Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-04-08, 23:36
  #277
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Hon var med i ett parti som vill att NL ska lämna EU.

Jag antar att du är moderat eftersom du är så EU-positiv?


Eftersom jag är veteran här i Konservatism-forumet, så vet väl dom flesta att jag i första hand är Royalist. Ni inom SD behöver oss adliga ledargestalter, då ni sällan behärskar det diplomatiska högnivå-språket; som Carl Bildt o.dyl gör.
Vi hade ju Ian Wachtmeister som gav er kloka tips och råd. Nu när när han gått hädan, så får vi andra ta över.
Citera
2021-04-11, 18:03
  #278
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Eftersom jag är veteran här i Konservatism-forumet, så vet väl dom flesta att jag i första hand är Royalist. Ni inom SD behöver oss adliga ledargestalter, då ni sällan behärskar det diplomatiska högnivå-språket; som Carl Bildt o.dyl gör.
Vi hade ju Ian Wachtmeister som gav er kloka tips och råd. Nu när när han gått hädan, så får vi andra ta över.
Nja, Carl Bildt den gamle förrädaren sket nyligen i det beryktade 'blå skåpet' och gjorde sig till ovän med våra grannländer. Sådana adliga ledargestalter behöver vi lika mycket som Custer behövde ett hål till i huvudet...
Citera
2021-04-11, 18:10
  #279
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Nja, Carl Bildt den gamle förrädaren sket nyligen i det beryktade 'blå skåpet' och gjorde sig till ovän med våra grannländer. Sådana adliga ledargestalter behöver vi lika mycket som Custer behövde ett hål till i huvudet...


Förvisso, men inte ska du väl tacka nej till att Adeln går in och klär lite skott för er, inom SD ?
Citera
2021-04-11, 20:40
  #280
Medlem
vanarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Förvisso, men inte ska du väl tacka nej till att Adeln går in och klär lite skott för er, inom SD ?
Jag är inte SD... Jag är konservativ. Carl Bildt är nyliberal. Ska vi vara on topic så är fru Bildt varken snygg eller konservativ, hon är federalist, globalist och ser ut som ett perukskaft.

Den svenska adeln är det inte mycket bevänt med nuförtiden, en massa snobbiga, dekadenta, inavlade i princip livsodugliga tafatta festprissar med kungakrull och bakåtslick som slaskar champagne med pappas pengar på Stureplan. En hel del av dom kan väl inte ens knyta skorna och pk är dom också...

Ian Wachtmeister var dock en härlig frisk fläkt som jag hade mycket respekt för.
__________________
Senast redigerad av vanart 2021-04-11 kl. 20:50.
Citera
2021-04-12, 00:32
  #281
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Jag är inte SD... Jag är konservativ.


Men lilla förvirrade krake...SD-ledningen är ju social-konservativ. Det är ju endast Ullareds-Åke och liknande svans som inte vet att dom röstar på ett konservativt parti.

Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Den svenska adeln är det inte mycket bevänt med nuförtiden...


Då är det väl tur att jag är Deutsch, då. Det väl alltid vi Tyskar som räddat den förvirrade svenske Pantoffel-Rittern genom historiens gång.

Citat:
Ursprungligen postat av vanart
Ian Wachtmeister var dock en härlig frisk fläkt som jag hade mycket respekt för.


Han var ju också mer Europé och Tysk än tråkig svensk nykterhets-Adel. Det var ju inte mycket barbari där inte, som den ursvenska Adeln fått kritik för att vara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback