Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-13, 14:06
  #13
Medlem
steffeehs avatar
Den vill inte installera MediaInfo, vet inte varför...

Hursomhelst, är du van vid att använda AudioCoder? Kanske du skulle kunna guida mej snabbt så jag får de att funka.
Citera
2015-04-16, 12:30
  #14
Medlem
steffeehs avatar
Testade idag igen men MediaInfo vill inte installeras
Citera
2015-04-16, 13:11
  #15
Medlem
Skrffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Notera att 96 delat på 44,1 inte är ett heltal, något kommer inte bli perfekt, men förhoppningsvis går det inte att höra...

Det må verka som att 96khz till 44,1khz skulle tvinga datorn att gissa och/eller flytta samplepunkter, och försämra ljudkvaliteten. Men det är lyckligtvis helt fel. Digitalt ljud är idag mer avancerat än så. Det spelar ingen roll om du konverterar från 192 till 44,1, från 88,2 till 96, eller vadsom. Om konverteringen inte är utförd fel, så behöver du inte oroa dig.
__________________
Senast redigerad av Skrffi 2015-04-16 kl. 13:15.
Citera
2015-04-17, 19:40
  #16
Medlem
steffeehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrffi
Det må verka som att 96khz till 44,1khz skulle tvinga datorn att gissa och/eller flytta samplepunkter, och försämra ljudkvaliteten. Men det är lyckligtvis helt fel. Digitalt ljud är idag mer avancerat än så. Det spelar ingen roll om du konverterar från 192 till 44,1, från 88,2 till 96, eller vadsom. Om konverteringen inte är utförd fel, så behöver du inte oroa dig.

Tack för infon!
Dock är nu problemet mer att programmet jag försöker använda inte gör som jag vill :/
Citera
2015-04-20, 17:37
  #17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeeh
Den vill inte installera MediaInfo, vet inte varför...

Hursomhelst, är du van vid att använda AudioCoder? Kanske du skulle kunna guida mej snabbt så jag får de att funka.

Du ska som format välja PCM, i rutan för samplingsfrekvens till 44,1 kHz och ställa in det bitdjup du vill ha. Har du ställt in så?
Citera
2015-04-21, 10:33
  #18
Medlem
steffeehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Du ska som format välja PCM, i rutan för samplingsfrekvens till 44,1 kHz och ställa in det bitdjup du vill ha. Har du ställt in så?

Har ställt in just så, men de funkar inte. Blir som jag beskrivit innan.
Kanske problemet ligger i Output taben?
Citera
2015-04-22, 17:51
  #19
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeeh
Har ställt in just så, men de funkar inte. Blir som jag beskrivit innan.
Kanske problemet ligger i Output taben?

Kolla så att det inte är ikryssat Raw rutan i output taben, det ska vara wave ikryssat där.
Citera
2015-04-23, 22:02
  #20
Medlem
steffeehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Kolla så att det inte är ikryssat Raw rutan i output taben, det ska vara wave ikryssat där.

Wave var ikryssat sen innan, så inte de som är fel då
Får nog försöka kontakta utvecklaren
Citera
2015-05-05, 15:30
  #21
Medlem
steffeehs avatar
Ifall någon får samma problem o hittar denna tråd så blev detta min lösning: Skippade AudioCoder och Sox, skaffade Voxengo R8Brain (rätt nervattnad till utseendet men Voxengo är väl etablerade i musikbranschen och alla säger att den konverteraren ger bäst kvalitet... tydligen..).
Utöver detta skaffade jag också NCH Switch för att konvertera .wav -> .aiff, men den kan också konvertera samplerate, etc.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback