Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-04-25, 22:20
  #85
Medlem
Thucydidess avatar
Lagen ser strängt på kokain. Staten ser strängt på cannabis, och inte på kokain. Polisen är mer intresserade av att trakassera hippies än störa glitteratits VIP-fester. Det är sant såväl i USA som i Sverige.

Crack-epidemin var argumentet bakom stora satsningar på kriget mot drogerna i USA. Pengarna gick åt till att lagföra cannabisrökare.

Jag kan inte svara på varför det är så här. En spekulation skulle kunna vara att kokain och vårt samhälle ger uttryck för människofientlighet på ungefär samma sätt. Jag har inget emot ruset av kokain (det lilla man känner under den korta tid det varar) men jag avskyr människan jag blir av det. Andra har säkert andra erfarenheter.
Citera
2015-04-25, 22:28
  #86
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
Jag har inget emot ruset av kokain (det lilla man känner under den korta tid det varar) men jag avskyr människan jag blir av det. Andra har säkert andra erfarenheter.
I hear you. Jag blir en jävla skitstövel som tar allting personligt. Det är ganska långt från den jävligt softa och laidback killen jag egentligen är.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback