Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-07-01, 20:31
  #1
Medlem
De Larges avatar
Tillåt mig hylla detta underbara band, ni som hört dom förstår varför. Ni som inte hört dom, skynda er att lyssna på dom. Dom är enligt mig bland det bästa som finns just nu, sylvassa texter, grym kaxig sång, skön bas, hårda trummor. Danko Jones är sångaren i bandet med samma namn, han är en blandning av Phill Lynott (texter, sång), Bon Scott (sång) och Angus Young (gitarr).
Citera
2003-07-01, 21:20
  #2
Medlem
Krokodilens avatar
DJ har skönt sound. Lovercall och Suicide Woman är att rekommendera.
Citera
2003-07-02, 02:25
  #3
Medlem
Du tror att dom är bra på skiva, vänta tills du får se dom live

Där mina vänner ...där snackar vi rockshow bortom det vanliga
Citera
2003-07-02, 19:05
  #4
Medlem
cartmans avatar
Instämmer helt med föregående talare. Såg DJ live för två år sen innan den stora hypen kom.... Förjävla svettigt, hårt och underbart!
Tycker att första plattan Alive and on fire är strået vassare än senaste alstet Born a lion. Lite råare produktion och mer punkinfluerat. VÄRLDSKLASS!
Citera
2003-07-02, 20:00
  #5
Medlem
Viruzs avatar
Det svängdeju riktigt bra om dem!
Nån som vet om det är några fler livespelningar i Sverige på gång?
Citera
2003-07-02, 22:19
  #6
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cartman
Instämmer helt med föregående talare. Såg DJ live för två år sen innan den stora hypen kom.... Förjävla svettigt, hårt och underbart!
Tycker att första plattan Alive and on fire är strået vassare än senaste alstet Born a lion. Lite råare produktion och mer punkinfluerat. VÄRLDSKLASS!

Tycker tvärtom, born a lion känns mognare, men båda är förbannat jävla bra, älskar dom grabbarna.
Citera
2003-09-16, 13:15
  #7
Medlem
brutals avatar
Danko Jones - We Sweat Blood

Lyckades lägga vantarna över Danko Jones nya lite för tidigt, och det låter jävligt bra, Danko levererar som vanligt. Får för mig att den är lite mindre melodiös och mer ösig än förra skivan, passar mig bra, nått mellanting mellan deras första och andra platta. Tror skivan kommer ut i Sverige i början av oktober. Sen blir det spelning i Göteborg i november, nått att se fram emot.
Citera
2003-09-18, 16:58
  #8
Medlem
danko jones bara måste ses live! har inte hört nåt från nya plattan men har sett honom/dem ett par gånger nu och det är stensvettig rak rock'n'roll som man blir på ruskigt bra humör av. gå och se!
Citera
2008-02-27, 20:19
  #9
Medlem
rednandslimys avatar
Danko Jones- Never To Loud

Idag släpptes D.J nya skiva Never To Loud. Inte den starkaste skiva han har släppt men låtarna Code of the road och Take me home är riktigt bra. Annars har inte låtarna satt sig helt, tycker herr Danko har "softat" till sig lite för mkt.
Albumet har fått inspiration av Phil Lynnot vilket märks i Take me home. Saknar den ösiga Danko, gillar hans energi och snabbare låtar.

Nån mer som har lyssnat?
Citera
2008-02-27, 23:33
  #10
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rednandslimy
Idag släpptes D.J nya skiva Never To Loud. Inte den starkaste skiva han har släppt men låtarna Code of the road och Take me home är riktigt bra. Annars har inte låtarna satt sig helt, tycker herr Danko har "softat" till sig lite för mkt.
Albumet har fått inspiration av Phil Lynnot vilket märks i Take me home. Saknar den ösiga Danko, gillar hans energi och snabbare låtar.

Nån mer som har lyssnat?

Har inte lyssnat, men tack för tipset! Hade helt glömt bort Danko. Får väl införskaffa snarast.
Citera
2008-02-29, 18:18
  #11
Medlem
De Larges avatar
Lyssnat, mainstreamskit, smetigt, smörigt, svagt, mycket besviken, älskar dom äldre albumen. Allt hårt, coolt och tight är borta.

I'm alive and on fire, born a lion och we sweat blood är svinbra, även Sleep is the enemy är väldigt bra. Fattar dock inte vad dom gjort med den här skivan, känns ungefär som när pudelrocken kom och förstörde hårdrocken med alla ballader på 80talet.

http://www.youtube.com/watch?v=GdDxz2bkfhE Nästa för Danko?

Omslaget är även bland det tråkigaste och mest b jag sett.
__________________
Senast redigerad av De Large 2008-02-29 kl. 18:25.
Citera
2008-02-29, 19:56
  #12
Medlem
bemoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av De Large
Lyssnat, mainstreamskit, smetigt, smörigt, svagt, mycket besviken, älskar dom äldre albumen. Allt hårt, coolt och tight är borta.

I'm alive and on fire, born a lion och we sweat blood är svinbra, även Sleep is the enemy är väldigt bra. Fattar dock inte vad dom gjort med den här skivan, känns ungefär som när pudelrocken kom och förstörde hårdrocken med alla ballader på 80talet.

http://www.youtube.com/watch?v=GdDxz2bkfhE Nästa för Danko?

Omslaget är även bland det tråkigaste och mest b jag sett.

haha good call på Warrant - cherry pie (hoppas att det inte går så långt dock )

synd att dj ska gå åt det här hållet, dom tidigare albumen har ju varit helt jävla underbara(även om sleep is the enemy håller lite sämre klass än dom andra) kan till och med gå så långt som att säga att we sweat blood är en av mina favorit skivor, hoppas att dom skärper sig till nästa album
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback