Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 21:14
  #1
Medlem
I don't cares avatar
En fundering jag haft en tid nu. Jag har haft sex med väldigt många kvinnor. En del ren pitysex där jag själv inte var ett dugg sugen på sex. Känner inte minsta lilla trauma eller ångest.

På svensk media verkar det som att kvinnor på något slags magiskt sätt mår väldigt dåligt av sex, jag personligen kan inte förstå varför man skulle må dåligt av lite sex. Även om man kanske inte tyckte om personen eller det inte blev så bra som man hoppats.

Kan det vara så att det är inlärt, annars är man ingen fin flicka?
Är det att sex har är disneyfierats och överdramatiserats?

Varför tror ni att sex är så efterfrågat?

Mår män dåligt om de inte får sex? i så fall spelar det ingen roll för att det är män som mår dåligt?

Är sex nått man alltid måste vara bered att kämpa för och verkligen förtjäna?

Blir det då inte lite obalans och ojämställt då sex är en så viktig del av våran biologi?

Varför bagatelliserar feminister mäns drifter?

Tycker det är konstigt att sex är så överdramatiserat, det om nått som är en social konstruktion så är det det.
Citera
2015-03-31, 21:20
  #2
Medlem
Vet inte var du har hört att kvinnor skulle må dåligt av att ha sex? På vilket sätt då? Jag förstår inte riktigt varför man skulle må dåligt över en sådan grej även om kanske inte allt blev som man hade tänkt. Tror det är väldigt individuellt det där, tror inte att man kan generalisera så utan det är nog mer personlighet som avgör. Det är klart att det spelar roll om människor mår dåligt, oavsett om det är män eller kvinnor men kvinnor är väl kända för att prata mer öppet om känslor. Hur dem som är feminister tänker kring det här vet jag inte riktigt.
Citera
2015-03-31, 21:26
  #3
Medlem
Låt oss se det såhär.. Låtsas att du är bög och ställer upp på sex fast du inte vill. Vilket är värst, att bli påsatt, eller att sätta på? Självklart är den underlägsna versionen mycket värre.
Citera
2015-03-31, 21:27
  #4
Medlem
endures avatar
Är väl mer vad som händer efter sexet som är avgörande för kvinnan, kan jag tänka mig. Du låter ju inte precis som svärmorsdrömmen så jag förstår om kvinnorna i fråga kan få lite ångest dagen efter.

De har väl märkt av att du, och kanske andra män, inte riktigt älskat dem mer än fysiskt. Sex med någon som gör det av skuld kan ju inte vara så kul, trots allt.
Citera
2015-03-31, 21:31
  #5
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
En fundering jag haft en tid nu. Jag har haft sex med väldigt många kvinnor. En del ren pitysex där jag själv inte var ett dugg sugen på sex. Känner inte minsta lilla trauma eller ångest.

På svensk media verkar det som att kvinnor på något slags magiskt sätt mår väldigt dåligt av sex, jag personligen kan inte förstå varför man skulle må dåligt av lite sex. Även om man kanske inte tyckte om personen eller det inte blev så bra som man hoppats.

Kan det vara så att det är inlärt, annars är man ingen fin flicka?
Är det att sex har är disneyfierats och överdramatiserats?

Varför tror ni att sex är så efterfrågat?

Mår män dåligt om de inte får sex? i så fall spelar det ingen roll för att det är män som mår dåligt?

Är sex nått man alltid måste vara bered att kämpa för och verkligen förtjäna?

Blir det då inte lite obalans och ojämställt då sex är en så viktig del av våran biologi?

Varför bagatelliserar feminister mäns drifter?

Tycker det är konstigt att sex är så överdramatiserat, det om nått som är en social konstruktion så är det det.
Om du lär dig av historian så kanske du förstår saken.
En kvinna blev/blir horförklarad om hon har sex och njuter av det.
Pratar jag som kvinna om sex så blir även män, har jag märkt, lite besvärade.
Visst sjutton gillar jag sex men det ska jag som kvinna helst prata fint om. Fina damen
Vad tänker du själv till exempel om en kvinna som säger att hon har haft sex med många killar?
Vad säger du till dina killkompisar om dessa kvinnor?
Säger du:fan va häftig hon är hon njuter av sex!
Eller säger du: vilken jävla hora?
Citera
2015-03-31, 21:32
  #6
Medlem
Om en kvinna hade skrivit att hon haft sex med väldigt många män, hade det då varit lika accepterat som det motsatta?
Citera
2015-03-31, 21:37
  #7
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Om du lär dig av historian så kanske du förstår saken.
En kvinna blev/blir horförklarad om hon har sex och njuter av det.
Pratar jag som kvinna om sex så blir även män, har jag märkt, lite besvärade.
Visst sjutton gillar jag sex men det ska jag som kvinna helst prata fint om. Fina damen
Vad tänker du själv till exempel om en kvinna som säger att hon har haft sex med många killar?
Vad säger du till dina killkompisar om dessa kvinnor?
Säger du:fan va häftig hon är hon njuter av sex!
Eller säger du: vilken jävla hora?

Bryr mig inte om kvinnor har sex med många, rör mig inte i ryggen. Mer erfarenhet när de kommer till mig sen
Citera
2015-03-31, 21:38
  #8
Medlem
bubblisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Jag har haft sex med väldigt många kvinnor.

Wow, vad impad man blir...NOT!
Har aldrig hört att vi kvinnor ska bli traumatiserade av sex. Kanske är så att du har legat med tjejer som kan har råkat ut för något hemskt tidigare?
Citera
2015-03-31, 21:39
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Bryr mig inte om kvinnor har sex med många, rör mig inte i ryggen. Mer erfarenhet när de kommer till mig sen

Så det är okej för en tjej att ligga runt med olika killar? Det är ju kul för dig att du legat med så många. Men visst absolut, erfarenhet är ju alltid bra
Citera
2015-03-31, 21:41
  #10
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblisen
Wow, vad impad man blir...NOT!
Har aldrig hört att vi kvinnor ska bli traumatiserade av sex. Kanske är så att du har legat med tjejer som kan har råkat ut för något hemskt tidigare?

Skiter väll i om du blir impad det är inte det som är poängen. Sen har jag personligen inte märkt nått av det. Men när det pratas i media och så vidare.
Citera
2015-03-31, 21:42
  #11
Medlem
Jag tror många kvinnor behöver reda ut sin relation till sex.
Verkar var en inre konflikt mellan horan och pappas flicka.

När det väl drar åt endera hållet så skall det alltid göras rejält!
Citera
2015-03-31, 21:43
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Skiter väll i om du blir impad det är inte det som är poängen. Sen har jag personligen inte märkt nått av det. Men när det pratas i media och så vidare.

"Pratas i media", vad menas med det? Vem är det som pratar egentligen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback