Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-30, 15:39
  #1
Medlem
Så här är det:
x har tidigare skickat mail från sin vanliga Hotmail och hemma
x får för sig att börja hota, x fixar ny Gmail och använder sig av öppet nätverk som finns i staden
Min fråga är nu, kan polisen it-forensiker utifrån mailen se att det är samma dator som skickat dessa mail, tänkte om det via mailet framgår att det är samma dator som skickat mailen, fast IP-adressen är olika? Man kan ju få fram en massa info om man scannar av mailhuvudet, men frågan är om det framgår någonstans i infon som polisen kan få fram att det är samma dator, men olika IP-adresser. Typ om det framgår att det är samma nätverkskort eller dylikt.
Antagligen finns datorn inte i x ägo längre, så polisen har inte tillgång till den fysiska datorn. Bara mailen från olika Gmailkonto.
Om inte, finns det något annat sätt som polisen kan få fram att det är från samma dator som mailen har skickats men från olika mailadresser och med olika IP-adresser.
Eller är det kört?
Min före detta dejts stalker har nämligen börjat stalka mig nu, därför vet jag vem det är.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback