Vill inte vara en glädjedödare, men på lång sikt är jag motsatsen:
E är fantastiskt. Men för sjutton, käka inte 5 e på en kväll! Även om du väntar 3 månader emellan. Det är möjligt att det redan är försent för dig nu, men försök klara dig på 1 e, och ändå vänta 3 månader.
Jag har tagit E några gånger och det är verkligen något jag rekommenderar alla att prova någon gång i livet. Eller snarare - det är något jag HADE rekommenderat alla att prova, om jag hade trott att de hade den självdisciplin och kunskap som krävs för att minimera de negativa sidorna. Som det är nu tror jag tyvärr att de flesta inte är kompetenta nog att handskas med MDMA. Faktiskt.
Du säger att du vill vara ead hela tiden, och det är klart man vill. Det kan man vara också - men inte om man tar e! Ju mer e du tar, och ju fler gånger, desto mindre ead är du när du inte längre är påverkad. MDMA kan visa dig hur fantastiskt du kan må, men det kan inte hålla dig i det tillståndet för evigt. Det måste du göra 'själv'.
Håll dig till en e, och sug ut så mycket kunskap, mod och godhet du kan få ut av de få timmarna. När MDMA:t har slutat verka är hjärnan väldig känslig och man bör absolut inte proppa i den mer droger, vare sig MDMA eller andra (och särskilt inte alkohol). Ta och läs
http://www.dancesafe.org/slideshow/ . Läs hela! Dock är den gammal, det har senare visat sig att det inte hjälper med SSRI:s efteråt, det bästa man kan göra är att äta stora mängder antioxidanter (vitamin C & E m. fl.). Kort sagt: ja, MDMA är skadligt, och det finns ingen väg runt det. Alltså gäller det att ha en strategi så att man får ut mer av det positiva än man tvingas betala i det negativa.
MDMA är ett alldeles för värdefullt verktyg för att slänga bort det på att roa sig under ett lyckligt och förvirrat år eller två. Jag skulle rekommendera att inte ta det oftare än 1 gång vartannat år. Ja, på fullt allvar. Ruset är fantastiskt, men det du får ut något av i längden får du under tiden efteråt, när du tänker som du ska men ändå har de nya insikterna i huvudet.
Men vem lyssnar på en gammal gnet som jag...