Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-03, 03:31
  #1
Medlem
_Soldier_s avatar
Jag har aldrig tvivlat på att vi är ensamma i universum. Jag är faktiskt väldigt säker på att någonstans så finns det liv som kan jämföras med oss inom intelligens. Frågan är om dom kommit upp till vår kunskapsnivå som vi står på just nu. Tänk om vi är dom mest intelligenta i universum?. Vi kanske enbart haft tur med väldigt intelligenta människor genom tiderna som upptäckt det som krävs för att ge oss dom verktyg för att utvecklas. Andra civilisationer kan mycket väl sitta fast i sin utveckling. Kanske dom verkligen inte har en enda individ som kan hjälpa dom framåt. Det jag tänker på är att så fort det ska diskuteras kring utomjordingar, så är alltid dom mer intelligent och har den grymmaste tekniken. Dom kan lika gärna ha levt 10 000 år mer än oss. Det krävs ändå att en individ är insatt i något för att det ska gå framåt. Många av våra upptäckter har skett av misstag dessutom. Så vem kan verkligen säga att andra än oss är äventyrliga? .
Citera
2015-04-03, 03:41
  #2
Avstängd
Obesterates avatar
Att påstå att vi skulle vara de mest "intelligenta" varelserna i universum är ett hån. Kolla på samhället bara, feminister, marxister och sjuka individer precis överallt.

Bara inom vår galax finns det 60 miljarder potentiella planeter som kan ha liv.

http://www.space.com/21800-alien-pla...xoplanets.html

Citat:
The best estimate from a 1999 study set that number at about 125 billion galaxies, but a 2013 study indicated that there are 225 billion galaxies in the observable universe.

http://www.skyandtelescope.com/astro...many-galaxies/

225000000000*60000000000

Du inser nog hur osannolikt det är att vi är ensamma, att vi skulle vara speciella är ett hån.
Citera
2015-04-03, 03:54
  #3
Medlem
AlfaQhards avatar
Ekvationen för liv ja. Men att en livsform skulle ha utvecklat ett socialt samhälle baserat på apor från jorden är befängt om inte rent dåraktigt att föreställa sig. Konceptet med fabriker, pengar, lyx, bevara kunskap genom skrift är mänskliga påfund och förekommer inte i naturen och bör ej förekomma hos andra livsformer.

Om vi möter en livsform som uppnått färdigheten att färdas genom rymden kommer de troligen inte göra det med maskiner eller rymdskepp. Troligen kommer de som frön eller bakterieliknande form.
Citera
2015-04-03, 03:56
  #4
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obesterate
Att påstå att vi skulle vara de mest "intelligenta" varelserna i universum är ett hån. Kolla på samhället bara, feminister, marxister och sjuka individer precis överallt.

Bara inom vår galax finns det 60 miljarder potentiella planeter som kan ha liv.

http://www.space.com/21800-alien-pla...xoplanets.html



http://www.skyandtelescope.com/astro...many-galaxies/

225000000000*60000000000

Du inser nog hur osannolikt det är att vi är ensamma, att vi skulle vara speciella är ett hån.

Jag vet att vårt samhälle är väldigt efterblivet stundtals. Men vad är det som säger att just något samhälle på dom 60 miljarderna planeterna är smartare? . Vi kan ju lika gärna vara en av dom smartare. Kanske är oundvikligt med efterblivna saker då det bor 6 miljarder individer på samma plats.
Citera
2015-04-03, 04:00
  #5
Avstängd
Obesterates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Jag vet att vårt samhälle är väldigt efterblivet stundtals. Men vad är det som säger att just något samhälle på dom 60 miljarderna planeterna är smartare? . Vi kan ju lika gärna vara en av dom smartare. Kanske är oundvikligt med efterblivna saker då det bor 6 miljarder individer på samma plats.

Du verkar inte inse hur otroligt stora siffror vi har att göra med. Livet behöver inte ens existera där nu, kunde lika gärna ha skett för 100 miljoner år sedan.
Citera
2015-04-03, 04:02
  #6
Medlem
Men varför är rymden så tyst? varje ufo en väderbalong? etc
Citera
2015-04-03, 04:07
  #7
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obesterate
Du verkar inte inse hur otroligt stora siffror vi har att göra med. Livet behöver inte ens existera där nu, kunde lika gärna ha skett för 100 miljoner år sedan.

Och du förstår inte hur utveckling fungerar. Det enda du har som måttstock inom utveckling är vi människor själva. Utveckling handlar inte om tid. Du verkar tro att en civilisation kan utveckla sig till rymdresor om dom har 1000 år på sig. Handlar mer om vad målet är och lite tur faktiskt.
Citera
2015-04-03, 04:09
  #8
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mansen66
Men varför är rymden så tyst? varje ufo en väderbalong? etc

För att ljudvågor inte kan färdas i vakuum din retard.
Citera
2015-04-03, 04:11
  #9
Avstängd
Obesterates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
Och du förstår inte hur utveckling fungerar. Det enda du har som måttstock inom utveckling är vi människor själva. Utveckling handlar inte om tid. Du verkar tro att en civilisation kan utveckla sig till rymdresor om dom har 1000 år på sig. Handlar mer om vad målet är och lite tur faktiskt.

Är du på riktigt? Eller förstår du inte oddsen?

225 miljarder multiplicerat med 60 miljarder.

Tidsrymd? 100 miljoner år.

Vi har haft ett par 100 000 år att hamna där vi är idag.

Även om det chansen är nästintill obefintlig så finns det ändå så fruktansvärt många "chanser".

Vadå 1000år? Vad fan svamlar du om?
Citera
2015-04-03, 04:16
  #10
Medlem
_Soldier_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obesterate
Är du på riktigt? Eller förstår du inte oddsen?

225 miljarder multiplicerat med 60 miljarder.

Tidsrymd? 100 miljoner år.

Vi har haft ett par 100 000 år att hamna där vi är idag.

Även om det chansen är nästintill obefintlig så finns det ändå så fruktansvärt många "chanser".

Vadå 1000år? Vad fan svamlar du om?

1000 års kommentaren var ett exempel, vilket är ganska basic när man försöker förklara en sak för mindre intelligenta. Förstår dock nu att jag kanske skulle tagit ett dagis exempel, hehe. Tror jag vill låsa den här tråden, då jag enbart fick en efterbliven på kroken.
Citera
2015-04-03, 04:24
  #11
Avstängd
Obesterates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Soldier_
1000 års kommentaren var ett exempel, vilket är ganska basic när man försöker förklara en sak för mindre intelligenta. Förstår dock nu att jag kanske skulle tagit ett dagis exempel, hehe. Tror jag vill låsa den här tråden, då jag enbart fick en efterbliven på kroken.

Du kallar mig för "mindre intelligent" när du inte inser hur osannolikt det är att vi är de mest intelligenta varelserna i universum. Därutöver så särskriver du, men du är väl för smart för att formulera dig i text.

Vilket pucko...
Citera
2015-04-03, 04:30
  #12
Medlem
testpilotens avatar
universum kryllar av liv narurligtvis. det kryllar kanske av universa också för den delen.
är vi de mest intelligenta? vad skulle peka på det isåfall och hur definierar du intelligens?
förmågan att förstöra den egna planeten som i vårat fall?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback