Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-04-02, 17:38
  #97
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istidraj
Jag tror att det är en viss kemi som behövs mellan (riktig) kvinna och barn samt (riktig) man och barn. Jag går med på att två kvinnor säkert kan uppfostra ett barn och människan blir hälsosam och lever ett bra liv. Däremot så tror jag att man inte borde experimentera live så snabbt med samkönade äktenskap. Människan har funnits på jorden ett bra tag men det är först nu de senaste 20-30 åren det har börjat diskuteras.

Vad är viktigast, att ungen får en korrekt uppfostring med en mor och en far. Eller låta två människor av samma kön adoptera för sitt egos skull och riskera att barnet blir psykiskt rubbad?

Nu handlade det om en ensamstående mamma som tänkte behålla barnet, vilket jag vet att en moder kan klara av, eftersom att väldigt många män inte uppfostrar sina barn. Att däremot ta beslutet att behålla barnet tillsammans med en man hon inte har någon relation till låter för mig som ett recept på undergång. Man kan klara av det såklart, livet går vidare. Däremot är det inte optimalt och tål att betänka.
20-30 år? Haha vad får du det ifrån?
Homosexualitet har alltid funnits och att fadern tar med barnen till sin nya partner är inget konstigt.
Homosexuella pingviner adopterar ofta föräldralösa pingus.
Fast det är väll medias fel?

Vad med kemin blir annorlunda?
Vad finns det för fördel med olika kön på föräldern?
Citera
2015-04-02, 20:18
  #98
Medlem
deltoros avatar
Känner en kvinna som - då hon var i en relation - fick föda fram sin döda 8 månader gamla dotter. En fullkomligt fruktansvärd upplevelse, kanske bäst att påpeka det för de empatilösa puckona i tråden.

När hon sedan blev gravid vid ett one night stand - trots kondom - så fanns det inte på världskartan att göra abort.

Hur hennes son sedan kommer att må då han är stor nog att få veta & förstå att varken hans pappa, farmor eller farfar, eller andra släktingar på pappans sida - vill veta av honom (hon har försökt) - ja, det är en annan fråga.

Med andra ord är allt inte svart eller vitt, det finns inte alltid enkla svar eller enkla lösningar. Så man kanske inte ska vara så snabb att döma andra människor?
__________________
Senast redigerad av deltoro 2015-04-02 kl. 20:19. Anledning: stavfel
Citera
2015-04-02, 20:21
  #99
Medlem
deltoros avatar
[quote=folvidon|52826416]Då kan man ju fundera på varför vissa tjejer/kvinnor som blivit våldtagna behåller barnet. Varför man vill ha en unge som konstant kommer påminna en om en hemsk händelse är för mig obegripligt. Undrar förresten hur många av dessa som söker upp pappan (GM) senare och kräver pengar..?

Finns även kvinnor som är så traumatiserade efter en våldtäkt, att då de väl upptäcker/fattar att de är gravida, så är det för sent för abort.
Citera
2015-04-03, 15:11
  #100
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerie
Sitter och funderar på om inte det här är en oxymoron.

Jag förmodar att du pekar på "Normal kvinna" då
Citera
2015-04-04, 23:05
  #101
Medlem
Blondiemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Är manlig onanin ett folkmord då?
Om inte, vad är skillnaden?

?? Hur kan denna motfråga på något sätt vara ett svar på min fråga?

Att en spermie inte är ett barn vet vi. Just nu är frågan när embryot har utvecklats till ett barn.
Citera
2015-04-07, 21:46
  #102
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxDL
Inget mot dig personligen men satan vilket värdelöst argument, har hört detta förr.

Nästan lika illa som "Jag gör det för att jag kan".

Hursomhelst i dagens samhälle kan vi köpa ett piller svälja och problemet löst. Ditt argument håller enbart under stenåldern. Tack och hej
Vad är din invändning? Ser inget argument i vad du skriver.
__________________
Senast redigerad av ProfessorSlusk 2015-04-07 kl. 21:48.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback