2022-07-01, 12:57
Medlem
Har spelat klart. Vet ni om det finns liknande spel, bortsett från below zero?
Citera
2022-07-02, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullhoran
Har spelat klart. Vet ni om det finns liknande spel, bortsett från below zero?

visst finns det! Abzu är en personlig favorit med underbar musik, Firewatch har en del liknande element också
Citera
2022-07-10, 17:19
Medlem
VelvetThornss avatar
Klarade precis ut spelet för första gången. Strax under 50h tog det, men då tog jag det jävligt lugnt och utforskade och byggde bas i min egna takt. Kan varmt rekommendera det! Miljöerna, musiken, alla sjöodjur samt att utforska och hitta nya saker var mycket välgjort. Det kan också bli riktigt nervigt ibland, ni som spelat vet vad jag menar.

Jag både gillade och ogillade att spelet inte ledde en direkt där man skulle gå i storyn utan man fick leta upp det själv med hjälp av ledtrådar. Stort plus att man kunde bygga grejer i Cyklopen och glida runt i den som en mobil bas, det var riktigt kul. Nästan så att man knappt behövde vara i basen man byggt själv.

Några små minus för lite klumpigt UI, resurshantering och crafting, men det är ju sånt man får tåla i sådana här spel. Det fanns också några småbuggar, bland annat dog jag när jag skulle gå ur ubåten och "trillade" genom vattnet ner på havsbottnen och dog.

Men i övrigt ett riktigt härligt spel. Funderar på att skaffa Below Zero, men det ska tydligen inte vara lika bra som originalet.

8,5/10
Citera
2024-10-18, 12:19
Medlem
diseuses avatar
Teaser för uppföljaren, Subnautica 2:

https://youtu.be/MDO_VxUSOGI
Citera
2024-10-20, 02:19
Medlem
Iwasbanned2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Teaser för uppföljaren, Subnautica 2:

https://youtu.be/MDO_VxUSOGI

Släpps inte ens till Playstation. Det säger rätt mycket om ett spel. Känns rätt woke om man kikar på trailern.
Citera
2024-10-20, 08:32
Medlem
Det bästa med Subnautica var att man nästan kunde helt förlita sig på ubåten (cyclops). Med Below Zero gick man åt fel riktning då man tog bort en massa fordon. Det jag hade velat se i uppföljaren är en cyclops som kan ha både seaprawn och seamouth ombord. Det bör även finnas möjligheter att köra den på kärnkraft. Man bör också kunna bygga den mycket tidigare i spelet, och seamouth bör vara tillräckligt bra för att förlita sig på den tills man har en cyclops.

I princip så gillade jag inte att bygga fasta baser då det kändes roligare att utforska med en mobil bas. Har man en fullt uppgraderad cyclops i Subnautica så kan man i teorin vara självförsörjande om man laddar batterierna i "thermal vents", men i praktiken så behöver man en bas att återvända till med ett kärnkraftverk som laddar power cells. Eftersom Prawn suit är så viktigt för att bryta mineraler så kommer man inte ha en Seamouth i sin Cyclops, vilket innebär att man behöver köra hela utbåten till sin bas, i god tid innan sista Power cell tar slut.
Citera
2026-05-14, 13:43
Medlem
knarkhitlers avatar
Tvåan släpps om några timmar! Hajp!
Multiplayer denna gången. Det här blir fett!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in