Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-29, 15:33
  #1
Medlem
Hello, jag skall göra en piercing i min bröstvårta den 13 april, och sedan i slutet av april så är det en sk kortege på min skola (då vi ungdomar springer genom stan och dricker ca en vecka i rad), och eftersom jag går sista året så kommer jag supa till det ordentligt. Jag undrar då om det är ofarligt så länge man håller rent, eller skall man vänta tills efteråt?
Citera
2015-03-29, 15:53
  #2
Medlem
Maxipower1s avatar
Förklara gärna på vilket sätt du tror att det är mer farligt att dricka för att du har en piercing.
Citera
2015-03-29, 15:58
  #3
Medlem
Du behöver inte oroa dig. Har själv varit ung och piercad och jag lever fortfarande trots alkoholintag samma dag.
Citera
2015-03-29, 16:03
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxipower1
Förklara gärna på vilket sätt du tror att det är mer farligt att dricka för att du har en piercing.

Haha...det jag menar är att det kan förläng läkningstiden eller något sådant, och en infekterad eller ärrad tutte är inget jag är ute efter.
Citera
2015-03-29, 16:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stayalivee
Du behöver inte oroa dig. Har själv varit ung och piercad och jag lever fortfarande trots alkoholintag samma dag.

Dricka i stort sett varje dag från morgon till kväll i ca en vecka är lite extremt så det är därför jag rådfrågar.
Citera
2015-05-17, 21:17
  #6
Medlem
Pocketpussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ymfoe
Dricka i stort sett varje dag från morgon till kväll i ca en vecka är lite extremt så det är därför jag rådfrågar.

Låter inte bra överhuvudtaget. Låter ännu sämre med ny piercing, det är svårt att sia om det också när du inte skriver i vilket skick den är i idag. Du får nog dra ner lite på konsumtionen och se hur den reagerar, vätskar den sig mer, var, ändras färgen. Det är ett generellt råd att undvika alkohol, alla reagerar olika.
Citera
2015-05-17, 22:53
  #7
Medlem
Det enda är väl om du blir såpass full att du ramlar å slår i piercingen eller liknande...

i övrigt för läkning osv är det ingen fara.
Citera
2015-06-21, 20:01
  #8
Medlem
Drack mig stupfull samma dag som jag tog min navelpeircing, hände inget speciellt med den, blev tillochmed sparkad på den och den mår fint idag.
Men ta det lite lugnt, och låt inte andra pilla på den, om du nu skulle vilja visa upp den
Citera
2015-06-21, 20:46
  #9
Medlem
Inga problem alls, sen om läkningstiden blir ynka fördröjt så skulle jag i din situation, känna att det var värt det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback