Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2010-11-01, 16:36
  #13
Medlem
Jyckees avatar
Låter som att det var en trevlig kväll!
Hur mycket tog ni?
Snortade ni eller hur tog ni dom?

EDIT: såg ej sidan 1, frågorna är till posten över
__________________
Senast redigerad av Jyckee 2010-11-01 kl. 16:39.
Citera
2011-02-23, 09:25
  #14
Medlem
Stickizs avatar
Jag har ADHD i min diagnos, dock aldrig velat ha medecin mot det eftersom jag har annat som jag tycker passar mer. Dock få jag mina "ryck" då och då som påminner mycket om ADHD.
Men eftersom jag saknar något i livet, och gått på amfetamin förr i tiden, och tänkt på hur de var då, så märkte jag att de är DET jag saknar för att må bra.
Så efter att läst nästan alla trådar om Concerta och Ritalin-missbruk bla, så fattade jag att den vägen kan jag ju gå. Passade på igår när en familjemedlem ändå skulle till doktorn på NP (Neuropsykiatriska enheten) och eftersom vi ha samma så frågade jag lite sött: Skulle jag kunna få någon medecin nu. Han sa lite menade att jag ha ju sagt nej till det förut eftersom jag i egna ögon inte ha ADHD egentligen som så. Mja sa jag då lite mer sött, jag vill ju prova eftersom jag vill vara glad och inte få mina ryck. Jaha sa han då, vad vill du ha då? Retalin! Jahapp, skriver jag ut de då.
Hade SÄKERT fått Metamin om jag flörtat lite

Så min rapport på starten av Ritalin är:

Tog 20 mg efter dosering, kl 6.45. På fastande mage, med kaffe. Efter ca en kvart började jag må lite illa, men inte så konstig eftersom jag hade tom mage. Sen satt jag som vanligt vid datorn. Då kom en massa gåshud, hela tiden till och från! Ända upp till hårrötterna ut till ögonfransarna
Nu halv tio, känns de som jag är lite pratglad, känns lite igen som tjackrus, men låg dos dock.
Rapportera senare hur det är.
Citera
2011-02-23, 09:56
  #15
Medlem
funkermanis avatar
en fråga.
har ritalin, kapslar och vill byta ut dom när dom inte ger nån effekt.
tabletterna var ok men kapslarna gör inget för mig.
så nu sitter jag och funderar på att försöka snacka tills sig lite metamina ist.
är det stor skillnad på hur dom två påverkar kroppen?
har ätit metamina förut men då i pund syfte och då vart jag helt galet snurrig men jag tog en monster dos...
känner att jag behöver nåt starkare för att kunna behålla koncentrationen lite bättre, så vad behövs säga till läkaren för att få byta. nån som har erfarenheter?
Citera
2011-02-23, 11:04
  #16
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkermani
en fråga.
har ritalin, kapslar och vill byta ut dom när dom inte ger nån effekt.
tabletterna var ok men kapslarna gör inget för mig.
så nu sitter jag och funderar på att försöka snacka tills sig lite metamina ist.
är det stor skillnad på hur dom två påverkar kroppen?
har ätit metamina förut men då i pund syfte och då vart jag helt galet snurrig men jag tog en monster dos...
känner att jag behöver nåt starkare för att kunna behålla koncentrationen lite bättre, så vad behövs säga till läkaren för att få byta. nån som har erfarenheter?

Vad jag har hört sak det vara svårt nu eftersom media vaknat till liv om dessa medeciner med metylfenidat i.
Vad har du för dos ?
Fungerade dem i börjad överhuvudtaget ?
Jag vet en bekant som är fd pundare ska få Metamina som sista prov efter många många andra medeciner på prov..
Citera
2011-02-23, 11:43
  #17
Medlem
funkermanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stickiz
Vad jag har hört sak det vara svårt nu eftersom media vaknat till liv om dessa medeciner med metylfenidat i.
Vad har du för dos ?
Fungerade dem i börjad överhuvudtaget ?
Jag vet en bekant som är fd pundare ska få Metamina som sista prov efter många många andra medeciner på prov..


jag har inte så hög dos.
men jag fick börja på vanliga tabletter(ej kapsel) och dom gav effekt och jag kände mig mera fokuserad men sen klev jag över till kapslarna och då får jag ingen effekt längre...
jag har testat concerta, strattera och nu ritalin.
Citera
2011-02-23, 13:01
  #18
Medlem
Stickizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funkermani
jag har inte så hög dos.
men jag fick börja på vanliga tabletter(ej kapsel) och dom gav effekt och jag kände mig mera fokuserad men sen klev jag över till kapslarna och då får jag ingen effekt längre...
jag har testat concerta, strattera och nu ritalin.

Vad jag har fått i uppgift så bli man lite immun av dosen, och det ökar efter råd av läkare.
Fungerar inte Ritalin och du har testat tre olika så är du nära att få Metamin.
Citera
2011-02-23, 17:00
  #19
Medlem
Stickizs avatar
Uppdatering efter intag:

Tog som sagt min första tablett, 20 mg, kl 6.45. Haft gåshud ända fram till ungerfär hahlv ett, då kom hungerkänslan, det mullrade rejält i magen. Åt inget dock, tyckte inte om tanken att stoppa något i munnen så tog en kopp kaffe istället. Runt ett så slutar gåshuden. Och nu kom istället trötthet, i ögonen mest, men kunde inte direkt känna av att lägga mej ens för vila. Testade med en kvart kanske, men efter att tittat på klockan från att jag la mej till jag gick upp så hade det gått fem minuter..
Sen tycker jag mest haft hög puls, fortare hjärtslag. Mellan då och nu, 17-tiden så börjar gåshudseffekten komma igen lite smått. Har käkat knäckebröd, allt jag kunde känna sug på. Annars ja, rökt en del faktiskt, mer än vanligt. Torr i munnen, men är ju väntat. Välbehag i kroppen ? Mja mest då samtidigt med gåshuden isåfall. Lite ro kanske. Svårt att sätta hela ord på min känsla av det hela. MEN längtar efter morgondagens tablett
Citera
2011-02-25, 07:21
  #20
Medlem
Stickizs avatar
Dag två rapport:
Fick inte samma rus i kroppen med gåshud som första dagen. Var bara pratglad. Tog ochså tid innan den verkade, eller märktes av. Tog den halv åtta, runt nio började jag märka av lite frysningar. Men vid tolvtiden så kände jag mer harmonisk ända till tre tiden då kom trötthet, segheten fram. Men kunde inte riktigt få hel ro att lägga mej ner. Senare på kvällen så somnade jag. Och gott har jag sovit inatt.

Nu är det dag tre. Återkommer om det.
Citera
2011-02-27, 13:57
  #21
Medlem
Stickizs avatar
Dag tre, fyra osv:

Mest ångestattacker nu..
Citera
2011-04-30, 21:23
  #22
Medlem
GOOGLE.coms avatar
Nu är i och för sig tråden startad 2005, och TS har inte varit aktiv på Flashback sedan 2007, men jag måste ändra fråga en sak. Klockan 14:30 snortar TS upp det sista ritalinet. Han säger att effekten avtog helt först vid klockan nio på kvällen. Ruset har alltså hållit i sig i sex och en halv timme. Är det realistiskt? Korttidsverkande ritalin sitter väl i ungefär fyra timmar? Och jag fick känslan av att det var sådana TS körde.
__________________
Senast redigerad av GOOGLE.com 2011-04-30 kl. 21:26.
Citera
2011-06-23, 10:17
  #23
Medlem
Destiny365s avatar
Haha nojjigt att alla skriver att ritalin är en drog, när de är läkemedel för folk med ADHD. Tog precis 30 mg på morgonen men känner inte ett smack, dont know why, men tydligen så är 30 mg om dan en bra nybörjardos enligt läkare, men när man inte känner något så spelar de ingen roll.
Citera
2011-06-23, 10:43
  #24
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Destiny365
Haha nojjigt att alla skriver att ritalin är en drog, när de är läkemedel för folk med ADHD. Tog precis 30 mg på morgonen men känner inte ett smack, dont know why, men tydligen så är 30 mg om dan en bra nybörjardos enligt läkare, men när man inte känner något så spelar de ingen roll.

Ritalin är en drog i högsta drag, är likt kokain i rätt doser. Är narkotikaklassat av en anledning.
__________________
Senast redigerad av Slingshot 2011-06-23 kl. 11:01.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback