Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-04-06, 13:13
  #13
Medlem
400Bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Det är du som argumenterar mot mig utan att förklara vad du argumenterar för. Det är inte jag som argumenterar mot dig. Jag är den enda som presenterat något som helst bevis för nedslagsteorin och det är allt data från Apollo och Luna projekten. Du har inte ens presenterat någon alternativ teori överhuvudtaget. Jag har förklarat att månen består av samma material som jordskorpan. Det innebär att månen består av material som en gång varit jordskorpa. Jag lämnar ett litet fönster åt dig för motargument, ett riktigt motargument, med denna fråga: hur hamnade en del av jordskorpan 400000 km från jorden?

Men herregud. Jag argumenterar för att månens skapelse är bara teorier än så länge och inte vetskap.

Varför ska jag behöva presentera någon alternativ teori för? Du borde ha koll på de.

Att månen består av samma material som jordskorpan är lite för vagt för att vi ska vara säkra på den teorin.

Det vet vi inte ännu.

Nu tänker jag inte ödsla mer tid på dig.
Citera
2015-04-06, 18:15
  #14
Medlem
GeneralPoops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Men herregud. Jag argumenterar för att månens skapelse är bara teorier än så länge och inte vetskap.

Varför ska jag behöva presentera någon alternativ teori för? Du borde ha koll på de.

Att månen består av samma material som jordskorpan är lite för vagt för att vi ska vara säkra på den teorin.

Det vet vi inte ännu.

Nu tänker jag inte ödsla mer tid på dig.


Dock så är väl just teorier inom vetenskap så pass nära man kan komma?
Dvs att det inte betyder teori som vi till vardags menar det, utan att den är underbyggd av en mängd fakta där denna fakta är samstämmig och pekar på samma slusats?

Och en snabb googling på det visar ju på att man hittat en hel del bevis som stärker den teorin i form av isotoper och dylikt, av vad jag kunde förstå.
__________________
Senast redigerad av GeneralPoop 2015-04-06 kl. 18:19.
Citera
2015-04-06, 20:29
  #15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Men å andra sidan så uppstår det väl inga vulkanutbrott på månen? Men varför har vår planet isf magma och hur uppstod den?
ja månen är aktiv.
Citera
2015-04-06, 21:31
  #16
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Och nej, jorden och des rotations runt solen är inga teorier utan vetenskap.

Men jisses, tror du att teori < vetenskap? Det är inte fråga om någon gradering av orden...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback