Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-05-20, 01:49
  #13
Avstängd
Nej inte värt det att göra det hemma.

Fixar du hela skiten gratis och har det gömt hos en kompis säger vi då är dina utgifter noll och inkomst okänd.

Finns ju bitcoin mining fabriker eller hallar. Vad skall du tjäna på det?
Din hemma dator vs 1000 super datorer?
Citera
2015-07-19, 12:40
  #14
Medlem
stashboxs avatar
Jag har gratis el i min lägenhet.
Kan man tjäna en slant om man köper någon Antminer S5 eller värt att satsa på annat?
Citera
2017-12-12, 17:54
  #15
Medlem
KastaMasks avatar
Det är enbart värt om man har gratis el och tycker det är kul att spendera timmar med att ändra i config filer, optimera timings och överklocka för att nå så hög h/s som möjligt. Svårighetsgraden har ökat enormt då det finns stora botnät, massiva GPU-farmer och miljoner människor som vill tjäna en snabb hacka. Köp ett gäng väl valda krypto valutor för samma pengar som en mining-rig och ni kommer tjäna mycket mer!
__________________
Senast redigerad av KastaMask 2017-12-12 kl. 17:57.
Citera
2017-12-12, 19:35
  #16
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Det är enbart värt om man har gratis el och tycker det är kul att spendera timmar med att ändra i config filer, optimera timings och överklocka för att nå så hög h/s som möjligt. Svårighetsgraden har ökat enormt då det finns stora botnät, massiva GPU-farmer och miljoner människor som vill tjäna en snabb hacka. Köp ett gäng väl valda krypto valutor för samma pengar som en mining-rig och ni kommer tjäna mycket mer!

Rätt och fel. Finns inte en gpu-farm idag som minar bitcoins.

Det som dock är intressant är att en gammal antminer S5a fortfarande hamnar på plus om man inte betalar allt för mycket för sin el! Rätt imponerande måste jag säga
Citera
2017-12-13, 10:57
  #17
Medlem
KastaMasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sikkan
Rätt och fel. Finns inte en gpu-farm idag som minar bitcoins.

Det som dock är intressant är att en gammal antminer S5a fortfarande hamnar på plus om man inte betalar allt för mycket för sin el! Rätt imponerande måste jag säga

Det jag menar är att det inte längre är lika lönsamt att mina GPU-coins då GPU-farmar drar upp svårighetsgraden. Pratade mer om mining generellt än bara Bitcoin-mining. Tror de flesta tänker på GPU-mining när man talar om mining för privatpersoner idag.

Men en ASIC hade ju inte varit fel att leka med! Problemet med ASICS är ju att de blir värdelösa ifall krypto och särskilt BTC krashar. GPUs går åtminstone att sälja till gamers, om de inte redan hunnit bli för gamla dvs. Det måste åtminstone jag intala mig för att inte köpa mer "onödig" hårdara .
Citera
2017-12-14, 07:00
  #18
Medlem
Sikkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KastaMask
Det jag menar är att det inte längre är lika lönsamt att mina GPU-coins då GPU-farmar drar upp svårighetsgraden. Pratade mer om mining generellt än bara Bitcoin-mining. Tror de flesta tänker på GPU-mining när man talar om mining för privatpersoner idag.

Men en ASIC hade ju inte varit fel att leka med! Problemet med ASICS är ju att de blir värdelösa ifall krypto och särskilt BTC krashar. GPUs går åtminstone att sälja till gamers, om de inte redan hunnit bli för gamla dvs. Det måste åtminstone jag intala mig för att inte köpa mer "onödig" hårdara .

Haha, visst är det så.. men det lustiga är att på grund av det höga priset för BTC, så kan en gammal Antminer S5a fortfarande idag vara lönsam... lönsam menat att man inte går back alltså. Sen att den kanske drar in 2 kronor om dagen är en annan femma. :P Men ändå
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback