Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-01, 14:44
  #1
Medlem
Tjenare!

Var på loppis och körde en nostalgispree och köpte spel på skiva, så som Diablo 2, Red Alert 2, Stronghold 2 och Empire Earth Gold Edition. Empire Earth och Diablo hade båda fel på grafiken. Färgfält och linjer överallt. I Red Alert fryser skärmen efter ca 20 minuter in i spelet, men ljudet fortsätter. Jag har provat köra det som administratör men det frös ändå. Är det för att spelen inte är kompatibla med mitt Windows 8.1 som det inte fungerar?
Det är främst Red Alert 2 jag vill ska fungera, men hittar ingen bra lösning på internet. Stronghold 2 går inte ens starta launchern och installera, även det skulle jag vilja att det fungera. Någon som kan antingen länka till någon bra guide eller själv hjälpa mig?
Citera
2015-04-01, 14:49
  #2
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Pröva höger-klicka, Properties, Compatibility och Run this program in compatibility mode for windows 95. Checka även i rutan Disable visual themes. Jag kör Win7. Det är möjligt att det ser lite annorlunda ut i Win8.

Edit: Om något av liren är pre-win95 är dosbox din kompis.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback