utveckling...

Det enda som talar för att det är han är att föraren tappade kontrollen under just en vänstersväng. M.B. är ju så idiothöger att klockorna stannar, så kanske tappade han fattningen när han förstod vad han höll på att göra.

Det är nog inte han.
Citera
2015-04-10, 22:14
Medlem
Flor-Idas avatar
"Dalaprofil" tyder på en lokalkändis. Dvs känd endast i Dalarna. Skribent på lokaltidningen eller liknande?
Citera
2015-04-10, 23:19
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Sist jag träffade han var han helnykterist. Så det vore en dramatisk utveckling...

Det enda som talar för att det är han är att föraren tappade kontrollen under just en vänstersväng. M.B. är ju så idiothöger att klockorna stannar, så kanske tappade han fattningen när han förstod vad han höll på att göra.

Det är nog inte han.

Helnykterist, det låter bra!
Citera
2015-04-10, 23:19
Medlem
Mr.Swedens avatar
Gubb-Jan Stigsson, den tvångsmässigt störde journalisten som tog hela Quick-skandalen med sig in i mörkret är en tänkbar kandidat. Utan verklighetskontakt och benägen till vänstersvängar kan han mycket väl vara den som söks. Dala-Demokraten tycks odla muppar i sin litterära trädgård.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in