Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-05, 09:59
  #133
Medlem
Kvinnor mår inte dåligt av sex de har efter eget beslut.

1. De mår dåligt av ofrivilligt sex de tvingas till.

2. De mår dåligt av samhällets syn på kvinnlig sexualitet. Dvs de ivriga försöken till slut-shaming och
förnedring av kvinnors lust i kombination av kraven på att vara just konstanta sexobjekt. Vem fasen skulle inte må dåligt av den dubbelmoralen?
Citera
2015-04-05, 13:24
  #134
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
En fundering jag haft en tid nu. Jag har haft sex med väldigt många kvinnor. En del ren pitysex där jag själv inte var ett dugg sugen på sex. Känner inte minsta lilla trauma eller ångest.

På svensk media verkar det som att kvinnor på något slags magiskt sätt mår väldigt dåligt av sex, jag personligen kan inte förstå varför man skulle må dåligt av lite sex. Även om man kanske inte tyckte om personen eller det inte blev så bra som man hoppats.

Kan det vara så att det är inlärt, annars är man ingen fin flicka?
Är det att sex har är disneyfierats och överdramatiserats?

Varför tror ni att sex är så efterfrågat?

Mår män dåligt om de inte får sex? i så fall spelar det ingen roll för att det är män som mår dåligt?

Är sex nått man alltid måste vara bered att kämpa för och verkligen förtjäna?

Blir det då inte lite obalans och ojämställt då sex är en så viktig del av våran biologi?

Varför bagatelliserar feminister mäns drifter?

Tycker det är konstigt att sex är så överdramatiserat, det om nått som är en social konstruktion så är det det.

De mår inte dåligt av sex, det är bara något som de låtsas.

Vi män mår troligen sämre av att inte få sex, men vi förväntas hålla käften.
Citera
2015-04-05, 13:27
  #135
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kvinnor mår inte dåligt av sex de har efter eget beslut.

1. De mår dåligt av ofrivilligt sex de tvingas till.

2. De mår dåligt av samhällets syn på kvinnlig sexualitet. Dvs de ivriga försöken till slut-shaming och
förnedring av kvinnors lust i kombination av kraven på att vara just konstanta sexobjekt. Vem fasen skulle inte må dåligt av den dubbelmoralen?

Var finns slut-shaming i Sverige? Inte bland svenska män. Det är ett "berikande" fenomen att slå ner på den kvinnliga sexualiteten. Jag skrev helt nyss i en annan tråd att en kvinna inte ska ställa höga krav om hon inte har något att komma med själv, men det är ju inte slut-shaming utan en uppmaning till att kliva ner från sina höga hästar bara. Jag har verkligen inget emot slampor. Däremot ogillar jag slampor som låtsas att de är dygdiga.
Citera
2015-04-05, 14:11
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Var finns slut-shaming i Sverige? Inte bland svenska män. Det är ett "berikande" fenomen att slå ner på den kvinnliga sexualiteten. Jag skrev helt nyss i en annan tråd att en kvinna inte ska ställa höga krav om hon inte har något att komma med själv, men det är ju inte slut-shaming utan en uppmaning till att kliva ner från sina höga hästar bara. Jag har verkligen inget emot slampor. Däremot ogillar jag slampor som låtsas att de är dygdiga.

Nja är nog rätt gott om svenska gossar som också kallar kvinnor för horor ex.
och som får byxångest om tjejen haft fler partners än han själv. Därför kvinnor får ljuga "negativt" om sina sex erfarenheter mens män ljuger "positivt".
Citera
2015-04-05, 21:32
  #137
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Kvinnor mår inte dåligt av sex de har efter eget beslut.
Jo, eftersom de ville ha sex men sedan ångrade sig (av en mängd olika skäl) till skillnad från män som sällan ångrar sig efter att ha haft sex. Dålig sex, sex med fel kvinna, osv. är bättre än inget alls för en man, men för en kvinna är det något hon mår dåligt över ... var full, hade sex med en lågstatusman, nyktrar till, ångrar sig, mår dåligt ...
Citera
2015-04-05, 22:47
  #138
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
"Kvinnor brukar gilla män som legat med många kvinnor", varför skulle det vara så menar du? Finns säkert de som känner sig provocerade av män som haft många tjejer. Jag har en känsla av att det är mer accepterat för en man att ligga runt med många olika än för en kvinna. Känns som man då blir stämplad på ett annat sätt.

Om du vill ligga runt men inte gör det för du kan bli stämplad av andra så måste du ta tag i den saken..

Men om du inte vill ligga runt, hur ser du på dom som gör det? Vad säger du till tjejkompisen när ni pratar om hon som sög av 3 killar på festen igår?

Jag har en känsla av att du är en av dom som stämplar henne. Men jag kan ha fel, även fast känslan har rätt..

Men den där känslan du har. Det kan inte vara så att du ställer detta hypotetiska fall (nåt du aldrig skulle göra?) mot det du tycker och helt enkelt känner att det är så som andra tänker...

Eller så hyllar du den riktiga slynan och då hyllar jag dig.. Synd bara att patriarkatet hindrar henne från att ta betalt för det hon gillar att göra..
Citera
2015-04-05, 23:07
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Jo, eftersom de ville ha sex men sedan ångrade sig (av en mängd olika skäl) till skillnad från män som sällan ångrar sig efter att ha haft sex. Dålig sex, sex med fel kvinna, osv. är bättre än inget alls för en man, men för en kvinna är det något hon mår dåligt över ... var full, hade sex med en lågstatusman, nyktrar till, ångrar sig, mår dåligt ...

Detta "ångrande" kanske har med omgivningens reaktioner på kvinnlig sexualitet?
Tänkt på den?

Ingen hejd på den slut-shaming som uppkommer i vissa grupper då tjejer haft sex.
Bara läsa viss på FB och deras syn på kvinnor som uttrycker sin sexualitet…de är horor, slampor, smutsiga, förbrukade skitiga bilsäten, äckliga slynor och bla bla
Citera
2015-04-05, 23:17
  #140
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Detta "ångrande" kanske har med omgivningens reaktioner på kvinnlig sexualitet? Tänkt på den?
Kanske, men de verkar även ånga sig och må dåligt när ingen vet om att de haft sex ...

Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Ingen hejd på den slut-shaming som uppkommer i vissa grupper då tjejer haft sex.
Bara läsa viss på FB och deras syn på kvinnor som uttrycker sin sexualitet…de är horor, slampor, smutsiga, förbrukade skitiga bilsäten, äckliga slynor och bla bla
de är irrationella ... jag knullar gärna dessa horor, slampor och bilsäten, hmm

tänder även på att säga sådant i den sexuella akten: smisk på rumpan + det gillar du va ditt förbrukade skitiga bilsäte
__________________
Senast redigerad av flashdownssyndrom 2015-04-05 kl. 23:19.
Citera
2015-04-06, 08:48
  #141
Medlem
Matsumotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashdownssyndrom
Kanske, men de verkar även ånga sig och må dåligt när ingen vet om att de haft sex ...


de är irrationella ... jag knullar gärna dessa horor, slampor och bilsäten, hmm

tänder även på att säga sådant i den sexuella akten: smisk på rumpan + det gillar du va ditt förbrukade skitiga bilsäte
Det är väl just detta som är grejen; män knullar gärna 'slampor', de älskar 'slampor' för ju fler sådana finns, desto mer får de ligga. Men män vill ofta inte ha ett förhållande med sagda slampa. Och där har vi skälet till varför kvinnor ofta får ångest efter 'meningslöst' sex; ännu en till snubbe på listan och ännu mindre chans till att landa en framtida partner.
Citera
2015-04-06, 13:20
  #142
Medlem
Mooons avatar
Men nu är ju tackolov inte de flesta män irl som de finniga bleka Fb-pojkarna som sitter i källaren och slushamar kvinnor. De flesta män vet att, precis som de själva, så har tjejen haft ett liv innan dem och så är det inte mer än det.

De män som inte hanterar detta är väldigt osäkra och sådana killar är ändå inget att hänga i granen och inget att satsa på. Så det här är ett ickeproblem. Tyck vad ni vill, starka tjejer gör ändå vad de vill och vill de knulla så gör de det.


Citat:
Ursprungligen postat av Matsumoto
Det är väl just detta som är grejen; män knullar gärna 'slampor', de älskar 'slampor' för ju fler sådana finns, desto mer får de ligga. Men män vill ofta inte ha ett förhållande med sagda slampa. Och där har vi skälet till varför kvinnor ofta får ångest efter 'meningslöst' sex; ännu en till snubbe på listan och ännu mindre chans till att landa en framtida partner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback