Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-02, 18:24
  #1
Medlem
Svenskares avatar
Helt ärligt, jag har givit det chans. Jag har försökt titta på det, men det går bara inte jag mår dåligt av programmet, det är så fruktansvärt tråkigt.

Nu till själva frågeställningen, är jag speciell? Ja, menar alla andra jag känner gillar det, men inte jag.

Det kan på sin höjd vara Barney någon gång som gör/säger något roligt.

Så kan någon förklara för mig? Vad är det som är så roligt?

Det ska tilläggas dock att jag älskar Two and half men/Modern Family/Sex and the City... Så jag är inte främmande för sitcoms.
__________________
Senast redigerad av Svenskare 2015-04-02 kl. 18:30.
Citera
2015-04-02, 18:27
  #2
Medlem
ColaKexs avatar
Välkommen i klubben! Jag tål inte "How i met your mother" heller
Citera
2015-04-02, 18:32
  #3
Medlem
Svenskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Välkommen i klubben! Jag tål inte "How i met your mother" heller

Ja, men varför tycker du inte om det? Vet du det? Jag kan knappt se på det utan att bli deprimerad...

Men det är inte heller skådespelarnas fel, för jag kan titta dem i andra sammanhang utan att må dåligt. Utan det är något med programmet, men vad?
Citera
2015-04-02, 18:33
  #4
Medlem
Jag tål det inte heller. Har i princip inte dragit på smilbanden en enda gång till denna så kallade sitcom. Jag antar att det är karaktären Barney som ska vara den karaktär som vi alla ska tycka är charmerande och värd att se upp till, men jag tycker han är en fånig liten fjant och inte rolig på något sätt. Resten av karaktärerna förstår jag inte varför man ska se på heller.
Citera
2015-04-02, 18:35
  #5
Medlem
Bror.s avatar
Tyckte det var en bra serie när jag var 15, men nu de senaste säsongerna har man slutat titta helt. Kvalitén har verkligen gått ner oerhört de senaste säsongerna, och den där j*kla Ted är tristare än trist. Marshall är bara töntig och mesig, Lily en tråkig snyltare, Robin en jobbig kanadensisk patriot och Barney med sina extremt väluttänkta raggningar och planeringar som aldrig någonsin hade fugerat i verkligheten.

Sen måste man även nämna att verkligen känns som en studio/inspelningsplats med framförallt statisterna på baren de hänger på, så det blir nästan att man kollar på dem istället för att lägga fokus på gänget
__________________
Senast redigerad av Bror. 2015-04-02 kl. 18:37.
Citera
2015-04-02, 18:35
  #6
Medlem
Readyfreddies avatar
Det är för pratigt, tjatigt och för enformigt tycker jag. Vissa skämt kan väl vara roliga förstås men det här är ingen serie som kommer åldras väl.

Dessutom ser alla likadana ut, skådespelare som statister är till 99% i samma ålder och så att säga snygga.

Det blir bara en gröt av det till slut.
Citera
2015-04-02, 18:36
  #7
Medlem
Jag gillar det inte heller. Vet inte varför,när jag ofta gillar liknande komediserier.
Citera
2015-04-02, 18:50
  #8
Medlem
General.Maximus.s avatar
Jag stör mig otroligt mycket på att väldigt många avsnitt börjar på samma sätt. "In the (sätt in årstid) of (sätt in år) ---"

Dessutom bygger de upp motiveringen till alla dessa oändligt många små historier på ett tarvligt och kasst sätt.
Som för någon dag sedan såg jag ett avsnitt där Ted någon gång i framtiden är i Hong Kong på en flygplats och stöter ihop med någon fjärran bekant person. Och förstås, för att förstå vem den här personen är måste man gå tillbaka ett ex antal år, gå igenom massa skit och i slutet av avsnittet är man tillbaka med
Ted på flygplatsen i ungefär 30 sekunder för att på något sätt knyta ihop det hela vilket misslyckas eftersom hela skiten med flygplatsen och att Ted stöter på någon är dragen ur röven för att motivera avsnittet. Man kan bara köra avsnittet som det är utan att tvångsmässigt göra allting till en förklaring av någonting som
ändå inte har någon betydelse alls.

På tok för många avsnitt tycker jag följer en sån här mall och det är något jag stör mig som fan på det.

Dessutom avskyr jag Lily. Jävla skitkaraktär som inte lyckats vara det minsta rolig en enda gång på typ en miljon försök.
Citera
2015-04-02, 19:00
  #9
Medlem
svart-rullstols avatar
HIMYM är så dåligt att man får klåda i ögonen bara av att tänka på skiten. Patetiskt försök till att leva vidare på Vänner-idén, dåliga skämt och kass handling är bara början ...
Citera
2015-04-02, 19:03
  #10
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
HIMYM är så dåligt att man får klåda i ögonen bara av att tänka på skiten. Patetiskt försök till att leva vidare på Vänner-idén, dåliga skämt och kass handling är bara början ...
Tycker faktiskt HIMYM är bättre än Vänner men ingen av dem är kvalité-underhållning direkt.
Citera
2015-04-02, 19:04
  #11
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenskare
Ja, men varför tycker du inte om det? Vet du det? Jag kan knappt se på det utan att bli deprimerad...

Men det är inte heller skådespelarnas fel, för jag kan titta dem i andra sammanhang utan att må dåligt. Utan det är något med programmet, men vad?

Svaret är ganska enkelt om du frågar mig. Precis som en tidigare skribent uttryckte det så är "How i met your mother" en tafflig kopia av Vänner-konceptet. Urkass och billig humor kombinerat med ett stressigt och osammanhängande tempo. Skulle snarare vilja vända på frågan och få svar på hur denna skit-serie kan vara så pass populär?
Citera
2015-04-02, 19:06
  #12
Medlem
svart-rullstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Tycker faktiskt HIMYM är bättre än Vänner men ingen av dem är kvalité-underhållning direkt.

Vänner är bra för att de var "först", nog för att den serien också blir lite tjatig i längden. Men tycker också att man får bättre relation till karaktärerna i Vänner än HIMYM.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback