Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-29, 22:33
  #1
Medlem
Tjejgrejs avatar
Hur tänker fula killar som raggar på snygga tjejer? Kan man ur ett psykologiskt perspektiv (håll er gärna till det) spekulera kring hur en ful kille/gammal äcklig man tänker när han raggar på en tjej som är så uppenbart mycket snyggare än han? Jag tänker om det har något med att killens självbild inte överensstämmer med vad andra ser, att han har bra självförtroende eller att han helt enkelt tänker ”fuck it, det får bära eller brista!”.

Missförstå mig rätt; jag tycker att det är modigt och bra av dessa killar att gå fram till tjejer som är mycket snyggare än de, men samtidigt så finner jag det intressant och vill veta vad det beror på eftersom jag aldrig hade vågat gå fram till en kille som är betydligt mycket snyggare än vad jag är.
Citera
2015-03-29, 22:35
  #2
Medlem
Tror inte det beror på något annat än att du bara är omogen. För det andra så håller jag mig ifrån att ragga på fjortisar, vill inte få migrän hela veckan ut.
__________________
Senast redigerad av IQ-141 2015-03-29 kl. 22:44.
Citera
2015-03-29, 22:37
  #3
Medlem
Xemnass avatar
Tjejer hatar när killar är odugliga och skämmer ut sig allmänt, därför får de dålig respons. Man kan vara trevlig och samtidigt se mindre bra ut än andra, fortfarande kan man finna tjejen i sitt liv.

Raggarkillar är oftast väldigt sliskiga och luktar äckligt, inte konstigt att dem blir dissade.
Citera
2015-03-29, 22:39
  #4
Medlem
CromRts avatar
Ni tjejer tycker om killar med självförtroende, eller hur? Jag antar att det är detta som dessa killar har listat ut.
Citera
2015-03-29, 22:42
  #5
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CromRt
Ni tjejer tycker om killar med självförtroende, eller hur? Jag antar att det är detta som dessa killar har listat ut.

Fast vad trådskaparen nog främst syftar på är äckliga gamla 60-åriga illaluktande gubbar som kommer fram och vill prata. Det händer oerhört ofta när jag är ute på krogen och då är jag en ung tjej och ser bra ut. För mig är det helt ofattbart att sådana män vågar komma fram.
Citera
2015-03-29, 22:42
  #6
Medlem
Skönheten ligger i betraktarens öga
Citera
2015-03-29, 22:42
  #7
Medlem
Killar är vana att få nobben så det är ingen större grej för dom. Dom har inget att förlora.
Citera
2015-03-29, 22:45
  #8
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsguldare
Fast vad trådskaparen nog främst syftar på är äckliga gamla 60-åriga illaluktande gubbar som kommer fram och vill prata. Det händer oerhört ofta när jag är ute på krogen och då är jag en ung tjej och ser bra ut. För mig är det helt ofattbart att sådana män vågar komma fram.
Vilka krogar går du som ung tjej (som ser bra ut) på där det figurerar 60-åriga gubbar?
Måste vara den lokala pizzerian. Kanske tror dom att du säljer dig.
Citera
2015-03-29, 22:46
  #9
Medlem
Tjejgrejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-141
Tror inte det beror på något annat än att du bara är omogen. För det andra så håller jag mig ifrån att ragga på fjortisar, vill inte få migrän hela veckan ut.

Varför tar du så illa upp?

Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Killar är vana att få nobben så det är ingen större grej för dom. Dom har inget att förlora.

Tror du att det är vad det handlar om? Jag tänker bara att om det är så uppenbart - så uppenbart när tjejen kanske är en 9:a och killen är en 2:a - så kan det väl omöjligen handla om något sådant?
Citera
2015-03-29, 22:47
  #10
Medlem
norrlandsguldares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vilka krogar går du som ung tjej (som ser bra ut) på där det figurerar 60-åriga gubbar?
Måste vara den lokala pizzerian. Kanske tror dom att du säljer dig.

Hahaha! Jag förstod nästan att den skulle komma.

Jag bor i Storbritannien och vill man inte betala höga inträdespriser till klubbarna så är det pubar som gäller, och där finns det män och kvinnor i alla möjliga olika åldrar.
Citera
2015-03-29, 22:49
  #11
Medlem
De flesta killar vet att man kan få nästan vem som helst bara man "säljer sig" på rätt sätt. Utseendet är mindre viktigt om man har en tunga av guld.
Citera
2015-03-29, 22:50
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejgrej
Varför tar du så illa upp?

Nej, missuppfatta mig inte, jag tar inte illa upp. Säger bara som det är. Har du hört talas om uttrycket "man är vad man äter"? Samma sak gäller "man är vad man får" kanske raggar fula killar på dig för att de tycker att du förtjänar inget bättre? Varför raggar inte snygga på dig då? What goes around. .. comes around.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback