Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2015-04-05, 10:14
  #25
Medlem
Så ni stödjer Windeskogs relationsförslag, småflickor och vuxna män. Visste att den nationella rörelsen hade problem med kvinnosynen.
Citera
2015-04-05, 11:18
  #26
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onedead
Så ni stödjer Windeskogs relationsförslag, småflickor och vuxna män. Visste att den nationella rörelsen hade problem med kvinnosynen.

Oh ja, det har den.

Vänstern har aldrig sagt ett knyst om antifascisten Adam Taylors fyllevåldtäkter eller antifascisten Bajs-Kim Fredrikssons fortgående kvinnomisshandel.

Men det är den nationella rörelsen som har problem med sin kvinnosyn eftersom den vanligtvis inte lägger sig i förhållanden mellan vuxna människor där åldersskillnaden är lindrigt opassande stor.

Bra där.
__________________
Senast redigerad av Raglefant 2015-04-05 kl. 11:20.
Citera
2015-04-05, 11:26
  #27
Medlem
GusFrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Hitler var 40 och Eva Braun 17 när de blev tillsammans.

Det är för mycket hysteri kring åldersskillnad mellan män och tjejer i dagens läge, även om tjejerna inte ens är minderåriga. Också ett sätt att trycka ner vita heterosexuella män som inte fanns förr på samma sätt.

På 60/70-talet fanns det 15-åringar som vek ut sig i FIB Aktuellt och liknande herrtidningar. Då var det minsann ingen som gapade om pedofiler.

Pedofil-hysterin hänger ihop med feminism och allt annat som avser att avmaskulinisera och trycka ner den vite mannen i samhället. Det är bara att skita i.

Håller med, verkar ha med feministisk hets att göra samt även en generellt ökad offermentalitet i samhället.
Citera
2015-04-05, 11:31
  #28
Medlem
FittJannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onedead
Så ni stödjer Windeskogs relationsförslag, småflickor och vuxna män. Visste att den nationella rörelsen hade problem med kvinnosynen.
Du verkar inte inse när du blir slagen på fingrarna av sunt förnuft och vattentäta motargument. Är det symptomatiskt för hela vänsterrörelsen eller är ditt fall unikt?
Citera
2015-04-05, 13:05
  #29
Medlem
http://aktuelltfokus.se/wp-content/u...37586556_n.jpg - Om vi faktiskt kollar på bilden så framgår det inte om det är åldersskillnaden 31-årig man och 17-årig flicka eller 45-årig man och 15-årig flicka som Windeskog säger sig inte ha några problem med. Oavsett vilket så skriver han ju klart och tydligt att: "Men skulle hon själv snart säga att det var ett problem så skulle jag tro på det.". Det är väl en klassisk konservativ idé och värdering att låta folk göra som de vill utan att gå in och styra med överförmyndartendenser? Jag ser inget märkligt i vad han skrivit i alla fall...
Citera
2015-04-05, 15:33
  #30
Medlem
Frodo64s avatar
Den där artikeln var ju lite vinklad för vänsterns behov och den speglade inte verkligheten så bra.
Eftersom att du visade vad han egentligen hade skrivit så blev det lite klarare, att det faktiskt gällde en 17 år tjej och en man som var 31 år gammal. I texten fick man lätt intrycket att det faktiskt gällde om en 45 årig man och en 15 årig tjej, så var inte fallet.
Missförstå mig inte nu, jag tycker inte att det är okej med så stora åldersskillnader i vilket fall.
Inte för att jag tror att detta förändrar så mycket, jag misstänker att det fortfarande finns många fler pedofiler inom vänsterkretsar.
Citera
2015-04-05, 17:03
  #31
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cimaron
http://aktuelltfokus.se/wp-content/u...37586556_n.jpg - Om vi faktiskt kollar på bilden så framgår det inte om det är åldersskillnaden 31-årig man och 17-årig flicka eller 45-årig man och 15-årig flicka som Windeskog säger sig inte ha några problem med. Oavsett vilket så skriver han ju klart och tydligt att: "Men skulle hon själv snart säga att det var ett problem så skulle jag tro på det.". Det är väl en klassisk konservativ idé och värdering att låta folk göra som de vill utan att gå in och styra med överförmyndartendenser? Jag ser inget märkligt i vad han skrivit i alla fall...

Om man inte tydligtvis svarar till någon annan så är det rimligtvis trådstartarens frågeställning som avses. Alltså förhållandet som när det var "som värst" inbegrep en 31-årig man och en 17-årig flicka. Ett förhållande där jag inbillar mig att min reaktion är ganska representativ för den breda allmänheten, dvs ja, jag hade höjt på ögonbrynen och undrat om allt stod rätt till men nej, jag tycker inte att det nödvändigtvis är förkastligt och hade inte dömt ut förhållandet på förhand.

En fråga jag gärna ställer till TS och övriga rödingar i detta sammanhang är för övrigt: Hur ser ni på Pride Young, ett evenemang vid den årliga bögsexfestivalen i Stockholm, där man för samman pojkar ner till 13 och vuxna män upp till 29 under sexualiserade former?

Personligen anser jag det synnerligen perverst, motbjudande och hycklande på en nivå som bara antifascister kan uppnå, när man har moraliska invändningar mot ett förmodligen helt normalt förhållande mellan en 19-årig kvinna och en 14 år äldre man, inlett då båda parter var två år yngre, men samtidigt tycker att det är helt okej att 29-åriga homofiler dreglar över 16 år yngre pojkar med två år kvar till byxmyndighetsåldern under formerna av en officiell och skattefinansierad bögsexfest, anordnad av en organisation med starka pedofilkopplingar (RFSL).
__________________
Senast redigerad av Raglefant 2015-04-05 kl. 17:05.
Citera
2015-04-05, 17:04
  #32
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Håller med, verkar ha med feministisk hets att göra samt även en generellt ökad offermentalitet i samhället.

Det värsta man kan vara i dagens samhälle är väl rasist, nazist eller pedofil.

Allt som nuddar vid detta är maximalt kontroversiellt, och vill man vara 100 procent PK så är detta nåt man absolut inte vill associeras med på nåt sätt.

Att det egentligen är normalt att män kan vara intresserade av unga snygga tjejer i fertil ålder, även såna som är under 18 år, och att detta inte har nåt att göra med barnvåldtäkt är naturligtvis inte intressant i PK-sammanhang.

Det har hänt att även nationella gärna vill plocka poäng genom att referera till "pedofili", men då nyttjar man samma PK-ismer själva som etablissemanget gör.
Citera
2015-04-05, 17:57
  #33
Medlem
Raglefants avatar
Just det, ytterligare ett par frågor till TS och övriga rödingar, och jag kan lika gärna sammanfatta på en gång:
  1. Hur ser ni på Pride Young? Är det okej att föra samman 29-åriga homofiler med 13-åriga pojkar under en kraftigt sexualiserad bögfest, arrangerad av en organisation med dokumenterade pedofilkopplingar?

  2. Hur ser ni på antifascisten Adam Taylors fyllevåldtäkt och de övriga RF-medlemmarnas reaktion på densamma? Är "det kändes ofräscht" och "Ah det är grisigt asså" en adekvat reaktion när man får veta att en vänsterkamrat våldtagit en tjej som "typ var för full för att gå hem"? Känns ett "antifascistiskt aktivitetshus" som en säker plats för unga flickor i ljuset av själva händelsen och det faktum att ingen inom vänstern har reagerat och sagt att detta inte är okej någonstans?

  3. Hur ser ni på Bajs-Kim Fredrikssons långa karriär som kvinnomisshandlare och det faktum att han under tiden kunnat bli ett känt namn som "antifascistisk debattör", publicerats i Aftonbladet och Nyheter24 med flera vänsterblaskor, utan att någon tycks ha invändningar?

  4. Tycker ni att den aktive kvinnomisshandlaren Bajs-Kim ska öppna käften och ifrågasätta kvinnosynen inom "den nationella rörelsen" på grundval av att en enskild nationalist skrivit på Facebook att han tycker att ett förhållande mellan en 33-åring och en 19-åring, inlett två år tidigare, är okej så länge de inblandade är okej med det?
Citera
2015-04-06, 00:33
  #34
Medlem
Raglefants avatar
Oj, vad tyst det blev. Kan inte Bajs-Kim hoppa in i tråden och förklara varför vissa enskilda nationalisters tolerans gentemot ett frivilligt förhållande mellan vuxna med lindrigt opassande stor åldersskillnad tyder på en sämre kvinnosyn än enhällig acceptans för våldtäkter och kvinnomisshandel? Snälla?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback