Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-26, 22:21
  #13
Medlem
Testade Phenibut vid några tillfällen men jag tyckte inte det gav något alls, stegade endå upp till rätt stora doser innan jag la av.

Benso funkar mycket bättre
Citera
2017-04-06, 02:17
  #14
Medlem
jag sitter med 15g phenibut här framför mig och har ingen aning om vad det är typ...

Dricker 100mg metadon om dagen sedan tidigare missbruk. Har idag tagit 600 mg lyrica, och nu på natten 2 stilnoct. Tror ni det skulle vara nån fara att testa pyttte lite av phenibut? Jag menar den bara ligger här ju och frästar mig. Kan inte sova, men stilnocten har fått skärmarna att börja snurra lite haha
Citera
2017-11-29, 09:47
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zzzDaniel
Phenibut är en snällare version av diazepam med få biverkningar
problemet med phenibut är att toleransen sticker som en raket redan efter några dagar i rad, det kan bara användas max 2 ggr i veckan, annars får man inte ens effekt av tredubbel dos, i jämförelse med benzo som man kan ta samma dos i åratal.

okunnigheten i denna tråd är helt osannolik, läs phenibut-tråden så lär ni er något
Citera
2017-12-03, 01:06
  #16
Medlem
ConsafesDeBars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
problemet med phenibut är att toleransen sticker som en raket redan efter några dagar i rad, det kan bara användas max 2 ggr i veckan, annars får man inte ens effekt av tredubbel dos, i jämförelse med benzo som man kan ta samma dos i åratal.

Vilket fortfarande får mig att undra varför både samhället i allmänhet och läkarkåren i synnerhet är så otroligt negativa till att låta människor långtidsmedicineras med benzo.

Om låt säga 1 mg alprazolam om dagen kan hjälpa en trasig människa att leva ett normalt liv, varför inte bara låta denna få den dosen på obestämd tid eller t.o.m livet ut?

Jag var själv väldigt intresserad av phenibut när det var på modet, men jag övergav det helt när jag läste om skenande tolerans.
Citera
2017-12-03, 05:59
  #17
Medlem
zero414s avatar
Väldigt många svar som skiljer sig från varandra. Förstår fortfarande inte var detta är för substans och vilken effekt man får av den och i vilka doser den andvänds, sen om det är någon typ av pulver eller tabletter! Trodde först det var något naturligt som t.ex Kratom men stämmer det att det är en kemikalie, som tillverkas i Kina och sen shippas till diverse länder där dom gör egna sorter som varierar i effekt och så vidare.
Citera
2017-12-03, 10:43
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConsafesDeBar
Vilket fortfarande får mig att undra varför både samhället i allmänhet och läkarkåren i synnerhet är så otroligt negativa till att låta människor långtidsmedicineras med benzo.

Om låt säga 1 mg alprazolam om dagen kan hjälpa en trasig människa att leva ett normalt liv, varför inte bara låta denna få den dosen på obestämd tid eller t.o.m livet ut?

Jag var själv väldigt intresserad av phenibut när det var på modet, men jag övergav det helt när jag läste om skenande tolerans.
håller visserligen med dej, och självmedicinerar själv med 1mg alprozalam per dag, men anledningen är att det är väldigt svårt att hålla sej till samma dos, en motgång i livet så ökar många dosen och det är jävligt farligt, själv var jag uppe i 6mg om dan ett tag, var tufft att trappa ner.
Citera
2018-04-07, 12:03
  #19
Medlem
Jag har provat stora mängder (4-5 gram) helt utan effekt. Så inget jag rekommenderar.
Citera
2018-04-07, 13:30
  #20
Medlem
Konsumerat säkert 100 gram. Funkade svinbra ett bra tag, sedan inte alls ett ännu längre tag. Trodde att jag hade utvecklat permanent tolerans. Gick säkert igenom 10 gram utan nämnvärd effekt.

Sedan provade jag att ta det på helt tom mage, det första jag gjorde på morgonen. Normaldos, under 1g.

Fungerar nu åter igen precis som de första gångerna. Kan vara det som andra också gör fel?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback