Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-08, 01:10
  #1
Medlem
ubiconcordias avatar
Ok, som topic lyder ''Kosttilsskott - utöver vitaminer/omega3/protein/creatine''.

Jag har gått ned ca 25 kg och nu därefter tränat och byggt ca 10 kg muskler. Detta med hjälp av de vanligaste kosttillskotten (proteinpulver, aminosyror, omega3). Min kompis, som är relativt stor för min ålder konstaterade att han beställt hem diverse piller/annat som ökar muskeltillväxten. Finns dessa verkligen? Är det något kosttillskott, utöver de som står i topic, som man bör använda för att få mer resultat? Inga steroider/PWOs d.v.s.

Dumma kommentarer undanbedes så som... träna hårt istället och sköt kosten. Detta är jag fullt medveten om, jag vill ha reda på om dessa produkter verkligen finns, och ifall dem finns - fungerar dem?

Tack.
Citera
2015-04-08, 02:54
  #2
Medlem
Det jag kan rekommendera är att kolla in Examine.com
Citera
2015-04-08, 08:39
  #3
Medlem
Nej, finns inget som bygger muskler. Iaf inget lagligt.

Men om det skulle finnas något lagligt att köpa som fungerar så innebär det att det finns doping i produkten och då är det väl lika bra att beställa sådana saker och köra fullt ut.

Du får nog stå ut med dumma kommentarer eftersom du måste förstå att det hade skrivits om produkten som nu skulle fungera. Alla på forumet hade kört med den produkten utan tvekan.
Citera
2015-04-08, 08:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordMessiah
Det jag kan rekommendera är att kolla in Examine.com

Sant bra sida verkligen, kollar alltid där då och då ifall jag vill veta mer om supps.
Bra källa att utgå från så man vet vad man får när det gäller köp av kostillskott.
Citera
2015-04-08, 10:51
  #5
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Min kompis, som är relativt stor för min ålder konstaterade att han beställt hem diverse piller/annat som ökar muskeltillväxten. Finns dessa verkligen? .



Sterooiiidzzz.

Men jah, precis som du redan verkar ha fattat. Det finns inget lagligt som kommer magiskt öka din muskeltillväxt. Sen om jag får gissa så är ni i de yngre åldrarna, då funkar mat jävligt bra för att växa snabbt i samband med träning. Men nej, inga mirakelpiller.
Citera
2015-04-08, 13:50
  #6
Medlem
ubiconcordias avatar
Tack för svar.

Som han själv berättade så var det självklart inget olagligt, då det beställdes från gymgrossisten(?) eller annan välkänd sida. Han påstod att det var ett postworkout-piller som hjälpte signalerna mellan musklerna/annat, kmr inte ihåg exakt - men lät lite bullshit enligt mig
Citera
2015-04-20, 00:34
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubiconcordia
Tack för svar.

Som han själv berättade så var det självklart inget olagligt, då det beställdes från gymgrossisten(?) eller annan välkänd sida. Han påstod att det var ett postworkout-piller som hjälpte signalerna mellan musklerna/annat, kmr inte ihåg exakt - men lät lite bullshit enligt mig

Tja, piller som fungerar brukar illegaliseras av den enkla anledningen att de just fungerar. De lagliga produkterna innehåller snarare placeboämnen med svåruttalade namn och häftiga förkortningar, gärna utvunna ur någon exotisk växt på andra sidan jordklotet, som i bästa fall ger marginella förbättringar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback