Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 22:17
  #1
Medlem
Tjenare!

Vi har ett tiotal Dell datorer med i5r (4590) i skolan! Ska man försöka sig på att sno en eller kommer konsekvenserna bli rejäla ifall de får tag på mig? Vad kommer dom att göra när dom inser att en CPU är stulen?
Är ingen kriminell snubbe men jaja

Är medveten om att jag kommer få haters emot mig, bring it on!
Citera
2015-03-31, 22:44
  #2
Medlem
Svantevits avatar
Rubriken kan misstolkas. Jag trodde att du skulle sno beräkningskraft från skolan. Detta skulle kunna vara OK i måttliga mängder. Skolan är ju trots allt till för att man ska lära sig saker. Nu ska du sno fysiska processorer. Mycket lågt beteende måste jag säga.
Citera
2015-03-31, 22:48
  #3
Medlem
bithaxs avatar
Skall du skruva upp en dator och plocka ut själva CPUn, eller skall du bara sno datorn?
Det senare torde vara enklare.
__________________
Senast redigerad av bithax 2015-03-31 kl. 22:51.
Citera
2015-03-31, 23:20
  #4
Medlem
kinesarsles avatar
Ja, konsekvenserna blir väldigt otrevliga om de kommer på dig. Det blir långt mer än en tillsägelse.
Citera
2015-03-31, 23:30
  #5
Medlem
sommarlovs avatar
Värdelös idé.
Du måste ändå köpa resten av datorn!

Varför såga av grenen man sitter på??
Citera
2015-04-01, 01:25
  #6
Medlem
borrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolanTheDuck
Tjenare!

Vi har ett tiotal Dell datorer med i5r (4590) i skolan! Ska man försöka sig på att sno en eller kommer konsekvenserna bli rejäla ifall de får tag på mig? Vad kommer dom att göra när dom inser att en CPU är stulen?
Är ingen kriminell snubbe men jaja

Är medveten om att jag kommer få haters emot mig, bring it on!

bara sno på du, kommer dom på dig så kan du spränga dig med din hemmagjorda bomb
Citera
2015-04-01, 09:43
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DolanTheDuck
Tjenare!

Vi har ett tiotal Dell datorer med i5r (4590) i skolan! Ska man försöka sig på att sno en eller kommer konsekvenserna bli rejäla ifall de får tag på mig? Vad kommer dom att göra när dom inser att en CPU är stulen?
Är ingen kriminell snubbe men jaja

Är medveten om att jag kommer få haters emot mig, bring it on!

Det blir polisanmälan, klart som fan att det kan bli otrevligt. Har du tid på dig kan det väl gå, men vad tusan, skolan har redan nu för lite pengar.
Citera
2015-04-01, 12:59
  #8
Medlem
Stjäl på du. Det som kan hända är att du åker dit för stöld samt att du knappast är välkommen igen.
Däremot ska du under resten av ditt liv aldrig yppa något negativt om de skatter du betalar.
Citera
2015-04-01, 13:53
  #9
Medlem
Jthunderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolanTheDuck
Tjenare!

Vi har ett tiotal Dell datorer med i5r (4590) i skolan! Ska man försöka sig på att sno en eller kommer konsekvenserna bli rejäla ifall de får tag på mig? Vad kommer dom att göra när dom inser att en CPU är stulen?
Är ingen kriminell snubbe men jaja

Är medveten om att jag kommer få haters emot mig, bring it on!

Troligtvis får du inte ut en CPU utan att förstöra den ändå. Skiten är säkert i princip klistrad med kylpasta. Kan vara gjort annorlunda men jag gissar på billigaste sättet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback