Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-15, 15:10
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Plus att jag retar mig på journalistens ängsliga "jaa..." som hörs i bakgrunden gång på gång när någon annan talar.



ja det gör mig hypernervös också,
plus att ibland har dom lagt in så långa tysta pauser att man tror att
det är nåt som hakat upp sig nånstans,
Citera
2015-05-16, 03:28
  #14
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Plus att jag retar mig på journalistens ängsliga "jaa..." som hörs i bakgrunden gång på gång när någon annan talar.
Låter lite utvecklingsstört. Men jag har hört andra journalister låta liknande. Kanske är det ett bra sätt att få personen att snacka vidare.
Citera
2015-05-16, 10:28
  #15
Medlem
det var som jag misstänkte,
reportern är helt nybörjare på radio,

"Anders Johansson är en av Aftonbladets mest rutinerade kriminalreportrar. Han har skrivit otaliga texter om kriminalfall men Fallet är första gången han gör något i radioformat. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20797355.ab

ska tydligen bli 10 avsnitt totalt,
fallet var ju redan klappat och klart i avsnitt 2 typ så
vad resten skall handla om undrar man ju lite,
men det lär väl bli en hel del dramatisk tystnad,
Citera
2015-05-16, 10:31
  #16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
det var som jag misstänkte,
reportern är helt nybörjare på radio,

"Anders Johansson är en av Aftonbladets mest rutinerade kriminalreportrar. Han har skrivit otaliga texter om kriminalfall men Fallet är första gången han gör något i radioformat. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20797355.ab

ska tydligen bli 10 avsnitt totalt,
fallet var ju redan klappat och klart i avsnitt 2 typ så
vad resten skall handla om undrar man ju lite,
men det lär väl bli en hel del dramatisk tystnad,
Ur artikeln:
Citat:
Efter sju avsnitt har Fallet nått drömgränsen.
Podcasten har laddats ner över en miljon gånger.
– Nu väntar jag på att chefredaktören ska uppvakta med en flaska champagne, säger Anders Johansson.
Citera
2015-05-16, 13:06
  #17
Medlem
robomans avatar
Att det skulle bli 10 timmar var föga förvånande. Det är väl Serial?

En miljon lyssningar kommer sig ju av att Aftonbladet recenserar sina egna grejer som guld. Läste någonstans att "succépodden" var tillbaka med ett nytt avsnitt. Det är helt absurt att kalla en podd från aftonbladet för succé efter ett par avsnitt, de kan omöjligt utröna vad folk tycker efter bara några veckor. I synnerhet eftersom podden ligger under Aftonbladets reklam-flagg, där antalet lyssningar per avsnitt förmodligen ligger 50 000 till 100 000 över vad man hade haft som fristående podd. Minst.
Citera
2015-05-17, 12:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Att det skulle bli 10 timmar var föga förvånande. Det är väl Serial?

En miljon lyssningar kommer sig ju av att Aftonbladet recenserar sina egna grejer som guld. Läste någonstans att "succépodden" var tillbaka med ett nytt avsnitt. Det är helt absurt att kalla en podd från aftonbladet för succé efter ett par avsnitt, de kan omöjligt utröna vad folk tycker efter bara några veckor. I synnerhet eftersom podden ligger under Aftonbladets reklam-flagg, där antalet lyssningar per avsnitt förmodligen ligger 50 000 till 100 000 över vad man hade haft som fristående podd. Minst.

det kan ju vara 1 miljon som lyssnat på första avsnittet,
och sen inget mer….det är ju trenden som är intressant,
sen gissar jag att dom bara klockar startade nedladdningar,
om sen folk lyssnat färdigt vet man ju inte,
Citera
2015-05-21, 03:08
  #19
Medlem
fsdfsdfs avatar
Så... eftersom jag ännu inte lyssnat på Serial ignorerade jag först Fallet till en början och inte förrän nu sent omsider laddat ner och sträckklyssnat.

Enda invändningen är kanske att det känns som att samma intervju(er) med Samir delas upp på olika avsnitt i syfta att bygga en historia och spännande cliffhangers - samtidigt som det försöker ge sken av att man istället gräver sig djupare och djupare.

I syfte att inte spoila - även andra nyckelpersoner lyfts inte fram förrän senare i serien av avsnitt när de lika gärna förmodligen kunde varit med från första början.

Så förmodligen bra grävande - men producerat som en deckare.

Kommer jag att lyssna på resten? Definitivt!
__________________
Senast redigerad av fsdfsdf 2015-05-21 kl. 03:10.
Citera
2015-05-21, 07:56
  #20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Avsnitt 8: Bekännelser inifrån
Citat:
Det finns personer som väntat i nästan 30 år på att få berätta. Men vet de något om själva mordet?
Citera
2015-10-22, 22:49
  #21
Medlem
robomans avatar
Hur gick det för succépodden egentligen? Jag kom att tänka på den här eftersom det finns 4 trådar om olika svenska brottspoddar på förstasidan av delforumet Radio och Podcast. Men jag ser att Fallet inte skapade några diskussioner efter konstaterandet att avsnitt 8 kommit ut.
Lyssnade någon på alla 10 avsnitt? Kommer de fram till något egentligen?
Citera
2015-10-22, 23:11
  #22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Hur gick det för succépodden egentligen? Jag kom att tänka på den här eftersom det finns 4 trådar om olika svenska brottspoddar på förstasidan av delforumet Radio och Podcast. Men jag ser att Fallet inte skapade några diskussioner efter konstaterandet att avsnitt 8 kommit ut.
Lyssnade någon på alla 10 avsnitt? Kommer de fram till något egentligen?
Här har hänt lite mer: (FB) #fallet: Mord i Tensta 1986
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback