Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-04-06, 11:11
  #133
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depressionsmonster
Du är verkligen helt sjukt patetisk som fortsätter att skriva i tråden och dessutom påstår dig känna min systers kompis, samt hittar på saker om att hon hittades utan strumpbyxor.

Jag kallade dig för våldtäktsman, ja. Släpp det för fan!
sådär skriver han ju bara för att du är dom nog att svara på det. det har kommit många insiktsfulla kommentarer men du väljer förstås att svara de som antyder alla typ alla tjejer förtjänar en ond och bråd misshandel osv. du väljer själv vilken nivå du vill ha på diskussionen, kom då inte sen och klaga
Citera
2015-04-06, 12:00
  #134
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depressionsmonster
För två månader sedan fick jag ett samtal av en familjemedlem som berättade att min syster låg på sjukhus för att hon hade varit med i en cykelolycka där hon hade cyklat omkull. Jävligt konstigt tänkte jag, med tanke på att hon inte ens äger en cykel.

När jag åkte och träffade henne så såg hon helt blåslagen ut, hon hade en bruten arm och såg helt förstörd ut. Jag började då misstänka att det var en lögn.

Min vän hade hand om hennes journal. Jag har tjatat på honom att berätta för mig i två månaders tid, men han har bara sagt ”din syster får berätta för dig när hon känner sig redo, jag har tystnadsplikt” - fram tills för några dagars sedan. Han berättade då (ja, jag vet att han begick tjänstefel) att min syster hade blivit neddrogad, misshandlad och även våldtagen.

Min syster har dock för oss hållit fast vid att hon var med om en cykelolycka och hon har inte anmält gärningsmannen, vem fan det nu kan vara.

Hur ska jag hantera det här? Jag kan inte förklara hur hemskt det känns att veta om att ens syster har varit med om något sådant och dessutom inte ens berättar för familjen. Hon har varit sjukskriven i 2 månader och hon lämnar knappt hemmet. Jag vill stötta henne men det är svårt när jag inte kan berätta för henne att jag vet sanningen, och när hon inte berättar något för mig.

Om det spelar någon roll så är hon 36 år och min äldre syster.

Mod; flytta tråden om den ligger fel.

Hur visste din kompis vad hon råkat ur för om inte ville berätta?
Citera
2015-04-06, 20:22
  #135
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Hur visste din kompis vad hon råkat ur för om inte ville berätta?

Det har väl antagligen märkts av undersökningen alternativt att hon berättat för läkaren och därefter blivit antecknat i journalen vilken han har tillgång till.....?
Citera
2015-04-09, 21:24
  #136
Medlem
Hur har det gått? Har du fått veta något mer? (Har bara skummat igenom tråden så har kanske missat något)

Jag har själv blivit utsatt och kan bara utgå ifrån det men det tog ett år innan jag berättade för någon. Innan dess hade jag inte lyckats acceptera det som hänt och kunde därför inte prata om det heller, jag trodde på något sätt att det var mitt fel och hela händelsen var så äcklig så jag tänkte bara att alla skulle bli så sjukt äcklade av mig. Min bästa kompis pressade mig ganska hårt på vad som hänt men det slutade bara med att jag sköt honom längre ifrån mig och han fick veta vad som hänt först två år senare.

Du har ju gjort klart för henne att du inte tror på hennes historia och det tror jag är bra för det gör det kanske lite lättare att berätta sanningen sen. Men jag tror inte att du ska pressa henne så mycket mer, har hon blivit våldtagen har ju någon/några klivit över hennes gränser och då är det inte så bra att någon hon litar på fortsätter att "köra över" henne, om du förstår vad jag menar. Och du bör absolut inte säga att din kompis berättat, är det något hon ska kunna lita på så är det ju sjukvården.

Hoppas att det löser sig för er!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback