Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-13, 19:40
  #145
Medlem
Shalashaskas avatar
Tror nog att det är som några tidigare varit inne på. Konservativa män brukar ha mycket pengar, en hel del snygga kvinnor dras till män med mycket pengar.
Citera
2017-01-17, 03:22
  #146
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Tror nog att det är som några tidigare varit inne på. Konservativa män brukar ha mycket pengar, en hel del snygga kvinnor dras till män med mycket pengar.
Någon blir alltid snygg då man tycker om deras egenskaper.

Jag kan endast svara för mig själv som kvinna.
Jag tycker om män som har något innanför pannbenet. Som är stark i sina åsikter. Som vet vad han vill och vad som är värt att behålla och kämpa för. Då vet jag att han inte ger upp så lätt eller lämnar mig i sticket..
Mer guld värt för mig i alla fall än pengar
Är jag snygg?
Jag är en kvinna som accepterar att jag är en kvinna och som klär mig som en kvinna.
Ser ut som en kvinna och luktar som en kvinna. Lite blommor och salt.Sött och surt
Citera
2017-05-07, 22:25
  #147
Medlem
Marion (nej, inte Marine) Le Pen:

https://i.redd.it/ql3042uvanxx.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=cmhFLUesQBs
Citera
2017-05-07, 22:27
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag är en kvinna som accepterar att jag är en kvinna
Vilket alltså är en konservativ åsikt, och därför besvarar trådstartarens fråga, eftersom du därmed..

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
.. klär mig som en kvinna.
Ser ut som en kvinna och luktar som en kvinna. Lite blommor och salt.Sött och surt

Sedan kan man ju göra experimentet att ranka svenska kvinnliga partiledare efter utseende, vilket ger resultatet (från snyggast till fulast):

Ebba Busch Thor (Kd)
Anna Kinberg Batra (M)
Annie Lööf (C)
Isabella Lövin (Mp)

Det är naturligtvis ingen slump att snygghetsordningen stämmer exakt överens med höger-vänster-skalan.
__________________
Senast redigerad av VarmaDrycker 2017-05-07 kl. 22:36.
Citera
2017-05-07, 22:37
  #149
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Nu hävdar jag inte att de utgör en majoritet, men de har ett väldigt stort ansikte utåt, särskilt med åtanke om hur illa utbredd konservatismen är.

Exempel är Busch, Palin (jag tycker inte att hon är vidare snygg, men det har många gånger antytts att hon så skall vara) och de många SD-kvinnorna, däribland återfinns Brunis.

Dessa ser så ofta mycket bättre ut än den genomsnittliga politikern.

Är konservatismen utseendefixerad? Ligger konservatismen i snygga kvinnors intresse? Försöker de konservativa visa att deras ideologi är "hipp" med snygga kvinnor?

mvh

Nej, det betyder snarare att oattraktiva kvinnor är bittra och söker sig till skräninga och vulgära vänsterideologier som feminism för att få utlopp för sin frustration över sina tillkortakommanden.
Citera
2017-05-07, 22:41
  #150
Medlem
Det är ingen ide o vara konservativ i det här landet då det kryllar av hjältar.
Citera
2017-05-07, 23:03
  #151
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokoluring
Man kan slicka varandra. Kanske man inte gör i ett konservativt förhållande vad vet jag...
Jodå, men man ser ingen anledning att skylta med sina privata små äventyr inför allmänheten.
Citera
2017-05-16, 19:53
  #152
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jodå, men man ser ingen anledning att skylta med sina privata små äventyr inför allmänheten.
En riktigt blast from the past, har glömt varför jag skrev att man kunde slicka varandra, undrar vad som fick mig att göra det. Orkade bara tre sidor tillbaka... Är inte ens särskilt förtjust i slickeri. Nåja, det är väl hur som helst korrekt att det är något tillhör hemmets sfär. Men varför man nu skulle slicka? Mens? Jaja, något konservativt med det var det säkert.
Citera
2017-05-16, 19:57
  #153
Medlem
Hegernatarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pannsexuell
Nu hävdar jag inte att de utgör en majoritet, men de har ett väldigt stort ansikte utåt, särskilt med åtanke om hur illa utbredd konservatismen är.

Exempel är Busch, Palin (jag tycker inte att hon är vidare snygg, men det har många gånger antytts att hon så skall vara) och de många SD-kvinnorna, däribland återfinns Brunis.

Dessa ser så ofta mycket bättre ut än den genomsnittliga politikern.

Är konservatismen utseendefixerad? Ligger konservatismen i snygga kvinnors intresse? Försöker de konservativa visa att deras ideologi är "hipp" med snygga kvinnor?

mvh
En människas utseende är själens spegel. Det är därför som de kloka och goda är vackra. De som har en rutten själ är däremot ruttna även på utsidan. Kommunister är kackerlacksliknande människor som hatar sin Skapare för att de är så fula och dumma
Citera
2017-05-16, 20:20
  #154
Medlem
Vet inte om det påpekats, men konservativa kvinnor har rejält försprång i och med att kvinnor på vänsterkanten aktivt försöker göra sig fulare så mycket det går. Fula glasögon, hårfärg, piercing, kort hår, långbyxor, tatueringar och så vidare. Allt som får kvinnor att se mindre kvinnliga eller som en prostituerad clown.

90% av vad kvinnor kan göra för att se så vackra ut för män som möjligt är ju väldigt enkelt. Långt hår, kvinnokläder och håll fetman under kontroll. Resten är finlir i den mån det inte är direkt destruktiv.

En riktigt bra illustration av det här är AFA-bruden som fick på käften vid Berkeleyupploppen. Från en riktig fin tjej till ett träsktroll.
Citera
2017-05-22, 06:45
  #155
Medlem
lampross avatar
Varför är det i synnerhet snygga kvinnor som företräder konservatism?

Det är en fråga om inre och yttre stil. Insidan yttrar sig i utsidan.

WYSWYG: what you see is what you get.
Citera
2017-05-22, 06:48
  #156
Medlem
lampross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lampros
Varför är det i synnerhet snygga kvinnor som företräder konservatism?

Det är en fråga om inre och yttre stil. Insidan yttrar sig i utsidan.

WYSWYG: what you see is what you get.

- - -

Den konservativa livs- och konstsynen uppmuntrar skönhet, harmoni och balans. Detta ger effekt även i utövarna själva.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback