Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 23:18
  #1
Medlem
Hallå alla Flashbackare

Jag kom över lite kvällsartiklar och nyhetsinslag om SDU's samröre med främlingsfientliga rörelser och fick mig en liten funderare och tänkte vart om inte till Flashback bör jag vända mig för att provocera, få medhåll, bli utskrattad, skratta åt, instämma och förhoppningsvis argumentera med lite människor på nätet.

När jag såg Jimmie Åkessons comeback i rampljuset under Skavlan tyckte jag få en bild av att Jimmie ville utstråla förnuft, intelligens och förståelse p.g.a hans propra klädval i form av navyblue färg på kostymen, vit skjorta, matchad slips, välklippt och oerhört intellektuella glasögon.
Jag fick intrycket av att Jimmie ville berätta för svenska folket att han är vilken svennebanan som helst som käkar anti-depp och ser på tv-serier när denne är sjukskriven. Men framförallt försökte han övertyga mig om att han hade blivit vis, han hade kommit på något, han har nu förstått, kanske fått en uppenbarelse under hans sjukskrivning.

Vad hade Jimmie kommit på under hans sjukskrivning? Vad var det som var så viktigt när han ringde Mattias Karlsson den där tisdagskvällen som fick "Matte" att tappa sin nybeställda prippsblå i marken på puben Viking?

Kan det ha varit så att när Jimmie väl ringde Matte den där tisdagskvällen blev hans första och ända ord en viskning som löd "Vi skyller allt på SDU". Matte fattade vinkeln direkt, stelnade till, blicken blev fastkilad mot rutan ut mot den regniga gatan och ingen sade något till varandra. Både Matte och Jimmie sade inte ett ord till varandra under hela samtalet utan lyssnade på varandras upphetsade andningar i minuter tills Jimmie lade på luren och en ny riktlinje skulle födas.

Har SD förstått att om dessa skyller på SDU gällande fascism och nazism kommer svenska folket i förhållande till deras egen riktlinje tycka att deras åsikter är acceptabla (vi snackar nu människor som i regel hoppar mellan partier, enfrågeröstar o.s.v)? Är detta ett sätt för Sverigedemokraterna att runda sina främlingsfientliga åsikter genom att ge skuld på SDU? Är detta ännu ett fult sätt för SD att vinna mer röster? Få större sympati?

Eller är det skärpning med rak rygg, den som ljuger dör, svenska folket SKA veta sanningen, att SD tycker att SDU har alldeles för extrema medlemmar, ledare samt kontakter med rörelser och villa ha bort dessa?

Eller är detta en kris inom Sverigedemokraterna? Likt en kris vi en gång som med Socialdemokraterna och Juholt? Eller nyligen med moderaterna? Är allt som det "ska vara" fast med lite interna stridigheter?

Vad säger ni gott folk?

Med vänliga hälsningar
Citera
2015-04-08, 23:27
  #2
Medlem
Jeffrey.L.Dahmers avatar
Allt hänger ju på hur man definierar nazism och fascism. Nåt varken Expo eller Karlsson gör korrekt.

Jag kan påstå att det är nazistiskt att heta Mattias Karlsson. Jag kräver att nazisten Mattias Karlsson utesluter sig själv!
Citera
2015-04-08, 23:41
  #3
Medlem
[quote=Jeffrey.L.Dahmer|52943237]Allt hänger ju på hur man definierar nazism och fascism. Nåt varken Expo eller Karlsson gör korrekt.

Utveckla utifrån din synvinkel. Koppla det sen till SDU.
Citera
2015-04-09, 11:41
  #4
Medlem
bax88s avatar
[quote=magasingatan|52943442]
Citat:
Ursprungligen postat av Jeffrey.L.Dahmer
Allt hänger ju på hur man definierar nazism och fascism. Nåt varken Expo eller Karlsson gör korrekt.

Utveckla utifrån din synvinkel. Koppla det sen till SDU.

Reductio ad Hitlerum.

Ledningen i SD använder Arnstadt-logik för att bli av med de duktiga politikerna i SDU
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback