Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-21, 17:38
  #25
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Andra länder kan införa hinder som gör det svårare för svenskar att flytta.
så har Norge ensidigt infört krav på försörjning och ordnad bostad för den nordiska medborgare som vill skriva sig i Norge.

(FB) Norge lämnar avtal om fri rörlighet, kräver jobb och bostad för nordbor

Ah, se där, det har redan börjat.

Edit: Jag vet att ämnet har varit uppe i Danmark. Min förhoppning är att även Finland börjar diskutera upplösandet av den nordiska passunionen, då jag ju har tänkt mig Finland som min slutliga tillflyktsort från svenskarna och de problem de skapar och rimligtvis inte vill att de ska följa efter mig till Finland.
__________________
Senast redigerad av Europe 2017-02-21 kl. 17:42. Anledning: Edit
Citera
2017-02-21, 23:46
  #26
Medlem
FlamingBacons avatar
Som andra har nämnt tror jag inte att man kommer att överdrivet begränsa möjligheten att lämna Sverige, däremot blir nog andra länder betydligt mer selektiva när de ska ta emot påstådda svenskar.
Citera
2017-02-22, 02:09
  #27
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlamingBacon
Som andra har nämnt tror jag inte att man kommer att överdrivet begränsa möjligheten att lämna Sverige, däremot blir nog andra länder betydligt mer selektiva när de ska ta emot påstådda svenskar.

Jag tror hela tråden har handlat om vilka länder som kommer ta emot svenskar och inte att svenska staten kommer stoppa emigration. Svenska staten vill säkert stoppa etniska svenskars emigration ungefär som det kommunistiska östblocket gjorde men blir mycket svårt att motivera idag.

Massinvandringen av araber till Europa är planerad och organiserad så att de ska vara lätt för araber att migrera hit. Motsvarigheten för svenskar finns inte och kommer inte att finnas. Jag kan inte tänka på något land på rak arm utanför EU som kommer tillåta att svensk invandring i större skala.
Citera
2017-02-22, 06:29
  #28
Moderator
Siegfrids avatar
Sverige kan sätta upp fiskala hinder för emigration. Till exempel genom att straffbeskatta emigranter, tvinga dem att betala skatt för inkomster eller pension i Sverige istället för i det nya landet.
Sådant kräver politiska besöut ich Uppdrag Granskning var behjälpliga med lite indignation när det gällde svenska pensionörer som bosat sig i lågskattelandet Portugal.
Citera
2017-02-22, 07:14
  #29
Medlem
Fris avatar
Svaret är mycket enkelt:
Sverige blir ett mellanösternland!

Kan mellanösternbor resa utomlands fritt? Naej. Alltså kommer strax inte heller svenskar att kunna göra det. Man ser när man reser att köer bildas när en mellanösternkvinna försöker redovisa sina utresetillstånd, inresetillstånd och släktskap m.m. inför gränspolisen med en bunt stämplade papper. En som fått ett sällsynt undantag och tillåtelse att en gång resa utomlands.

Sveriges framtid är extremt enkel att förutsäga. Fråga dig bara: Hur har de det i Libyen idag?
Citera
2017-02-22, 07:21
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Sverige kan sätta upp fiskala hinder för emigration. Till exempel genom att straffbeskatta emigranter, tvinga dem att betala skatt för inkomster eller pension i Sverige istället för i det nya landet.
Sådant kräver politiska besöut ich Uppdrag Granskning var behjälpliga med lite indignation när det gällde svenska pensionörer som bosat sig i lågskattelandet Portugal.

Nu sätter hon stopp för det.

http://www.expressen.se/dinapengar/m...skatteparadis/

Förra året var det 194 st som flyttade dit. Som nu inte använder svensk sjukvård utan portugisisk.
Portugals var ju nöjda med uppgörelsen, för dom tjänade på att välbeställda pensionärer satte sprätt på pengarna där får då fick dom in moms och det skapades arbetstillfällen.

Att inte Magdalena prövar de i Sverige, ingen skatt på tjänstepension.

Det gäller ju att prioritera med skattepengarna 340000 ensammankommande, hur bögigt som helst att åldersbestämma. Dom kostar 1 miljon styck.194 svenska pensionärer som hjälper Portugal och inte belastar Sverige, det måste stoppas.
__________________
Senast redigerad av rusellpeters 2017-02-22 kl. 07:23.
Citera
2017-02-22, 08:00
  #31
Medlem
Väldigt intressant att skrämmande. För Magdalena är det en självklarhet att dessa pengar som tjänats ihop under ett liv av arbete till syvende och sist är statens, och att när förmånstagarna vill använda sina pengar är det ett missbruk.

Väcker onekligen frågor om framtiden. Kommer man i framtiden få behålla kläderna man har på kroppen om man vill bege sig utomlands? "Du har utnyttjat svenska vägar och infrastruktur, svensk utbildning, svensk välfärd för att tjäna ihop till de där kläderna. De tillhör oss och vill dra får du lämna dem vid gränsen"

En sak att tänka på. Om Kronkalle krävde att din bank skulle överföra pengar för att reglera en skatteskuld... skulle de göra det? Eller skulle de säga att tyvärr tyvärr kan de bara överföra pengarna om Mr Flashbackare säger åt dem, och att Kronkalle bör ta upp saken direkt med Mr Flashbackare. Om det kommer en skattöveraskning i framtiden och ni plötsligt vill ta vad ni äger och dra utomlands, kan bankens attitydskillnad betyda att ni får behålla pengarna (och får lite arga brev till gamla addressen lol), eller att det nya livet börjar med ett tomt konto.
__________________
Senast redigerad av im3w1l 2017-02-22 kl. 08:15.
Citera
2017-02-22, 08:56
  #32
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rusellpeters
Nu sätter hon stopp för det.

http://www.expressen.se/dinapengar/m...skatteparadis/

Förra året var det 194 st som flyttade dit. Som nu inte använder svensk sjukvård utan portugisisk.
Portugals var ju nöjda med uppgörelsen, för dom tjänade på att välbeställda pensionärer satte sprätt på pengarna där får då fick dom in moms och det skapades arbetstillfällen.

Att inte Magdalena prövar de i Sverige, ingen skatt på tjänstepension.

Det gäller ju att prioritera med skattepengarna 340000 ensammankommande, hur bögigt som helst att åldersbestämma. Dom kostar 1 miljon styck.194 svenska pensionärer som hjälper Portugal och inte belastar Sverige, det måste stoppas.
194 pensionärer som lyfter säg 50.000 kr/månaden i tjänstepension, högt räknat. Det gör en skatt på 42 miljoner om året som Maggan går miste om. Kaffepengar. Men det gäller ju att avhålla populasen från att lämna landet och skattebasen.
Citera
2017-02-22, 09:42
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
194 pensionärer som lyfter säg 50.000 kr/månaden i tjänstepension, högt räknat. Det gör en skatt på 42 miljoner om året som Maggan går miste om. Kaffepengar. Men det gäller ju att avhålla populasen från att lämna landet och skattebasen.
I Sverige ar man skatteskyldig man ar aldrig skattemisstankt
Aven de som valjer bort svensk valfard och inte belastar ar skyldig att locka hit andra med bidrag.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback