Klarade precis ut spelet för första gången. Strax under 50h tog det, men då tog jag det jävligt lugnt och utforskade och byggde bas i min egna takt. Kan varmt rekommendera det! Miljöerna, musiken, alla sjöodjur samt att utforska och hitta nya saker var mycket välgjort. Det kan också bli riktigt nervigt ibland, ni som spelat vet vad jag menar.
Jag både gillade och ogillade att spelet inte ledde en direkt där man skulle gå i storyn utan man fick leta upp det själv med hjälp av ledtrådar. Stort plus att man kunde bygga grejer i Cyklopen och glida runt i den som en mobil bas, det var riktigt kul. Nästan så att man knappt behövde vara i basen man byggt själv.
Några små minus för lite klumpigt UI, resurshantering och crafting, men det är ju sånt man får tåla i sådana här spel. Det fanns också några småbuggar, bland annat dog jag när jag skulle gå ur ubåten och "trillade" genom vattnet ner på havsbottnen och dog.
Men i övrigt ett riktigt härligt spel. Funderar på att skaffa Below Zero, men det ska tydligen inte vara lika bra som originalet.
8,5/10