Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 01:44
  #1
Medlem
Tja!

Köpte mig ett ps4 här i början på veckan, väldigt roligt! Men det jag undrar är om det verkligen är så kass nedladdningshastighet så som det verkar? Jag sitter på fiber 100/10 och kabel dragen till konsolen men den laddar bara ned ynka 10-15 mbit/s. Några problem med internet har jag inte heller så där sitter inte problemet.

Är det då Sonys servrar som är kassa eller klarar inte ps4 av att ladda ned på en högre nivå? Eller kan man speeda upp hastigheten på något sätt?
Citera
2015-04-09, 02:07
  #2
Medlem
AlfaQhards avatar
Stäng av alla datorer eller annan elektronik i hemmet som drar på nätet, så ska du se att det går snabbare.
Citera
2015-04-09, 02:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Stäng av alla datorer eller annan elektronik i hemmet som drar på nätet, så ska du se att det går snabbare.

Det har jag testat, går upp ungefär 2 mbit/s extra..
Citera
2015-04-09, 02:20
  #4
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Har samma problem. Jävligt störigt när man vill spela och måste uppdatera för att kunna göra det. Kan ta 40-50 minuter ibland för 200-250 mb.
Har inte hittat någon lösning men märkt att det går väldigt mycket snabbare att uppdatera ps3:an. Märkligt då ps4 borde ha bättre prestanda.
Citera
2015-04-09, 02:44
  #5
Medlem
dunderhokens avatar
Öppna dina portar eller dylikt. Som exempel = https://www.youtube.com/watch?v=2Jov4qavqFQ
Citera
2015-04-09, 03:39
  #6
Medlem
leabsurds avatar
Hade samma problem, löste det väldigt kvickt genom att googla. Kanske inte fungerar för er, men fungerade utmärkt för mig!

http://www.gameconnect.net/content/9...peeds-ps4-try/

"Changing DNS servers

To change your DNS servers you can either enter new ones in your Routers configuration or on the console. In both cases you can use either Googles DNS servers (8.8.8.8 and 8.8.4.4) or the ones provided by OpenDNS (208.67.222.222 and 208.67.220.220). OpenDNS even has some other interesting additions for DNS, like blocking and protecting ‘dangerous’ websites that include spyware.
The best way is ofcourse to change this on your internet Router itself (most of the times by going to 192.168.1.1 in your web browser and finding a page where you can enter DNS servers manually). If it’s set in the router, it will be used for all your Network equipment and you want have to change anything on your console or other hardware.

But if you want to do it only on the console itself, here are the steps for the PS4:
1. Press the PlayStation Button
2. Select Settings
3. Select Network
4. Select Set Up Internet Connection
5. Select either WiFi or LAN Cable (best is ofcourse Cable)
6. Select Custom, Manual, Choose either Easy or Manual
7. Once you get to the DNS Settings, enter in the Primary and Secondary DNS server address of one of the two DNS Servers as mentioned above.

Now that you have entered the new DNS Servers, proceed through to the end of the set-up process and confirm the changes by running the suggested Internet Connection Test. After this, try downloading something that was taking a very long time before to download, prior to the changes to see if there’s any difference."
Citera
2015-04-09, 04:42
  #7
Medlem
Tack för alla tips hittills! Dock så har inget fungerat än så länge, att byta DNS gjorde det t.o.m sämre

Man kanske får slå en pling till Sony och höra med dom!
Citera
2015-04-09, 12:55
  #8
Medlem
FetBlunts avatar
Har ungefär samma hastighet som dig och ligger runt 15mbit/s.

Dock är mina uppdateringar oftast förtankade. Behöver bara börja från 90-95% vilket tar 1-2 min.
Citera
2015-05-17, 10:32
  #9
Medlem
Har samma problem, men jag har en 250/10 lina och tankar endast i cirka 3mb/s i snitt.. Har kopplat via kabel, testat både opendns och googles dns servrar, har även satt min ps4 på dmz i mina router inställningar, testade att koppla in min laptop med exakt samma internet kabel och körde bredbandskollen, fick 250mb/s ner utan problem. Vad kan detta bero på? tar ju flera timmar att ladda ner spel med denna hastighet...
Citera
2015-06-05, 18:02
  #10
Avstängd
twigdolls avatar
Står på mitt ps4 att uppkopplingen ligger runt 50 mbit/s trotts detta tar de ungefär 4 timmar att ladda ner ca 4,2 gb . Förmodligen har de värdelösa servrar som är överbelastade de är inte direkt som när man använder torrent.
Citera
2015-06-05, 18:24
  #11
Avstängd
twigdolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kex619
Har samma problem, men jag har en 250/10 lina och tankar endast i cirka 3mb/s i snitt.. Har kopplat via kabel, testat både opendns och googles dns servrar, har även satt min ps4 på dmz i mina router inställningar, testade att koppla in min laptop med exakt samma internet kabel och körde bredbandskollen, fick 250mb/s ner utan problem. Vad kan detta bero på? tar ju flera timmar att ladda ner spel med denna hastighet...

Lite märkligt att efter mitt inlägg så testade jag byta dns i routern som var googles och samma i ps4. hastigheten att laddaner ändrades till 8 gånger snabbare ungefär. utan router fungerade inte detta alls så snabbt , alltså att koppla ps4 direkt till väggen.

Så har du testat ändra DNS i routern och har samma på ditt ps4?

Ändra MTU till 1473 står man bör bara ha det temporärt.


https://www.reddit.com/r/PS4/comment...worked_for_me/
__________________
Senast redigerad av twigdoll 2015-06-05 kl. 19:11.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback