Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-29, 16:47
  #1
Medlem
Jag fick mig tillsänt 5st. pdf dokument av en gammal bekant, som visserligen innehåller rätt många sidor... Men för den som alltid har undrat varför världen ser ut som den gör och om den nödvändigt måste se ut på det här viset och som inte räds en närmare betraktelser av sånt som vissa omedelbart skulle avfärdas som konspirationer, kan jag mycket varmt rekommendera dessa intervjuer, där de fyra första släpptes redan 1997 och den femte släpptes för bara ett år sedan, trots att intervjun hölls samtidigt som de fyra första.

Dr. Neruda är en avhoppad vetenskapsman och forskare med mkt stora kunskaper och mkt stor insikt kring maktspelet bakom kulisserna och med stora kunskaper i mänsklighetens historia och inte minst bortom vår planets horisont.

Som sagt, den som är vetgirig och inte tvekar att söka kunskap bortom mainstream media och som vill kunna bilda sig egen uppfattning, istället för den tillrättalagda "sanningen" vi dagligdags matas med, kommer inte att bli besviken över den synnerligen initierade och samtidigt omvälvande information Dr. Neruda ger oss och som ju också redan hunnit bekräftas till viss del, eftersom intervjuerna hölls i slutet på nittiotalet.

Den som har ett kritiskt men också öppet sinne kommer med största sannolikhet att ta sig den tid det tar att läsa dokumenten och förundras över, i vilken grad mänskligheten är programmerad, styrd och kontrollerad, och som genom denna kunskap, för första gången också låter oss göra något konstruktivt åt vår situation...

Men den som tycker att världen är OK som den är, som har full tilltro till våra politiker och som därför inte ser någon anledning att ändra på tingens ordning, behöver ju inte ägna de här dokumenten någon uppmärksamhet...

Men den som läser dokumenten har ju ändå möjligheten att välja väg och göra det på väl valda grunder...

Här är länken:
https://www.wingmakers.com/content/neruda-interviews/

PS: dokumenten finns också översatta till svenska, för jag har dom nämligen som pdf'er. DS.

Som dom säger over there:

Be prepared to have your world shaken to the ground!!!
Citera
2015-03-29, 16:56
  #2
Medlem
Hör nog bättre hemma i Litteratur eller Filosofi.. även om jag håller med TS att gränsen mellan konspirationsteori och filosofi/religion är luddig ibland.


Fiktion.
__________________
Senast redigerad av lorddesh 2015-03-29 kl. 17:02.
Citera
2015-03-30, 02:23
  #3
Moderator
bernad_laws avatar
Vi provar filosofi, men jag är inte säker på denna.

Konspirationer och alternativa teorier --> Filosofi
/Moderator
Citera
2015-03-30, 23:05
  #4
Medlem
När vet vi om det är rätt forum?
Citera
2015-04-14, 09:58
  #5
Medlem
Är "juryn fortfarande ute", vad gäller frågan om tråden flyttats till rätt forum?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback