Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-29, 21:28
  #1
Medlem
Godkväll!

Vad tycker ni om finare klockor till tonåringar? Tänker då märken som Rolex,Breitling,Omega osv.

Jo det är så att min bror ska konfirmera sig till sommaren och jag funderar på att köpa en Rolex till honom då både han och jag är klockintresserade. Jag har pengar till det och han vill ju självklart ha en klocka men jag tänker mer på vad andra kommer tycka om detta, dvs ni.
Tycker ni det är ok?
Ni klockintresserade när fick ni eran första klocka av de finare märkena? Finns det åldersgräns på finare ur enligt dig? Vid vilken ålder isådanafall?

Tack på förhand!
Mvh/Gustaf
Citera
2015-03-29, 21:33
  #2
Medlem
Om han är klockintresserad, så kör på. Dock så skulle jag själv hellre valt 50 lax (vet inte vad klockorna kostar men) än en fet klocka. Men om han inte vill ha den i framtiden kan han ju alltid sälja den. Så kör på, sen kanske du inte behöver säga åt alla att vara tysta när han öppnar presenten och skryta om din gåva.
Citera
2015-03-29, 21:33
  #3
Medlem
rosamannens avatar
Jag fick en Certina i titan med quartz-verk när jag fyllde 20. Rolex fick jag när jag fyllde 40.

Edit: Jag tycker inte det finns någon åldersgräns. Dock bör man tänka på att 15-åringar generellt är slarviga.
Citera
2015-03-29, 21:33
  #4
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSprezzatura
Godkväll!

Vad tycker ni om finare klockor till tonåringar? Tänker då märken som Rolex,Breitling,Omega osv.

Jo det är så att min bror ska konfirmera sig till sommaren och jag funderar på att köpa en Rolex till honom då både han och jag är klockintresserade. Jag har pengar till det och han vill ju självklart ha en klocka men jag tänker mer på vad andra kommer tycka om detta, dvs ni.
Tycker ni det är ok?
Ni klockintresserade när fick ni eran första klocka av de finare märkena? Finns det åldersgräns på finare ur enligt dig? Vid vilken ålder isådanafall?

Tack på förhand!
Mvh/Gustaf
Har du pengarna så kör på. Det finns, enligt mig, ingen "åldersgräns" på att klä sig snyggt och propert.
Citera
2015-03-29, 21:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Jag fick en Certina i titan med quartz-verk när jag fyllde 20. Rolex fick jag när jag fyllde 40.

Edit: Jag tycker inte det finns någon åldersgräns. Dock bör man tänka på att 15-åringar generellt är slarviga.

Håller med dig där och tänker då kanske en Omega istället eller en begagnad Rolex. Han är ju inte känd för att vara slarvig men tonåringar är fortfarande tonåringar haha.
Citera
2015-03-29, 22:08
  #6
Medlem
nabbolbs avatar
Ja för fan kör på! Vilken dröm att ha en rolex som 15åring.
Citera
2015-03-29, 22:11
  #7
Medlem
Boblovebudss avatar
Ge honom en Longines eller en billigare Tag, Rolex:en kan vänta tills han blir 18 eller tar studenten.
Citera
2015-03-29, 22:24
  #8
Medlem
Rillzs avatar
Mjo, om man är yngre än 18-20 tycker jag det ser lite löjligt ut med råleks. Kan väl vara rimligare med en mellansegment Longines, Omega, Oris eller liknande... på sin höjd, ungen är ju bara 15 bast.
Citera
2015-03-29, 22:55
  #9
Medlem
calvinclowns avatar
Han kommer ju garanterat bli känd som 15 åringen med rolex. Vill han drt så kör på. Glöm inte försäkring.
Citera
2015-03-29, 22:57
  #10
Medlem
War.Drums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Edit: Jag tycker inte det finns någon åldersgräns. Dock bör man tänka på att 15-åringar generellt är slarviga.
Dessutom finns ju alltid risken att den blir stulen av någon klåfingrig jävel. Fast det beror väl på var ts brorsa går i skolan.
Citera
2015-03-29, 22:59
  #11
Medlem
EnDronts avatar
Jag hade nog inte köpt det till honom. Dels eftersom man som yngre ofta är mindre rädd om saker, men också på grund av att det framför allt att man riskerar att verka bortskämd/ bli känd som 15-åringen med Rolex. Köp någon halvfin klocka och ge honom sen något av högre kvalitet när han fyller tar studenten eller fyller 20 och du märker att han kan ta hand om den tidigare klockan du gett honom.
Citera
2015-03-29, 23:01
  #12
Medlem
BrorGertruds avatar
Känns som en Rolex är en aning stor för en 15-åring men passar den honom så kör på. Beror väl en del på hur han är som person också, man har inte riktigt samma tänk i den åldern heller.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback