Flashback bygger pepparkakshus!
2015-04-12, 10:52
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Endast landet har nämts!
I tråden tipsades om att snubben var från Sao Paolo Brazil å var reggad som boende hos MGM P*ter S, samt fanns med i Lexbase (i likhet med "halva" befolkningen). ☺
Någon vänlig själ som kan berätta vilken ort de flög ifrån i Brasilien? Emirates erbjuder både Rio de Janeiro och São Paulo...
Citera
2015-04-12, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Så funkar det inte. Skiter det sig så skiter det sig och de blir inte ihjälskjutna av någon för det. En annan sak om de hade blåst någon. Då lever man inte så länge.

I vilken bubbla lever du?
Citera
2015-04-12, 12:38
Medlem
sgeddingagglis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Var har jag fel, menar du?
Citera
2015-04-12, 13:10
Medlem
azeazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Flög herrarna från Sao Paulo, Brasilien? (Om jag inte minns fel har endast landet nämnts).

http://www.expressen.se/gt/knarkbrot...lvaro-i-dubai/
Citera
2015-04-12, 13:14
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azeaze
Det är lite undanglidande i artikeln.

Citat:
Expressen talade med den 50-årige svensken på torsdagseftermiddagen och han beskriver hur han gick igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen i Dubai, men hur hans vän sedan stoppades.
- Det var någon som kom fram och visiterade honom och då hittade de drogerna, han hade väl det tejpat på benen då, säger svensken.

Har hållits fyra förhör
Sju timmar senare, när 50-åringen skulle borda planet till Beirut greps även han.
- De tog passet där så fick jag vänta till polisen kom. De sa ingenting utan de tog bara med oss. Efter några timmar tog de mig till en annan polisstation på flygplatsen och började tjata på mig var drogerna var, säger svensken.

Det framgår inte om även 50-åringen hade droger på sig.
Citera
2015-04-12, 13:29
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det är lite undanglidande i artikeln.

Det framgår inte om även 50-åringen hade droger på sig.

Om han hade haft det så hade han väl knappast sagt detta:

"- Jag har inget med detta att göra och ändå håller de mig kvar här nere. Det är klart jag undrar vad som händer, säger 50-åringen."

Men jag har inte sett några uttalande från myndigheterna där nere än, alla uppgifter verkar komma från de inblandade, och sen har UD bekräftat att de gripits.
Citera
2015-04-12, 13:31
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrzd
NÄ! Jag tänker inte göra det! Jag är tillräckligt begåvad att inte försöka föra döden vidare över diverse gränser för att möjligen tjäna lite dollars på andra människors lidande. Frågan var väl VILKA gm var, knappast en mätning mellan Di o Mi på begåvningssidan.
Min undran är ju vilka dessa superkluriga gm är, jag har ingen önskan att förolämpa dig då du tycks tämligen oviktig i de flesta sammanhang
Anser du att bilhandlare också "för döden över diverse gränser"? Inte? Då är du inkonsekvent i ditt resonemang och har uppenbarligen inte reflekterat över dina ställningstaganden i frågan.
Citera
2015-04-12, 14:21
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azeaze
Tack. Gör slumpen med grannen ännu intressantare.
Citera
2015-04-12, 14:30
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Endast landet har nämts!
Jag hade missat att det framgick av en av artiklarna:
Citat:
De två boråsarna, 48 och 50 år gamla, åkte på en gemensam resa till Sao Paolo i Brasilien i mars i år. Hemvägen gick via Dubai där de skulle byta plan för fortsatt resa till Libanon och sedan vidare till Sverige - men i stället greps de på flygplatsen misstänkta för narkotikabrott efter att myndigheterna hittat flera kilo kokain.
Expressen
Citera
2015-04-12, 14:41
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Vem av dem hade knarket? Den andre säger sig inte ha haft kokainet med sig.

Pappan till den ene säger till Borås Tidning:De åkte ihop och min son han har sagt till mig att han blev bjuden på resan. Min grabb säger att det var den andre som hade kokainet på sig.
Svarar på min egen fråga:
Enligt Expressen är det den yngre som hade drogerna på sig. Det är dock den äldre herren som är granne med brasilianaren från Sao Paolo, tillika den stad i Brasilien som båda besökte och där drogerna hämtades upp för vidare transport till, sannolikt, Svedala. Så OM brasilianaren är inblandad borde den äldre inte ha varit ovetande. Och OM det handlade om hela 20 kg kan han inte ha varit ovetande, svårt att dölja sådana mängder av något för varandra på en resa.
Citera
2015-04-12, 15:15
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Jag hade missat att det framgick av en av artiklarna:
Expressen
Den artikeln hade även jag missat!

Men infon kommer ifrån en av de misstänkta och publiceras i en ökänd kvällsblaska.
Verkar otydligt på flera punkter bl.a alla timmar som går fram till gripandet innan ombordstigning på Libanon-planet av gubbe nr 2.
En eller båda hade sannolikt databasnoteringar via Interpol vid passkontroll om tidigare smugglingsförsök.

Teori: Kan det ha varit meningen att de skulle torska med en mindre mängd extremt utspätt koks (3-6 kg 7-8%), samtidigt som någon mula med normalutseende skulle glida igenom vällastad?

Inte ett ljud ifrån myndigheter eller media på plats, dvs normalläge.
Citera
2015-04-12, 15:24
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahsurexxx

Frågan är väl snarare i vilken värld du lever i; det är klart att ingen klipps om det är uppenbart att man har torskat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in