Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-09, 21:23
  #253
Avstängd
Miljöpartist? Nej, förklädd moderat skulle jag tro. Corren, SvD, DI, borgarblaskor allihop. När nu borgarna insett att de aldrig kommer att bli återvalda, tvingas de infiltrera andra partier för att behålla såväl inflytande som sina platser vid köttgrytorna.
Citera
2015-04-09, 22:30
  #254
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Du menar att samhället, och i synnerhet invandrings och integrationspolitiken, har blivit till det bättre de senaste 8 åren?

Det är precis raka motsatsen till vad jag skriver. Jag är ledsen, jag hade väntat mig en lite högre diskussion, så jag väntar och ser om någon annan citerar mig istället. Lycka till med haschet och allt det där. Trevlig kväll!
Citera
2015-04-09, 23:05
  #255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Det är precis raka motsatsen till vad jag skriver. Jag är ledsen, jag hade väntat mig en lite högre diskussion, så jag väntar och ser om någon annan citerar mig istället. Lycka till med haschet och allt det där. Trevlig kväll!

Du säger:
"Nej, det är när det är blått styre ekonomin går bra."

Och jag frågar om du verkligen tycker det har gått bra... och då vill du inte diskutera mer?

Det senaste kaoset när det gäller invandring och integration ser vi pga att man har fri invandring men samtidigt monterar ner välfärden, och inte lägger tillräckligt mycket resurser på integrationen, det är ett resultat av kapitalism helt enkelt.


Och nej, om du inte vet vad du själv säger -trots att det finns svart på vitt, och ditt starkaste argument är att jag har en drog i mitt användarnamn, så är det nog jag som får tacka för mig eftersom det är du som inte riktigt går att diskutera med.
__________________
Senast redigerad av Haschpundaren 2015-04-09 kl. 23:15.
Citera
2015-04-10, 07:18
  #256
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Vad tusan gör denna människa i Miljöpartiet? Det är lika opassande som Stalin i NSDAP...

Aldrig någonsin att SD och MP kommer föra dialog. Det är nog dags för Bertil att byta parti.

Jag ser hellre att hen sitter kvar i MP och skapar splittring och debatt och får MP att se oenade och instabila ut.
Citera
2015-04-10, 10:10
  #257
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Vad tusan gör denna människa i Miljöpartiet? Det är lika opassande som Stalin i NSDAP...

Aldrig någonsin att SD och MP kommer föra dialog. Det är nog dags för Bertil att byta parti.


Tur att det verkar finnas nån i miljöpartiet som inte är helt verklighetsfrånvarande.
Finns inte nån som kan eller TÖRS Säga hur det ska fixa en rimlig och ekonomisk integration Och flyktingpolitik.
Hycklare och veklingar som inte kan stå för sina ord är vad alla politiker är förutom nån enstaka som pratar men blir överkörd av media och pk eliten.
Jag vill att mina skattepengar ska gå till sjukvård och skola äldreomsorgen mm.
Nä där sparar man och sen öser man miljarder på människor som inte dragit ett strå till stacken.. Så politikerna kan inte skylla ifrån sig Reinfelt och co. Dom har fått det samhälle dom vill ha och förtjänar.
Citera
2015-04-10, 22:01
  #258
Medlem
RickHunters avatar
http://iloapp.bertiltorekull.se/blog...n?Home&post=86


Citat:
Som gammal publicist med sex decenniers skrivande och tidningsmakeri på låg och hög nivå bakom mig, borde jag vara van vid läsarreaktioner, förberedd på det mesta. Men jag kunde inte förutse det publika genomslaget när Expressen på påskdagen publicerade mitt debattinlägg om att tillfälligt stoppa flyktinginvandringen ( se nedan) för att ge oss alla tid för eftertanke: vad gör vi bra ifråga om immigration, vad sköter vi uselt, vad måste vi genast åtgärda för att undvika en katastrof, vilka kostnader socialt, mänskligt och finansiellt är vi redo att axla som den humanitära stormakt vi gärna vill utnämna Sverige till och som det vore fint om vi kunde leva upp till?

När detta skrivs har 32.000 läsare delat min artikel, sänt den vidare till goda vänner, som i sin tur låtit tusentals andra läsa och begrunda. Det motsvarar en medelstor svensk stad, jag kan se alla dessa individers virala engagemang framför mig, mina tankar delas överallt, det är stort. Min egen mailbox har varit full, jag har fått vykort, telefon och uppmuntran i det oändliga av okända som hejdat mig på torget, gatan, fiket. Invandringen berör på ett sätt som jag inte ser att vår överhet riktigt förstår.

När väl detta konstaterats, måste vi minnas att besluten om immigrationen rent allmänt och flyktingmottagningen enkannerligen tagits av en majoritet i Sveriges riksdag. Ingen av oss kan påstå att vi inte vetat om vad som pågått även om vi missat hela vidden av saken, hur den förpassats in ett administrativt töcken av rykten, motsägande uppgifter, utspel och åtgärder. Tiotusentals frivilliga har lagt sin själ i arbetet på att ta emot strömmen av nykommande främlingar så mänskligt det bara går - jag mötte denna fredag på Simrishamns torg en pastor som under lång tid stått i spetsen för en liten tapper Sionförsamling, varmt kristna besjälade av att dämpa stötarna då en liten ort, annars gravt utflyttningshotad, sväller av hundratals invandrare. Exemplen på praktisk offervilja är legio.

Citera
2015-05-16, 11:19
  #259
Medlem
Bertil Torekull-syndromet.
Och det innebär att den sk "eliten" (journalister, politiker, debattörer) som varit med hela tiden och drivit på och beslutat om Sveriges extrema flyktingpolitik, plötsligt får kalla fötter när flyktingar plötsligt dyker upp i deras egna kvarter. De var ju inte meningen.

I Bertil Torekulls fall gäller det alltså lilla välmående Simrishamn, där f ö Gudrun Schyman bor. Denna lilla trygga österlenska stad har fått sin första flyktingförläggning. Torekull får panik, "ja gärna flyktingar i Sverige men inte hemma hos mig", ungefär så. Därför vädjar han nu om totalstopp för flyktingar i hela landet ett tiotal år framåt.

Är övertygad om att så tänker och handlar, fastän litet mer sofistikerat än Torekull, alla ansvariga för den sedan länge havererade flyktingpolitiken. De bor och har sina barn i skolor, lever i enklaver långt borta från flyktingar och invandrare.

Och vår store statsminister Löfven som har största ansvaret tiger. Han som knappt kan prata svenska, han börjar med en mening och så en mening till och sedan petar han in mening 3 mellan mening ett och två sedan en mening till och en till och sedan petar han mening 5 mellan mening 2 och 3 osv.
Men ansvar tar han i sin storvulna framtoning.
__________________
Senast redigerad av Lantarbetaren 2015-05-16 kl. 11:22.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback