Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-03, 00:54
  #1
Medlem
Mandy-Lees avatar
Nån här som tittade ikväll?

Nytt "livsstilsprogram" där Patrik Grimlund och Magnus Hedberg från Lyxfällan granskar olika företeelser i samhället och tar reda på hur mycket dessa faktiskt kostar.

I avsnitt #1 granskas fetma och dess konsekvenser för skattebetalarna. Är du den där "tjocka grannen" som är mer tärande än närande för samhället?
Citera
2015-04-03, 02:08
  #2
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandy-Lee
Nån här som tittade ikväll?

Nytt "livsstilsprogram" där Patrik Grimlund och Magnus Hedberg från Lyxfällan granskar olika företeelser i samhället och tar reda på hur mycket dessa faktiskt kostar.

I avsnitt #1 granskas fetma och dess konsekvenser för skattebetalarna. Är du den där "tjocka grannen" som är mer tärande än närande för samhället?

Tyvärr inte men ska kolla på tv3play när jag får chansen.

Jag är faktiskt lite förvånad att det här konceptet har lyckats gå igenom. Med svenska mått mätt borde denna granskning av vad vissa grupper kostar samhället vara en ordentlig kränkning?
Citera
2015-05-03, 20:49
  #3
Medlem
FrankBucks avatar
Bra program, dock för populistiskt och enkelt. T ex borde de gett mer utrymme till hur belöningsmekanismer fungerar (Dahlén kunde fått mer tid). Deras uträkningar var även allmänt förenklade och det finns betydligt fler vetenskapligt belagda uppgifter för alla de indirekta kostnader som övervikt medför.
Citera
2015-11-12, 20:27
  #4
Medlem
cosmic_dancers avatar
Dags igen.

Om utseende. Han Kilian som är besatt av sitt utseende. Stackaren har ju förstört sitt utseende, såg helt polerad ut i ansiktet. Verkar som att han blivit kär i den bild han skapat av sig själv om hur han "ser ut" och vill se ut. Piercingkillen, riktigt jävla fullt och lite äckligt med de stora ringarna i öronen.

Var någon brud också som lagt flera tusen på sina fula botoxläppar. Såg för jävligt ut, vilket det alltid gör med botox.
Citera
2015-11-12, 20:36
  #5
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Dags igen.

Om utseende. Han Kilian som är besatt av sitt utseende. Stackaren har ju förstört sitt utseende, såg helt polerad ut i ansiktet. Verkar som att han blivit kär i den bild han skapat av sig själv om hur han "ser ut" och vill se ut. Piercingkillen, riktigt jävla fullt och lite äckligt med de stora ringarna i öronen.

Var någon brud också som lagt flera tusen på sina fula botoxläppar. Såg för jävligt ut, vilket det alltid gör med botox.
Haha gick i samma skola som han Kilian. Det var dock innan alla ingrepp så då såg han helt okej ut. Facebook: https://www.facebook.com/kilian.karlsson?fref=ts
Citera
2015-11-12, 20:50
  #6
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Haha gick i samma skola som han Kilian. Det var dock innan alla ingrepp så då såg han helt okej ut. Facebook: https://www.facebook.com/kilian.karlsson?fref=ts

Kan tänka mig det, nu ser det bara illa ut. Tycker synd om honom eftersom det måste vara för att döva något annat
Citera
2015-11-12, 20:53
  #7
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Kan tänka mig det, nu ser det bara illa ut. Tycker synd om honom eftersom det måste vara för att döva något annat
Undrar mest var pengarna kommer ifrån
Citera
2015-11-12, 21:00
  #8
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Undrar mest var pengarna kommer ifrån

Ja han verkar ju shoppa en hel del dyra kläder med.

Jag köper också rätt dyra hudvårdsprodukter, serum för 600. Ja det är mycket men det har hitills räckt ca 8 månader också.
Citera
2015-11-12, 21:03
  #9
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
Ja han verkar ju shoppa en hel del dyra kläder med.

Jag köper också rätt dyra hudvårdsprodukter, serum för 600. Ja det är mycket men det har hitills räckt ca 8 månader också.
Jag köper mandelolja för drygt 50-60 kronor. Räcker i kanske två månader
Citera
2015-11-28, 15:37
  #10
Medlem
Raudsepps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Undrar mest var pengarna kommer ifrån

Eftersom han varit med i Ung och Bortskämd så kan man gissa att en stor del kommer från mammsen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback