Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 20:50
  #1
Medlem
rjonssons avatar
Vet inte riktigt vad jag ska söka på, har försökt googla hacked router med mera men får inga bra träffar. En bekant har något problem när dom surfar, typ på hemnet så klickar dom på ngt objekt och kommer till någon helat annan sida, ofta porrsida. Det gäller när dom surfar med plattor eller datorer som är kopplade till routern ( d-link dir 655). Jag frågade om dom fabriksåterställt routern och det hade dom gjort och då hade det varit bra några dagar, sedan kom det tillbaka. Dom har kört ngt rensningsprogram på datorerna för få bort ev virus med tydligen har det inte hjälpt. Är det någon som har någon ide?
Citera
2015-04-09, 21:21
  #2
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Vet inte riktigt vad jag ska söka på, har försökt googla hacked router med mera men får inga bra träffar. En bekant har något problem när dom surfar, typ på hemnet så klickar dom på ngt objekt och kommer till någon helat annan sida, ofta porrsida. Det gäller när dom surfar med plattor eller datorer som är kopplade till routern ( d-link dir 655). Jag frågade om dom fabriksåterställt routern och det hade dom gjort och då hade det varit bra några dagar, sedan kom det tillbaka. Dom har kört ngt rensningsprogram på datorerna för få bort ev virus med tydligen har det inte hjälpt. Är det någon som har någon ide?

Hur VET man att det är routern ?

Låt datorn ta hand om DNS`et och ta bort den kapaciteten ifrån routern , om det nu är den som är infekterad .
Citera
2015-04-09, 22:30
  #3
Medlem
rjonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Hur VET man att det är routern ?

Låt datorn ta hand om DNS`et och ta bort den kapaciteten ifrån routern , om det nu är den som är infekterad .

Nej det vet man inte, men jag tänkte det var mest troligt eftersom alla enheter kopplade till routern får samma beteende.
Citera
2015-04-09, 22:39
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rjonsson
Nej det vet man inte, men jag tänkte det var mest troligt eftersom alla enheter kopplade till routern får samma beteende.
-
https://www.google.se/search?<br /> ...vid=2073924464
__________________
Senast redigerad av 1FF 2015-04-09 kl. 22:41.
Citera
2015-04-09, 22:53
  #5
Medlem
Gorillabass avatar
Har du uppdaterat din router med senaste firmware?


http://www.dlink.com/se/sv/support/p...gigabit-router
Citera
2015-04-09, 23:19
  #6
Medlem
rjonssons avatar
Nej, det är inte min router, det är min frus kollega som har problemet. Jag har ägt en d-link en gång, den kastade jag efter ett halvår. Skulle firmwaren kunna ha med detta att göra? Jag har själv inte sett problemet men som det låter på beskrivningen jag fått se verkar det vara ngt med dns, eller liknande som gör att om man klickar på en länk så kommer man ngn annan stans. Tydligen en massa popuper och dylikt på enheterna oxå.
Citera
2015-04-10, 00:42
  #7
Medlem
JSelwyns avatar
Om du har möjlighet så skulle jag felsöka på plats eller genom team viewer eller något liknande.
Fördelen är att du ser själv vad som händer om du nu inte är helt säker på att problembeskrivningen är rätt?
Citera
2015-04-14, 16:29
  #8
Medlem
Hade samma problem hemma.

Satte sig något skit på chrome som spred sig till alla enheter jag var inloggad emot.
Jag fick massa konstig reklam på barnvagnar i popup varjegång ja gick till externa länkar.

Efter att kollat igenom alla tillägg i Chrome och program som var installerat i kontrollpanalen / lägg till ta bort program så hittade jag ett par konstigt.
Safesurf och dyl.

Windows Essentiel och Malmware fixade bort skiten
Citera
2015-04-14, 16:43
  #9
Medlem
Tr7Ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmjesus
Hade samma problem hemma.

Satte sig något skit på chrome som spred sig till alla enheter jag var inloggad emot.
Jag fick massa konstig reklam på barnvagnar i popup varjegång ja gick till externa länkar.

Efter att kollat igenom alla tillägg i Chrome och program som var installerat i kontrollpanalen / lägg till ta bort program så hittade jag ett par konstigt.
Safesurf och dyl.

Windows Essentiel och Malmware fixade bort skiten
Malwarebytes? :P, Kör JRT och Adwcleaner med.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback