Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-07-23, 15:38
  #13
Medlem
benditists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadodi
Jag brukar säga att en människa kan inte må sämre än under en opiatabstinens. Jag har inte hittat något, vare sig i verkliga livet, eller kemiskt, som jag mår så dåligt av som opiatabstinenes. Tycker nästan det är intressant att man kan må så jävla kasst.

Skriv gärna om ni hittat något som är värre, jag tvivlar på det.

Sitter hos min far (som är begraven) och slösurfar med mobilen. Kan bara hålla med. Har knaprat oxy 150mg/per dag som mest och tramadol, morfin.
Mår pyton. Kan inte erinra mig om någonting värre än det här.

Om det finns någon stackare där som precis börjat eller tänker prova oxy/tram, skitsamma vilken opiat, GÖR DET INTE!
Citera
2017-07-23, 20:00
  #14
Medlem
Det är bra att du ger rådet till andra att inte gå så långt att man hamnar i den situation som du
nu är i, det är inte roligt. Det är en dålig tröst, men det finns något värre, och det är benso.
Man tror att man håller på att bli galen; krampar, hallucinationer, armarna tillhör någon annan,
vissa stunder känner man inte igen sitt eget hem, kraftlös så att man inte ens kan skära upp
maten, synproblem, ren skär skräck + 50 symtom till.
En tröst i eländet är att opiaterna ger inte lika lång abstinens som benso. Så var försiktig med
detta, det är det vidrigaste rävgift som finns.
Lider med dig, har själv gått igenom samma sak. För var dag som går så är du ett steg närmare.
När helvetet är över så kan du känna dig mycket stolt!
Citera
2019-01-25, 19:13
  #15
Medlem
Resanhems avatar
Nu var detta några år sedan, men alltid kul med en tillbakablick. Så fort jag insåg att det hela handlade om opiatabstinens så slutade jag ta tram. Abstinensen varade nog i ungefär 2-3 veckor, har nog aldrig mått så dåligt under hela mitt liv och jag var utan opiater ett bra tag efter det. Helt otroligt hur man kunde vara så naiv och inte fatta att det var det de handla om hela tiden. Jag hade gått runt och mått pissigt i en rätt lång period innan jag insåg detta, tom gått till läkaren med problematiken (utan att de hittade något givetvis). Tur att jag insåg det i tid innan det hela eskalerade till ett fullblown-beroende.

En erfarenhet rikare och en helt annan bild av missbrukare av opiater än tidigare. Jag tycker innerligt synd om er som är fast med tyngre och starkare opiater samt har tagit det under en längre tid. Jag förstår verkligen varför man inte slutar i första taget.

Om någon där ute läser detta och funderar på att testa ta någon opiat, låt bli. Det är inte värt besväret och det är fruktansvärt lätt att halka dit innan man själv inser det. Jag trodde jag hade koll, men det hade jag uppenbarligen inte, även fast jag vill tro att jag är påläst om droger överlag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback