Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-27, 23:06
  #1
Medlem
Hallå, var lite fundersam på om det är en bra idé att byta ut potatis/pasta mot keso? Tanken var att byta ut kolhydrater mot proteiner, kolhydrater sägs ju vara onyttigt så..
Är ute efter mer mättnadskänsla då jag har svårt att hålla mig på rätt kalorinivå och samtidigt vara mätt, jag går ofta hungrig.
Citera
2015-03-27, 23:25
  #2
Medlem
General.Maximus.s avatar
Kolhydrater är INTE onyttigt.
Du kan testa att minska på pasta, ris etc och slänga på massa jävla sallad.
Citera
2015-03-27, 23:32
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Kolhydrater är INTE onyttigt.
Du kan testa att minska på pasta, ris etc och slänga på massa jävla sallad.
Sallad mättar ju rätt så dåligt, men jag brukar ha i sallad också, men känns som att Keso borde mätta mer per kcal än vanlig vit pasta? Kanske skiljer sig om man använder fullkornspasta.
Citera
2015-03-27, 23:51
  #4
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Sallad mättar ju rätt så dåligt, men jag brukar ha i sallad också, men känns som att Keso borde mätta mer per kcal än vanlig vit pasta? Kanske skiljer sig om man använder fullkornspasta.

Du får äta mycket sallad.
Borde och borde, du får helt enkelt testa men att byta till potatis och grönsaker tycker jag är bra. Maten får mycket större volym och färre kalorier.
Citera
2015-03-28, 03:11
  #5
Medlem
SexSexSexs avatar
Keso vet jag väldigt mycket om, åt det varje dag under ett halvårt, sedan dess kan jag inte äta keso utan att få kväljningar,,,en aning ia alla fall

kalorier i keso med inte bara protein

jag rekommenderar att du köper proteinpulver på mm sports det är billigare nyttigare och lättare att käka...

vill du följa mitt val köp osötat av högre kvalitet och mixa 2-4 portioner med bär socker sötningsmedel mjölk, vad fan som helst...blanda i olja också, bra som fan som kvällsmat eller frukost!
Citera
2015-03-28, 07:45
  #6
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexSexSex
Keso vet jag väldigt mycket om, åt det varje dag under ett halvårt, sedan dess kan jag inte äta keso utan att få kväljningar,,,en aning ia alla fall

kalorier i keso med inte bara protein

jag rekommenderar att du köper proteinpulver på mm sports det är billigare nyttigare och lättare att käka...

vill du följa mitt val köp osötat av högre kvalitet och mixa 2-4 portioner med bär socker sötningsmedel mjölk, vad fan som helst...blanda i olja också, bra som fan som kvällsmat eller frukost!
Nyttigare?

Ts ska nog fundera på om inte denna tråd var onödig. Och sluta läsa på sidor som påstår att kolhydrater är onyttigt.
Citera
2015-03-28, 08:48
  #7
Medlem
super86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Sallad mättar ju rätt så dåligt, men jag brukar ha i sallad också, men känns som att Keso borde mätta mer per kcal än vanlig vit pasta? Kanske skiljer sig om man använder fullkornspasta.

Beror helt på vilken sallad du anser vara sallad! Ett salladshuvud och gurka är 90%vattend.. Däremot.. Spetskål, morötter, böner lovar jag gör dig mätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback