Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-04-08, 16:48
Medlem
Hej flashbackare!

Min Denver DVD-7778 vägrar att läsa upp mina brända skivor, jag använder ashampoo och skivan är en CD-R skiva. Jag har läst på nätet att min DVD spelare ska vara kompatibel med brända CD-R skivor och den funkar perfekt med vanliga skivor.

Vore tacksam för svar!

Mvh Gyllensten
Citera
2015-04-08, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyllensten-Von-Lax
Hej flashbackare!

Min Denver DVD-7778 vägrar att läsa upp mina brända skivor, jag använder ashampoo och skivan är en CD-R skiva. Jag har läst på nätet att min DVD spelare ska vara kompatibel med brända CD-R skivor och den funkar perfekt med vanliga skivor.

Vore tacksam för svar!

Mvh Gyllensten

i vilket format är skivan bränd i??
Citera
2015-04-08, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
i vilket format är skivan bränd i??

Skulle tro mp3, är ganska ny till bränning
Citera
2015-04-08, 16:59
Medlem
om du kollar en gång till så står inte mp3 med och då tror jag inte den klarar läsa mp3 skivor och vad jag minns från mina jobb med bränn skivor och dvd-er så om det inte står att den kan läsa mp3 skivor så kan du glömma att spela upp den skivan från den dvd:n

lika dant om du har en cd-spelare i bilen och det inte står mp3 på den så kan du inte spela upp mp3 skivor på den,,,

det är exakt samma med dvd:er om jag minns rätt men kan ha fel men tror faktist jag har rätt ,,,,
Citera
2015-04-08, 17:01
Medlem
Citat:
Skulle tro mp3, är ganska ny till bränning

då kan du itne spela upp dom skivorna på den dvd spelaren för den kan inte läsa mp3 format,,,,

mp3 skivor kan innehålla ett par hundra låtar medans vanliga musik skivs format inte kan det,,,,,

jag har för mig det vart något sådant har inte hållit på med bränna skivor på ett par år så det är lite små grumligt men har för mig det är sådant
Citera
2015-04-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exztran
om du kollar en gång till så står inte mp3 med och då tror jag inte den klarar läsa mp3 skivor och vad jag minns från mina jobb med bränn skivor och dvd-er så om det inte står att den kan läsa mp3 skivor så kan du glömma att spela upp den skivan från den dvd:n

lika dant om du har en cd-spelare i bilen och det inte står mp3 på den så kan du inte spela upp mp3 skivor på den,,,

det är exakt samma med dvd:er om jag minns rätt men kan ha fel men tror faktist jag har rätt ,,,,
Så hur ändrar jag format? Som sagt är jag ganska ny till det här
Citera
2015-04-08, 17:10
Medlem
Citat:
Så hur ändrar jag format? Som sagt är jag ganska ny till det här

det vart lite jobbigare att svara på då jag inte vet vilket program du använder men kolla runt i menyerna och se vad du kan hitta det ska stå förklaringar på dom olika sätten man kan bränna när man håller musen över dom
Citera
2015-04-08, 17:10
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
På Ashampoo ska du skapa Ljud CD(Audio), så bränn nya skivor och använd helst Verbatim skivor.Prova sen igen, du kan testa dina brända MP3 skivor i en MP3 spelare i bilen eller dylikt.
Citera
2015-04-08, 17:17
Medlem
Jag kollade just upp på nätet igen om min DVD spelare stöder mp3 och det gör den tydligen
Citera
2015-04-08, 17:24
Medlem
Citat:
Jag kollade just upp på nätet igen om min DVD spelare stöder mp3 och det gör den tydligen

jag kollade själv på nätet på din dvd och där står det inte ens nämnt någon stans om att mp3 funkar på den,,,

https://www.komplett.se/product/446373

här har du teknisk info på den
och det står inte mp3 någon stans

CD-R, CD-RW, SVCD, DVD-R, DVD+RW, DVD-RW, DVD+R, Kodak Picture CD, DVD, CD, video-CD
Senast redigerad av exztran 2015-04-08 kl. 17:25. Anledning: teknisk spesifikation
Citera
2015-04-08, 17:42
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
Citat:

Det är väl musik du vill bränna va? Jag uppfattar det eftersom du vill skapa MP3 till din DVD spelare.
Citera
2015-04-08, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaLLForALcohoL
Det är väl musik du vill bränna va? Jag uppfattar det eftersom du vill skapa MP3 till din DVD spelare.

han vill skapa nya skivor efter som hans dvd spelare inte klarar mp3 skivor det kan du se på länken i tidigare kommentar vart ute på nätet och kolla upp hans dvd och i beskrivningen stod inte mp3 med i formaten den klarar av så han måste bränna vanliga cd skivor vilket han inte visste hur man gjorde
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in