Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-04-02, 00:02
  #97
Medlem
Nu brann det precis igen nere i Hallunda, invid centrum. Kan inte lumpenkillar- och tjejer komma hit och leka krig?
Citera
2015-04-02, 00:14
  #98
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbitch
Nu brann det precis igen nere i Hallunda, invid centrum. Kan inte lumpenkillar- och tjejer komma hit och leka krig?

Det finns inget lumpen. Värnpliktsnytt gavs till nån norsk businessgubbe (eller tant?) och sedan infördes yrkesmilitär.
Citera
2015-04-02, 00:50
  #99
Avstängd
NoFeelingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBlanko
Frustration på politiker och ett misslyckat samhälle.

Underbart med ditt engagemang, hur länge till tror du att regeringen tillåter dessa fucked up personer hålla på? Och framförallt när ska dom sluta med att ta in fler? Skulle jag bo i Norsborg eller områden som dessa så skulle jag vilja flytta bums!
Citera
2015-04-02, 01:02
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Underbart med ditt engagemang, hur länge till tror du att regeringen tillåter dessa fucked up personer hålla på? Och framförallt när ska dom sluta med att ta in fler? Skulle jag bo i Norsborg eller områden som dessa så skulle jag vilja flytta bums!
Det har pågått i så många årtionden i norra botkyrka så jag tror ingen förväntar sig en förändring.
Det som kan verka som nymodigheter i andra områden är gammal vardag i Norsborg med känslan att så har det alltid varit.
Polisen har testat det mesta genom åren men aldrig lyckats speciellt bra varken med resultat eller utförande.
Citera
2015-04-02, 01:08
  #101
Medlem
Readyfreddies avatar
Lite OT men ändå ser man ju mönstret i att tysta ner och att det även börjar bli vardagsmat när 40? st bilar brinner upp på ett par dagar.
https://polisen.se/Kronoberg/Aktuell...3-Brand-Vaxjo/

"Bokelundsvägen, Araby. Larm inkommer om att en hel garagfelänga står i brand. Det visar sig att det är ett 10-tal bilar i en carportlänga. Flertalet av dessa brinner. Det är oklart hur branden uppkommit."
Citera
2015-04-02, 01:16
  #102
Medlem
Baxtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lite OT men ändå ser man ju mönstret i att tysta ner och att det även börjar bli vardagsmat när 40? st bilar brinner upp på ett par dagar.
https://polisen.se/Kronoberg/Aktuell...3-Brand-Vaxjo/

"Bokelundsvägen, Araby. Larm inkommer om att en hel garagfelänga står i brand. Det visar sig att det är ett 10-tal bilar i en carportlänga. Flertalet av dessa brinner. Det är oklart hur branden uppkommit."

Tysta ner? Tror inte polisen har så mycket att gå på, ungdomarna må vara uttråkade men dom är väl inte korkade.

Förövrigt bott vid Araby ett tag och vet att det är mycket "bus" och random skit som händer där.
Citera
2015-04-02, 16:25
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Lite OT men ändå ser man ju mönstret i att tysta ner och att det även börjar bli vardagsmat när 40? st bilar brinner upp på ett par dagar.
https://polisen.se/Kronoberg/Aktuell...3-Brand-Vaxjo/

"Bokelundsvägen, Araby. Larm inkommer om att en hel garagfelänga står i brand. Det visar sig att det är ett 10-tal bilar i en carportlänga. Flertalet av dessa brinner. Det är oklart hur branden uppkommit."
Detta som pågår är ren och skär terror mot samhället och den skattebärande delen av civilbefolkningen. Denna terror importeras med PK-iternas goda min och 87% idioters aningslöshet.

Och tro inte att bara för att just ER bil inte brunnit upp så är ni inte drabbade. Vi betalar alla via högre skatter, högre försäkring och hälsofarlig luft.

Öppna era hjärtan och pröjsa, idioter!
Citera
2015-04-02, 16:44
  #104
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Ärligt talat, vi vet inte om garagebranden är anlagt. Finns en del uppmärksammade bränder som uttalats varit anlagda men som visat sig vara olyckor. Även om misstankegraden borde vara ganska hög pga att det brunnit bilar i området tidigare.




Varför eldar utlänningar bilar i förorten ?
Citera
2015-04-03, 17:10
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoFeelings
Underbart med ditt engagemang, hur länge till tror du att regeringen tillåter dessa fucked up personer hålla på? Och framförallt när ska dom sluta med att ta in fler? Skulle jag bo i Norsborg eller områden som dessa så skulle jag vilja flytta bums!

Och hur tror du att det ska ske en förändring? polisen kan inget göra. Ska man låsa in alla ungar som håller på? det kommer bara nya igen. Det finns inget man kan göra åt det här ! vill man göra upplopp så gör man det! det enda polisen kan göra är att se på om man inte kallar in militär

Ps: det kommer hända mer under helgen !
Citera
2015-04-27, 23:21
  #106
Medlem
snubben.66s avatar
kan inte ungdomar håla sej ungdomens hus ha sina aktiviteter varför har de minskat ålders gränsen alla ungdomens hus, för tio årsen fittjas ungdomens hus ålder gräns va 21-35- 40 åringar hängde sig där men nu personalen minskat ålders gruppen... Varför???? kan de inte få ett öppet hus...?

Tycker alla ungdomens hus personalen borde drog och psyck testas.....
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback