• 6 519 online
  • 1 129 265 medlemmar
  • 58 583 874 inlägg
  • 8
  • 9
2015-04-16, 13:56
Moderator
tobess avatar
Kan inte svara på exakta juridska följder, men det som jag eprsonligen skulle göra i detta fall, förutom det som redan blivit gjort är

a) Kontakta bostadsrättsföreningens ordförande. Om jag förstod saken rätt har tanten alltså hyrt ut sin bostadsrätt, korrekt? Se till att föreningen blir medveten om situationen. Dels kan hon med lite tur bli utkastad från föreningen, dels om föreningen har stadgar som gör att hon måste ansöka om att få hyra ut, så lär hon få problem med att göra det i framtiden.

b) Kontakta hyresrättsföreningen och informera, nu vet jag inte om dom har möjlighet att "svartlista" folk som hyr ut, men kan ju vara värt ett försök.

Vänta tills den juridiska biten är överspelad, och gå sen ut i pressen med det för full effekt.
Citera
2015-04-28, 14:54
Medlem
Sjuk story TS och jag lider med dig. Jag hoppas allt löser sig men jag tror det blir för dig att få upprättelse.

Dina anteckningar har hon säkert slängt. Även om du värdesätter dina anteckningar för mer än studieskulden så kommer du aldrig få så mycket.
Även om hon har sabbat dina studier genom att ta din anteckningar så kommer du aldrig få i närheten av den summa tillbaks.

Allt besvär och alla extra kostnader som tagits ifrån dig pga av detta kommer du aldrig få tillbaks.
Kanske om du har tur med en liten summa tillbaks men det är nog allt.

Jag hoppas ändå att du lyckas resa dig upp och kämpa vidare.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2015-04-28 kl. 15:14.
Citera
2015-05-07, 13:13
Medlem
Update:

En ny anmälan har landat i min postlåda från polisen ang "förtal/ärekränkning", där jag även har skadeståndskrav. Ärendet rullar vidare men (fucking frustrerande nog) har inte ens förhör börjat hållas.

Även denna kommer styrkas av vittnet: den f.d inneboende, som alltså tog över min lägenhet via ett avtalsbrott (& hemfridsbrott) på julafton, via hans ljudinspelningar på telefonen - samt egen utsago.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Kan inte svara på exakta juridska följder, men det som jag eprsonligen skulle göra i detta fall, förutom det som redan blivit gjort är

a) Kontakta bostadsrättsföreningens ordförande. Om jag förstod saken rätt har tanten alltså hyrt ut sin bostadsrätt, korrekt? Se till att föreningen blir medveten om situationen. Dels kan hon med lite tur bli utkastad från föreningen, dels om föreningen har stadgar som gör att hon måste ansöka om att få hyra ut, så lär hon få problem med att göra det i framtiden.

b) Kontakta hyresrättsföreningen och informera, nu vet jag inte om dom har möjlighet att "svartlista" folk som hyr ut, men kan ju vara värt ett försök.

Vänta tills den juridiska biten är överspelad, och gå sen ut i pressen med det för full effekt.

Det är ingen bostadsrätt, det var alltså en hyreslägenhet (hennes nedervåning), i hennes fristående - förfallande - villa. När jag pratade med Hyresrättsföreningen kunde de inte hjälpa mig (pga var ej medlem), och kunde därmed inte anmäla ärendet "retroaktivt".
Citera
2015-05-30, 01:40
Medlem
Har läst hela tråden nu. Helt störd historia! Känner verkligen med dig TS. Har det hänt någon uppdatering om senaste?
Citera
2015-07-18, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Hej!

Innan jag fortsätter historien så undrar jag om det är lagligt att berätta om ett brott en har utsatts för, i detalj (inkl. område, utan att säga exakt adress)? Jag tror att denna historian - förutom att vara upplysande - också kommer roa, och kanske stimulera många av er till nyttiga och intressanta inlägg.

Jag frågar pga att detta är en aktuell brottsutredning, där jag förutom att ha blivit olovligen vräkt och blivit hemlös, dessutom fått mina möbler uthyrda, samt fått ägodelar bestulna (mitt livs dyrbaraste ägodelar), samt fått mediciner i en psykiatrisk behandling (för depression/ångest) stulna = plötsligt avbrott = avtändning & extrem smärta.

Jag behöver all juridisk hjälp jag kan få...
köper inte din historia
Citera
2015-07-18, 01:39
Medlem
Extreme75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabbe-klabbe
köper inte din historia

Inte jag heller.
Citera
  • 8
  • 9