Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-31, 23:12
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juli14
vill vi ha en ung oerfaren "snygg" värdinna eller en erfaren värdinna vid flightkrasch?

Finns det många äldre flygvärdinnor som har personlig erfarenhet av flygkrascher?

Jag är inte alls säker på att det finns någon systematik i att äldre personal skulle agera bättre. Det kan lika gärna vara så att den som är lite "ung och dum" inte drabbas av panik medan den äldre tänker på familjen, barnen och allt möligt skit i den stunden.

Andra situationer som t ex bråkiga passagere hanterar de garanterat bättre. Dessa situationer har de mer erfarenhet av.
Citera
2022-08-31, 23:22
  #26
Medlem
Inga buttra kärringar eller bögar vill jag ha utan lagom kurviga med korta kjolar och smittande leenden.
Ratadatada!
Citera
2022-10-09, 02:39
  #27
Avstängd
Unga sexiga med High heels ska det vara. Man ska bli kåt av att flyga!! Det är sen gammalt🙂
Citera
2022-11-28, 17:00
  #28
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Dom har bra avtal på SAS, så dom stannar. Alltså bra för tanterna, inte för SAS.

Förresten, kulstöterskorna på Finnair?

Ja inte är dom vackast dom Finska damerna, men dom kan prata svenska.
Till skillnad mot Bete, Dansk SAS värdinna +50 år med svår övervikt och sladdrig Danska.
Vad du än beställer så får du en gammeldansk
Citera
2022-12-04, 20:40
  #29
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Unga sexiga med High heels ska det vara. Man ska bli kåt av att flyga!! Det är sen gammalt🙂
Jag instämmer man ska bli kåt av att flyga. Jag sitter alltid i gången och älskar när de råkar trycka röven mot en eller när de hukar sig vid serveringsvagnen så man ser under kjolen och alltid är millimeter från att se om de har trosor på sig.

Jag tycker att SAS numera har många nya snygga flygvärdinnor. Mina senaste flygresor har det varit minst en toksnygg flygvärdinna. Men eftersom jag är en man förföljd av otur så blir jag ofta serverad av en Steward. De borde förbjudas.
Citera
2022-12-04, 20:52
  #30
Medlem
Bizmarcks avatar
Flygvärdinnor är en av de yrkesgrupper som det är helt ok att tafsa på.
Servitriser är en annan.
Även städerskor skulle jag säga.
Citera
2022-12-04, 21:50
  #31
Medlem
Om någon har flugit med Lauda Air så kan vi snacka om mums för män.Men tyvärr så finns ju inte bolaget kvar.
Men har flugit med Finnair där fanns det en del toppvärdinor trots allt.
Citera
2022-12-12, 14:08
  #32
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogge150
Om någon har flugit med Lauda Air så kan vi snacka om mums för män.Men tyvärr så finns ju inte bolaget kvar.
Men har flugit med Finnair där fanns det en del toppvärdinor trots allt.

Lauda hade ju "truckerkeps" på sina flygvärdinnor i mitten av 90 talet.
Skitfult med röda kepsar.
Citera
2022-12-16, 04:04
  #33
Medlem
Flög sas arlanda- Schweiz för 10-15 år sen, kan ej varit långt från 65, sur o butter som fan o kom knappt mellan stolarna i gången....
Citera
2022-12-19, 13:02
  #34
Medlem
Brukade dejta en tjej som jobbade på Singapore Airlines.

Där får de klänningar som precis passar deras kroppar så att det ska vara tydligt om hon går upp i vikt. Går hon upp i vikt så blir hon "grounded" och sätts på en "Aesthetics improvement plan" så att hon kommer tillbaka till rätt viktklass och utseende igen.

De med lite grönare klänningar är gruppledare och kan ibland vara äldre och fulare (fortfarande absolut inte tanter och om mot förmodan lite överviktiga så aldrig tjocka).

Att tjejerna ska vara snygga är en stor del av deras varumärke, och även om detta låter extremt i ett land som Sverige så är det såhär det går till.

Slutligen, när tjejen blir för gammal så får hon hitta ett annat jobb - det ställs längd, vikt och ålderskrav.
Citera
2022-12-19, 18:30
  #35
Medlem
Regeringsbildares avatar
En flygvärdinna ska vara kompetent, serviceminded och göra sitt jobb. Jag skiter ganska mycket i hon ser ut bara hon inte är en 200kg val som blockerar gången helt i onödan. Äldre flygvärdinnor brukar ofta vara de mest kompetenta och professionella i min mening, vissa yngre förmågor har en tendens att glömma servicebiten och är dessutom inte allt för sällan okunniga(det finns såklart undantag). Aldrig förstått fascinationen för just flygvärdinnor. Vill jag bli kåt av någon brutta finns det 100 andra ställen som är bättre.
__________________
Senast redigerad av Regeringsbildare 2022-12-19 kl. 18:33.
Citera
2023-01-27, 14:27
  #36
Medlem
DraconianTimess avatar
Rätt onödig tråd. Jag går ombord, sätter mig, följer deras anvisningar och det har aldrig varit problem.
Hur det ser ut skiter jag fullständigt fan i, speciellt med tanke på att du inte lär komma i kontakt med flygvärdinnor utan att störa deras jobb och på så sätt riskera att bli bannad från flygbolaget.
För mig är det betydligt viktigare att tjejer är trevliga där jag skall landa
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2549517

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback