Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-30, 16:58
  #1
Medlem
Hej,
Har läst tidigare trådar om NI Maschine men skapar en ny eftersom min fråga är lite mer specifik.

Jag har idag ett klaviatur och Cubase 7,5 med en rad pluggar till. Jag gör elektronisk dansmusik. Jag har inga planer att spela in i någon annan sequencer än i Cubase och det är och förblir mitt huvudverktyg. Men fråga är således om jag har någon användning av att köpa en Maschine? Kommer jag kunna nyttja den till fullo även "i" Cubase? Är det samma som Virus TI att den dyker upp som mjukvarokonsol också? Eller kommer jag köpa något jag inte utnyttjar fullt ut? Det jag är sugen på är framför massvis med samplade ljud och möjligheter att editera osv.

Ska jag köpa ngt annat?
Citera
2015-03-30, 18:46
  #2
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Hej,
Har läst tidigare trådar om NI Maschine men skapar en ny eftersom min fråga är lite mer specifik.

Jag har idag ett klaviatur och Cubase 7,5 med en rad pluggar till. Jag gör elektronisk dansmusik. Jag har inga planer att spela in i någon annan sequencer än i Cubase och det är och förblir mitt huvudverktyg. Men fråga är således om jag har någon användning av att köpa en Maschine? Kommer jag kunna nyttja den till fullo även "i" Cubase? Är det samma som Virus TI att den dyker upp som mjukvarokonsol också? Eller kommer jag köpa något jag inte utnyttjar fullt ut? Det jag är sugen på är framför massvis med samplade ljud och möjligheter att editera osv.

Ska jag köpa ngt annat?

Den ska fungera som en Vsti plugg så ja du bör vad jag vet kunna utnyttja den till fullo i Cubase. Den är uppdelad i en mjukvarudel och en controller.
Citera
2015-03-30, 19:35
  #3
Medlem
Tack för ditt svar!

Låter som att det är något att köpa i alla fall då...trots att man inte kommer använda pads eller controller-delen direkt. Har du en själv?
Citera
2015-03-30, 20:25
  #4
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Tack för ditt svar!

Låter som att det är något att köpa i alla fall då...trots att man inte kommer använda pads eller controller-delen direkt. Har du en själv?

Nej har ingen själv, men snackat med folk som är nöjda med den. Det finns alternativ som Aurturia och Akai. Men pesonligen gillar jag Natives grejjor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback