Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 19:49
  #1
Medlem
Hej!

Nu förstår jag varför de lanserar Titan X! Det är deras fix eftersom Titan Z var en sån flopp! Onödigt dyr och presterar sämre än det grymt billigare r9 295x2 det är därför de nu kommer med denna Titan X som kostar ungefär lika mycket som en r9 295x2 (Vissa billigare, vissa dyrare) men presterar bättre! Det är det här Nvidia skulle gjort från början alltså denna Titan X alltså när man tänker efter så är Titan Z så onödig och ett misstag från Nvidia man inte ser ofta! Tänk och lägga ner typ 25-30k (när den lanserades) på ett kort som presterar sämre än det där kortet din kompis köpte för 10K alltså jag skulle bli chockad och lämna tillbaka skiten på en gång!

Tack gode gud att Nvidia gjorde detta kort "Titan X" det lyfter återigen Nvidia till en nivå av superb värdighet och förstklassig prestanda nu återstår vad AMD kommer kontra med deras kommande R9 300 serie, kommer väl vara 960/970/980 fasoner där med respektive klass om inte kanske lite bättre eftersom gtx 9 serien har varit ute några månader och AMD har fått tiden att utveckla kort som klår detta utan att visa en markant prisskillnad, ser fram emot det!

Jag undrar om AMD kommer kontra Titan X fast kanske inte eftersom r9 295x2 redan finns och presterar ibland lite bättre än Titan X (overall presterar X bättre, markant) jag tror de kommer göra en r9 395x2 eller dubbla gpuer av deras kommande flagship kort låt oss kalla det r9 395x2 och sen som leken lyder kommer Nvidia komma med deras kort som klår denna eller presterar ungefär likadant och så går det runt i monster kortens värld, men som sagt var Titan Z ett misstag och förlåt om du äger ett men du har waste-at dina pengar du kan dominera Titan Z med dubbla Titan X! Och skulle ändå vara billigare fast nu kostar titan Z 15-17k men då när den lanserades och folk faktiskt köpte kortet av någon anledning fast då fanns inte Titan X dock, tja r9 295x2 fanns men tror inte hardcore Nvidia fans skulle gå över till AMD men ändå liksom förstår de inte hur mycket de förlorade?
__________________
Senast redigerad av TakenTryAnother 2015-03-31 kl. 20:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback