Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-31, 16:46
  #157
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerpung
Blir tårögd när man ser hur många feministanhängare det finns även här på flashback.
The end is coming
Att förespråka att män och pojkar skall ha lika utrymme och förståelse som kvinnor och flickor är alltså feministiskt enligt din uppfattning?
Citera
2015-03-31, 17:13
  #158
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att förespråka att män och pojkar skall ha lika utrymme och förståelse som kvinnor och flickor är alltså feministiskt enligt din uppfattning?

Vadå skall ingen få gå på krogen nu plötsligt?
Citera
2015-03-31, 18:13
  #159
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Vadå skall ingen få gå på krogen nu plötsligt?
Måste ha blivit kaos någonstans .. för jag trodde jag svarade på ett inlägg i en annan tråd ...

Komiskt blev det ju i alla fall ..

Edit:
Givet trådens ämne så borde det ju möjligen ha varit tvärtom - fast jag anser att ammande mammor nog är värda mer utrymme än fulla män - av naturliga skäl som inte har att göra med att jag är kvinna och mamma själv.
Citera
2015-03-31, 20:09
  #160
Medlem
Det här konceptet är lika mycket diskriminerigng som när polisen kickade ut svarta människor med vattenslang och vakthund. Även om alla restauranger i Sverige skulle diskriminera mot män, kan vi bäst fan laga vår egen mat, dricka våran sprit och öppna egna hak. Att göra det olagligt skulle fan vara tyranni!
Citera
2015-03-31, 20:19
  #161
Medlem
Germangestalts avatar
Dessa feminister verkar vilja ha ett matriarkaliskt samhälle där män hålls förslavade som avelskreatur (av vresiga lesbianer).
Citera
2015-03-31, 21:22
  #162
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att förespråka att män och pojkar skall ha lika utrymme och förståelse som kvinnor och flickor är alltså feministiskt enligt din uppfattning?

Om du upplever att du har mindre utrymme än andra när du är på restaurang kanske det beror på din storlek, eller menar du att det är mindre utrymme vid borden som just du hamnar vid.
Citera
2015-03-31, 21:46
  #163
Medlem
Sudersvinets avatar
Vad hon säger är att intelligensbefriade män utan stil på fyllan är jävligt otrevliga. Och det har hon ju rätt i.
Citera
2015-03-31, 21:51
  #164
Avstängd
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Vad hon säger är att intelligensbefriade män utan stil på fyllan är jävligt otrevliga. Och det har hon ju rätt i.

Det finns många som är otrevliga, feminister t.ex., men vi kan förstås inte förbjuda dem att gå på restaurang. Däremot kan förstås restaurangen ha sin regler så länge de inte bryter mot lagen.
Citera
2015-04-02, 10:43
  #165
Medlem
Antiprotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Vad hon säger är att intelligensbefriade män utan stil på fyllan är jävligt otrevliga. Och det har hon ju rätt i.
hur definierar du intelligensbefriad?
förra veckan kunde vi se till utvecklingsstördas glädje att det öppnat en krog för personer med behov av personliga assistenter i Norrköping. de såg ut att ha väldigt trevligt trots sin begränsade intelligens, menar du att de är otrevliga egentligen?
Citera
2015-04-02, 10:46
  #166
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om du upplever att du har mindre utrymme än andra när du är på restaurang kanske det beror på din storlek, eller menar du att det är mindre utrymme vid borden som just du hamnar vid.
I vanlig ordning så lyckas du inte ta till dig innehåll konversationer ..

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Att förespråka att män och pojkar skall ha lika utrymme och förståelse som kvinnor och flickor är alltså feministiskt enligt din uppfattning?


Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Vadå skall ingen få gå på krogen nu plötsligt?

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Måste ha blivit kaos någonstans .. för jag trodde jag svarade på ett inlägg i en annan tråd ...

Komiskt blev det ju i alla fall ..

Edit:
Givet trådens ämne så borde det ju möjligen ha varit tvärtom - fast jag anser att ammande mammor nog är värda mer utrymme än fulla män - av naturliga skäl som inte har att göra med att jag är kvinna och mamma själv.

Citera
2015-04-02, 19:54
  #167
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Vad hon säger är att intelligensbefriade män utan stil på fyllan är jävligt otrevliga. Och det har hon ju rätt i.

Det börjar bli dags att ställa lika dana krav på fruntimmer, på samma sätt som män.
Det skulle kanske kunna bli ett riktigt lyft för Sverige.
Citera
2015-04-02, 20:34
  #168
Avstängd
man reagerar inte ens längre, kommer flera sådana stolligheter i veckan via media och bloggar ... media-feministerna måste hitta på något nytt om de ska fortsätta chocka och få den uppmärksamhet de förtjänar ...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback