Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 11:45
  #1
Medlem
Tjena. Har en Acer Aspire sobert inte går att få igång Wifi på. Felsöker jag Wifi - kortet står det att jag ska sätta på Wireless Capasity och den knappen ska tydligen finnas på sidan av datorn men det gör den inte.
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?
Citera
2015-03-31, 12:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evool
Tjena. Har en Acer Aspire sobert inte går att få igång Wifi på. Felsöker jag Wifi - kortet står det att jag ska sätta på Wireless Capasity och den knappen ska tydligen finnas på sidan av datorn men det gör den inte.
Någon som har någon aning om vad det kan vara för fel?


Vilken modell av acer aspire är det?
Citera
2015-03-31, 13:33
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piwone
Vilken modell av acer aspire är det?

Acer aspire 7730zg
Citera
2015-03-31, 20:23
  #4
Medlem
x12s avatar
Oftast är det en liten skjutomkopplare på fronten eller vänstra sidan, men kan även vara i form av snabbknappar på ovansidan, närmast bildskärmen. Ibland är de så fint designade att det inte ser ut som en knapp, bara en blank plastbricka med en knappt synbar wifi-symbol som sedan tänds när man trycker där.

Många bärbara brukar dessutom, förutom knappen, ha nån extra "panel" (programfönster) där det går välja vilka av de trådlösa tjänsterna som ska vara aktiva, d.v.s wifi, bluetooth osv. Händer ibland att användare avinstallerar det programmet i sina strävanden att få bort onödiga processer och förbättra prestanda, och då kan det bli vissa komplikationer med det trådlösa.

Om du inte hittar det, titta i manualen eller försök hitta en online som stämmer mot din dator.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback