Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2005-10-14, 17:33
  #49
Medlem
gubbjavlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laker
Jag kan väl förstå personen i fråga som skrivit tråden i början, att han är arg på att någon klottrat på hans fastighet som han äger. Men vad du är arg över förstår jag inte? Om någon klottrar i en pendelvagn bör väl pendelvagnen vara lika mycket ägd av mig som dig? Så jag förstår inte riktigt att du sitter och är så upprörd över det hela...

...

Och snälla du, spraya anuset fullt på någon liten kladdare snart?
Det hela handlar väl om att försöka få hans fastighet återställd till det den var innan dem klottrade, inte att spraya någons anus - jag förstår inte vad hans fastighet skulle bli ren av igenom att deras anus blev sprayade men....


Det är väl just precis det som är problemet. Vagnen ägs av SL och brukas av den som vill. Om klottrare och vandaler förstör sina egna grejer hemma i garaget så må det ju vara hänt, men när de sprider sin skit på allmän eller andra människors privata egendom så är det en helt annat sak. Kan man inte respektera andra människor och deras egendom, eller vår gemensamma egendom, så har man förbrukat sin rätt att själv bli bemött med respekt.

Naturligvis blir inte fastigheten ren av att klottraren får en bajsblöja i ansiktet eller att man på något annat sätt ger de tarvliga små grisarna en läxa. Fastigheten blir faktiskt inte ens ren om man fotar dem med digitalkamera och ringer polisen. Poängen är att man kanske avhåller dem från att skita ner ännu mer, (i alla fall under den tid det tar för dem att vaska bort barnbajset från sina små finniga nyllen...).
Citera
2005-10-15, 12:02
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Det är väl just precis det som är problemet. Vagnen ägs av SL och brukas av den som vill. Om klottrare och vandaler förstör sina egna grejer hemma i garaget så må det ju vara hänt, men när de sprider sin skit på allmän eller andra människors privata egendom så är det en helt annat sak. Kan man inte respektera andra människor och deras egendom, eller vår gemensamma egendom, så har man förbrukat sin rätt att själv bli bemött med respekt.

Naturligvis blir inte fastigheten ren av att klottraren får en bajsblöja i ansiktet eller att man på något annat sätt ger de tarvliga små grisarna en läxa. Fastigheten blir faktiskt inte ens ren om man fotar dem med digitalkamera och ringer polisen. Poängen är att man kanske avhåller dem från att skita ner ännu mer, (i alla fall under den tid det tar för dem att vaska bort barnbajset från sina små finniga nyllen...).

Vagnen ägs utav SL och brukas utav den som vill. Om vanliga svenssons inte vill ha klotter eller graffiti på sin privata egendom så är det en helt annan sak. Kan man inte respektera andra människors konst så har man själv förbrukat sin rätt att själv bli mött med respekt. Jag åker också pendeltåg, jag betalar pengar för att få åka med dom. Varför ska inte jag få åka med ett tåg med graffiti eller klotter på? Jag ser hellre att dom inte sanerar dom överhuvudtaget då färg på ett tåg inte påverkar dess driftsduglighet, och för alla miljarder som dom enligt media sanerar klotter för så kan vi införa gratis lokaltrafik.

Jag blir så less utav att höra sådana som er med era värdsliga problem, är ni så bittra och har så lite annat att klaga på? Det är ju vettigt att man sanerar klotter för mångmiljonbelopp och att man lägger ner ytterligare mångmiljonbelopp för att förebygga graffiti och klotter när man inte lägger en krona på att garantera kvinnors säkerhet nattetid, jag menar att bli våldtagen är ju inte lika farligt som lite färg på ett tåg?

Ni får mig att må dåligt.
Citera
2005-10-16, 18:12
  #51
Medlem
memorexoneces avatar

16 inlägg har blivit flyttade till "för eller emot" tråden.
Inlägg som Inte seriöst handlar om hur H.e.l. ska få ha sitt hus klotterfritt tas här:
http://forum.flashback.info/scandina...d.php?t=160212

/moderator
memorexonece
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback