• 1
  • 2
2015-04-01, 21:39
Medlem
Jag har en iphone med kontantkkort comiviq. När min mobil är avstängd och någon skickar sms tas de inte emot till mobilen. För när jag sedan sätter igång mobilen, väntar en timme eller två kommer inget sms. Fast personen/personerna har skickat sms till mig.

Nu undrar jag vart de där sms:en har egentligen tagit vägen? Finns de i mobilen? Någon som vart med om samma sak?
Citera
2015-04-01, 21:52
Bannlyst
Nej dom finns inte i mobilen ring Comviq och felanmäl.
Citera
2015-04-01, 21:52
Medlem
Har liknande, måste ha den igång för att få dem.
Citera
2015-04-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyKaffe
Nej dom finns inte i mobilen ring Comviq och felanmäl.

Kan comviq verkligen hjälpa?
Citera
2015-04-01, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mila.Kunis
Har liknande, måste ha den igång för att få dem.

Är det alltid så för dig?
Citera
2015-04-01, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaT11
Kan comviq verkligen hjälpa?

Kan funka med Telias kundtjänst också kolla med dom först.
Citera
2015-04-01, 22:02
Medlem
Citat:
Kan funka med Telias kundtjänst också kolla med dom först.

Mjo visst men jag kommer väl ändå inte motta de sms som har blivit skickade just nu....
Citera
2015-04-01, 22:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoaT11
Mjo visst men jag kommer väl ändå inte motta de sms som har blivit skickade just nu....

Vad tror du om att höra med leverantören ändå, dom som förmedlar smsen till din telefon kan det vara något tror du?

Jag tycker du ska överväga det även om det kan kännas som ett tufft beslut att ta på helt egen hand, men nu har du ju fått en liten knuff i rätt riktning.
Citera
2015-04-02, 08:51
Medlem
Citat:
Vad tror du om att höra med leverantören ändå, dom som förmedlar smsen till din telefon kan det vara något tror du?

Jag tycker du ska överväga det även om det kan kännas som ett tufft beslut att ta på helt egen hand, men nu har du ju fått en liten knuff i rätt riktning.

Du menar höra av mig till comviq?
Citera
2015-04-02, 09:04
Medlem
frank_pes avatar
Kan det vara iMessage som är inställd på något? Hört om andra som haft problem när de som inte har iPhone skickar sms så testa att stänga av iMessage.
Vilket iOS kör du med?
Citera
2015-04-02, 09:35
Medlem
Hade samma problem när jag hade Iphone. Folk brukade skicka sms via internet på sina iPhones (imessenger eller vad det heter) och jag var alltid tvungen att ha på internet på mobilen för att få de. Fick de inte om mobilen eller internet var avstängt. Antingen ber du de skicka vanliga sms eller så får du ha på internet och mobilen
Citera
2015-04-02, 10:37
Medlem
Megaforces avatar
Om det nu inte är imessage som orsakar problemet så kan det vara så avsändaren i sin mobil angett för kort livslängd på SMSen (det går att konfigurera på vissa mobiler). Normal längd är 7 dagar har jag för mig, dvs om mottagande telefon inte varit online inom 7 dagar så kommer inte smset fram alls. Har för mig att man kunde sätta ner till 1 timme på min gamla mobil.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in